Magento mass import

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 19:19

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Binnenkort ga ik aan de slag met Magento voor een winkel.
Zij hebben al een database met alle producten. Daarin staat de naam, artikelnr, prijs en voorraad.
Alleen nu de vraag. Wat is het slimst om te doen om een mass import te doen.

Iemand echt alle producten 1 voor 1 laten invoeren?
Directe import naar de database, dus db naar db, met daartussen een conversie naar de juiste tabellen.
Of een tool gebruiken, en in het geval het laatste, welke raden jullie dan aan?
Ik weet dat Magento DataFlow heeft en er een opensource mass importer is: Magento Mass Importer.

Het gaat om 1000 - 1500 producten.

[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 03-04-2012 15:27 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als er een Mass Importer is zou ik die gebruiken. Dan heb je het meeste kans dat het echt netjes gedaan wordt. Misschien is het niet voldoende om alleen de producten in de juiste tabel te zetten maar moeten er misschien ook andere tabellen bijgewerkt worden waar je niet van weet.

En natuurlijk eerst een keer testen in een testomgeving!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Gaat het om een eenmalige import, of productfeed(s)?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 16:50
Je kan in Magento de huidige producten exporteren naar een CSV bestand, dit csv bestand kan je vervolgens als template gebruiken. Daar voeg je de nieuwe producten gewoon aan toe en dan upload je het bestand opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobsteringa
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-02 17:16
Magento Mass Importer mijns inziens de beste optie. DataFlow en de Magento API zijn behoorlijk traag, vooral bij de hoeveelheid producten die wil importeren.
Of je Magmi kan gebruiken hangt wel af van het type producten dat je wil importeren, Magmi werkt volgens mij alleen met simple products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 20:01
Magmi (http://sourceforge.net/apps/phpwebsite/magmi/) werkt voor alle product typen en kan heel je catalogus importeren.

Ik heb het al een aantal malen gebruikt en werkt opzich prima, alleen de documentatie is belabberd. Je moet heel veel zelf uitzoeken en op basis van trial en error de brondata in orde maken.

Voer je import ook op een testomgeving uit totdat hij helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Gezien het aantal producten wil je gewoon importeren en dat kan ook vrij eenvoudig. Magento heeft standaard al import/export opties en deze zijn prima te gebruiken.

Mijn advies is een paar producten aanmaken in Magento, deze exporteren en het bestand bekijken. Dan kun je een database/tabel export maken, de kolommen juist benoemen en dergelijke en dan het geheel importeren. Het slimst is om het te proberen met een 10 tal producten, het verwijderen is zo gebeurd.

Twitter Flickr

Pagina: 1