Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Vorige week heb ik een nieuwe HP switch gekocht: HP 1910-24G (JE006A)
Nu kreeg ik hem gisteren binnen en merkte ik op dat dit nog een 3Com versie was (3Com Baseline Plus 2928). Er hangt wel een stikkertje op van HP met het typenummer.

Nu vroeg ik me af of iemand weet of de firmware van 3Com verschillend is met die van HP. En of ik mijn 3Com switch er dan zou kunnen laten uitzien als een HP.

Ik weet wel dat dit exact dezelfde hardware is, maar zou graag de garantie hebben dat ik ook alle HP-functies kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 14:54
3Com is overgenomen door HP en die hebben veel producten hetzelfde gehouden en gerebrand naar HP.

Heeft HP andere functies/software bij hun switches dan? Welke features ben je bang dat je met deze 3com zou missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Lekker actueel...

HP is alle voorraden van 3Com er door aan het jagen... niets mis met die switch, tenzij je persé een echte HP wilt.

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Nee, zit geen verschil in.

Op deze switches draait een uitgeklede versie van ComWare, het OS wat uit de H3C tak kwam (joint-venture Huawei 3Com). Upgrade naar de laatste versie maakt weinig verschil.

Overigens heeft deze switch wel behoorlijk wat features voor een web-managed switch (het is bijna full-blown ComWare, maar dan zonder de CLI), zeker vergeleken met de 1800, 1810 serie van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07 16:53
Ik heb deze ook net besteld.

Hoe kan ik zien van welk merk hij is?
En krijg je op de 3com ook levenslange garantie?
Of krijg je hier slechts 3 jaar op zoals vroeger bij 3com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een 1910 is altijd een 3com.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1