Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kwaliteit foto's bij review

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 08:35

sus

is druk :+

Topicstarter
Bij deze review: reviews: Sharp 70"-LE835E: monsterlijk groot

Hier had naar mijn mening wat meer aandacht aan de foto's gesteld kunnen worden. Prima een close-up, maar poets dan het scherm even goed, en niet half werk.

Deze bijvoorbeeld:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1332794960.jpeg

En deze:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1332794956.jpeg
waarbij je niet alleen de camera in het kleine scherm ziet (goed, daar kan je misschien niets aan doen), maar ook de vegen op het panel van de 70"-er

Het is overigens niet de eerste keer dat het mij opvalt, vandaar dit topic

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik denk dat je onderschat hoeveel zorg we al aan alle foto's besteden ;) Uiteraard kunnen er zaken beter, maar we hebben ons niet tot doel gesteld om foto's te maken die een fabrikant in de folders zou kunnen gebruiken. Dan kan iets zoals jij als voorbeeld geeft gebeuren.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die strepen op het scherm waren mij ook opgevallen. Beetje slordig is het wel, zeker als je nagaat dat het een TV is van 4000 euro. Al is 70 inch wel een heel groot oppervlak om te poetsen :p

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 03-04-2012 22:16 ]

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
Ik probeer alles zo streeploos mogelijk te krijgen, maar sommige dingen zie je alleen onder een hoek en de tijd ontbreekt vaak om eerst de foto's te controleren op een groot scherm op dit soort dingen. Ik heb hem schoongemaakt, maar blijkbaar nog niet genoeg. Verder maak ik geen reclamefoto's, maar wil de tv's alleen zo goed mogelijk in beeld hebben en de achtergrond netjes wegsnijden in Photoshop.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 08:35

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik wil verder totaal niet op de man spelen, en onderschat zeker het vele werk niet wat er aan het maken van goede foto's zit.

Ik vind het alleen jammer, tweakers.net is toch een aardig professionele site geworden, daar lijken mij goede foto's ook bij te horen. Dat de foto's geen reclamefoto's zijn snap ik deels, maar van de andere kant gekeken is de hele review, inclusief de foto's, juist wel reclame. Niet voor de fabrikant, maar zeker wel voor tweakers.net. Door een goede review van deze foto's te voorzien, daar hou ik een beetje rare nasmaak aan over. Zo'n net-niet-gevoel zeg maar. Juist die kleine dingetjes maken het plaatje compleet.

Overigens, mbt de controle op groot scherm, het valt mij op op een 15.6" laptop, niet echt groot beeld te noemen ;)

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
Ik bedoelde eigenlijk dat het checken van dat soort zaken op de lcd van de camera nog wel eens lastig is en dat de sd-kaart na elke genomen foto even in de laptop stoppen ter controle niet echt prettig werkt.

Ik moet echter wel toegeven dat het te duidelijk te zien is. De strepen zijn overigens ondanks het schoonmaken! Ik deel je mening dat professioneel ogende foto's het waard zijn om na te streven.
sus schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:07:
Ik wil verder totaal niet op de man spelen, en onderschat zeker het vele werk niet wat er aan het maken van goede foto's zit.

Ik vind het alleen jammer, tweakers.net is toch een aardig professionele site geworden, daar lijken mij goede foto's ook bij te horen. Dat de foto's geen reclamefoto's zijn snap ik deels, maar van de andere kant gekeken is de hele review, inclusief de foto's, juist wel reclame. Niet voor de fabrikant, maar zeker wel voor tweakers.net. Door een goede review van deze foto's te voorzien, daar hou ik een beetje rare nasmaak aan over. Zo'n net-niet-gevoel zeg maar. Juist die kleine dingetjes maken het plaatje compleet.

Overigens, mbt de controle op groot scherm, het valt mij op op een 15.6" laptop, niet echt groot beeld te noemen ;)
Pagina: 1