Windows XP] ingelogd met 2 dezelfde useraccounts*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

sinds enkele dagen heb ik een probleem met het inloggen via remote desktop.

Wanneer ik inlog via remote desktop op deze pc wordt ik netjes ingelogd op het Aministrator account. Maar wanneer ik dan weer gewoon rechtstreeks op deze pc inlog log ik in met een ander Administrator account.

Tenminste het is hetzelfde account, alle instellingen zijn hetzelfde, net als de desktop etc. Maar toch heeft het account een ander ID.

Ik kan wel in mijn task manager de ander uitzetten, maar dan ben ik al mijn niet gesavede werk kwijt.

Als ik bij accounts kijk zie ik maar 1 Administrator account.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Ik werk al bijna 4 jaar met deze opstelling en pas sinds enkele dagen is dit probleem ontstaan.
Er is geen nieuwe software geinstalleerd, behalve een update van XP.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Edit: ik heb een fout in de titel gemaakt, maar kan deze niet meer aanpassen, kan een moderator er dit van maken: "[Windows XP] ingelogd met 2 dezelfde useraccounts"

[ Voor 8% gewijzigd door Zomaar iemand op 03-04-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees ook, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je remote desktop opstart moet je de /admin switch meegeven. Start -> uitvoeren -> mstsc /admin

(Dit was vroeger /console)

[ Voor 16% gewijzigd door Nvidiot op 03-04-2012 14:18 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemworks
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:47
Heeft met sessies te maken. Zoek maar op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Voor verbinden naar een Pre-Server 2008 moet je nog steeds mstsc /console gebruiken.
Windows server 2008 moet je wel mstsc /admin gebruiken zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:11:
[mbr]Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit ([afbeelding]) knop boven je post).
Ik kan hierbij wel het bericht aanpassenmaar niet de titel.

Omdat de dingen die ik geprobeert hebt niets hielpen had ik deze er niet bij gezet, ik dacht dat alleen relevante oplossingen iets zouden bijdragen.

Ik heb via google gezocht, maar daar kom ik vooral onderwerpen tegen waarin mensen het juist graag zouden willen. Maar de reacties daarop zijn juist steeds dat het niet mogelijk is om met xp en diverse pc's tegelijkertijd op 1 account in te loggen.

Ik heb inmiddels ook geprobeert met verschillende pc's op de zakelijke pc in te loggen, zowel via xp als nu via mijn nieuwe pc met windows 7.

Maar steeds log ik in op het Administrator account, terwijl die al is ingelogd.
Via de taskmanager zie ik dan de 2 administrator accounts draaien. Via dit menu kan ik wel van gebruiker switchen, wat niet mogelijk is als ik via de normale weg uitlog, want dan zie ik slechts 1 account.

Voor de andere mensen die gereageerd hebben, ik ga het eens proberen.

Edit: na wat zoeken met het zoekwoord sessies, ben ik erachter gekomen dat het een lek is dit windows heeft getracht te dichten. Met het gevolg dat dit dus kan gebeuren. De oplossing zou liggen in het regedit verhaal, maar deze oplossing schijnt ook voor meerdere mensen niet te werken, helaas bij mij ook het geval.
Er zit dus op dit moment niets anders op dan alle programma's voor het verlaten van remote desktop netjes af te sluiten.
Zoals het er nu uit ziet log ik dus als ik achter de zakelijk pc zit in op het Administrator account en wanneer ik remote desktop gebruik log ik in op een Administrator account dat paralel loopt aan het andere account. Maar het bestaan van de 2 accounts is alleen terug te vinden in de taskmanager.
Nu maar hopen dat dit probleem snel opgelost wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Zomaar iemand op 03-04-2012 20:44 ]

Pagina: 1