Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik wou laatst mijn computer opstarten maar mijn toetsenbord en muis deden het niet. Aangezien ik verder nooit problemen met de computer heb en deze altijd wel werken, besloot ik om de computer maar opnieuw op te starten.

Toen ik de computer op wou starten kwam er geen beeld en ik hoorde ook geen piepje in de computer klinken. Ik vrees dus dat mijn moederbord stuk is, of zie ik dit verkeerd?

Ook bij een normaal beeldscherm aansluiten op de onboard videokaart krijg ik dezelfde problemen. Het ligt dus niet aan mijn (later ingebouwde) videokaart.

Het gaat om een Foxconn A690VM2MA-RS2H moederbord. Indien deze stuk is, kan ik er dan een nieuwe inzetten (bijvoorbeeld de Asrock N68C-S UCC) ?

Ik heb 4 gb ddr2 Kingston geheugen en heb er vorig jaar ofzo een radeon hd 4650 (ddr2) en een snelle AMD dual-core processor in laten zetten. Overstappen naar ddr3 of dergelijke is dus niet echt bepaald handig ivm de aangeschafte onderdelen. De computer werkte overigens hartstikke goed en snel voor mij.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-02 13:54
Hoeft niet perse je moederbord te zijn. Test je geheugen, processor, ect.

Sig

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Wat heb je zelf al geprobeerd? Er wordt toch enige inzet verwacht hier op Tweakers.

Het is wellicht ook handig om een list met al je specs te geven. Het kan van alles zijn, bijvoorbeeld je voeding.

BIOS reset al gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle kabels en stekkers er uit gehaald en opnieuw in gedaan, processor eruit gehaald, schoon geblazen en er weer in gedaan, stof verwijderd, videokaart eruit gehaald, stof verwijderd, er opnieuw ingeplaatst..

Het kan toch niet zijn dat het aan het geheugen ligt?

Edit: ik heb mijn geheugen één voor één verwisseld en hij doet het nu weer.
Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 14:07 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:03:
Het kan toch niet zijn dat het aan het geheugen ligt?
Tricky dingen, die geheugenlatjes. Ze kunnen van veel dingen de oorzaak zijn.

Heb je een andere PC tot je beschikking waarmee je wat componenten kunt wissellen en testen?

Haal alles eens los en bouw het 1 voor 1 terug in en test telkens opnieuw.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!! Hoe kan ik dit sluiten?
Bedankt voor jullie hulp en reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om aan te geven hoe je het hebt opgelost.

Verder is een topic geen supportticket dat gesloten hoeft te worden als het is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de oplossing een paar posts terug al bijgevoegd:

Edit: ik heb mijn geheugen één voor één verwisseld en hij doet het nu weer.
Bedankt voor jullie hulp!

Één van de 3 geheugen was dus stuk. ik heb inmiddels al nieuwe opgehaald en hij werkt weer als hoe ie hoort te werken!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Dat is mooi om te horen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi :)

Even voor de duidelijkheid: opgeloste topics gaat op GoT niet dicht. Alleen topics die niet aan het beleid hier voldoen gooien we op slot - hier duidelijk niet aan de orde, vraag netjes met genoeg info gesteld en vervolgens even netjes de oplossing gegeven. Zo hoort het!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1