• irmscherstation
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-01-2023
ik heb nu al een tijdje een 2de harde schijf in me pc zitten waar ik o.a me foto's en muziek op sla. dit heeft altijd zonder problemen gewerkt(tot gister)

nu wilde ik me pc opstarten, zwart beeld....

na wat rommelen besloten om die 2de schijf los te koppellen en tada windows start weer.

heeft iemand enig idee hoe dit kan? volgens de bios is me 2de schijf bereikbaar en ok dus daar kan het niet aan liggen volgens mij??

alvast bedankt,
ilko

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:45
Smart status gecontroleerd in de BIOS?
Een HDD test utility al gedownload van de HDD fabrikant?

Komt de machine de bios wel door?
Zo niet. Andere SATA aansluiting proberen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• irmscherstation
andere sata aansluitingen heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat kan het zo wie zo niet zijn. voeding is pas 4 maanden oud.

de machine komt de bios door en dan is het zwart beeld. denk niet dat test utility gaat werken aangezien ik niks kan met de schijf aangesloten op de sata kabel.

smart status heb ik niet gecontroleerd

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 13:58
kijk eens naar boot order in je bios.
Lijkt wel alsof hij van de nieuwe HDD wil booten, maar dat lukt niet echt.

Computer says no

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

SATA hot plug even aanzetten in de BIOS als de BIOS en het bord dit kan, Booten zonder HDD aangesloten, in Windows je tweede HDD aansluiten en kijken of hij benaderbaar / testbaar is.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij mijn oude laptop scande de bios alle harddisks voor besturingssystemen, en aangezien ik een 1TB externe harddisk had, wilde hij dan niet doorstarten (of ja, een kwartier/half uur later). Lijkt me dat als je harddisk niet goed is, dit ook kan gebeuren.

Toevallig een kastje bij de hand om een harddisk als externe harddisk te gebruiken? Zo'n kastje waar je m in plugt?

Edit: Dit resulteerde ook in een zwart scherm direct na de bios.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruubster op 03-04-2012 15:56 ]

• irmscherstation
boot sequence nog eens goed na gekeken en inderdaad hij wilde eerst me 2de schijf starten en dan pas me 1ste...

geen idee hoe dit ineens kan want ik heb(tot net dan om het probleem te vinden) niks veranderd daar aan.
tot op gister was het altijd starten lopen.

heb gister alleen nieuwe drivers geinstalleerd voor me printer maar dat lijkt me geen probleem...

raar, maar bedankt iedereen voor het meedenken!!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor opstartproblemen hebben we deze sticky:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hier kunnen we weinig mee, zeker aangezien je geen woord rept over wat voor hardware je hebt. In ieder geval mooi dat je het hebt verholpen, maar volgende keer graag zelf wat meer inzet tonen voor je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.