OCZ Vertex 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:35
Beste Tweakers,

In november vorig jaar heeft de hardeschijf van de computer van mijn ouders (Foxconn A6VMX + AMD Athlon) het begeven en ik heb er een Vertex 2 in gezet. Zolang die het doet, werkt alles prima, maar de ssd is al 2 keer retour geweest naar Alternate en vanmorgen starte de computer weer niet op. Het probleem is dat zolang de ssd aangesloten is op de pc niks werkt. Ik kan nieteens in de BIOS komen. Als ik de ssd los haal kan dat wel weer, en andere hardeschijven werken ook gewoon zoals het zou moeten. Als ik de ssd op een andere computer aansluit heb ik exact het zelfde probleem.
De Vertex 2 in mijn eigen computer is inmiddels ook al 2 keer terug geweest naar Alternate, maar daar heb ik inmiddels totaal geen problemen meer mee. Hier had ik ook weer hetzelfde probleem.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zou het kunnen zijn dat niet de ssd de boosdoener is, maar dat de andere hardware er voor zorgt dat de ssd kapot gaat?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! :)
Alvast bedankt,
Janjaapio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:06
Vertex 2 ssd's staan er wel beetje bekend om... Ik zou hem opsturen en vragen of je een ander merk ssd mag kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Wat kaygoffin zegt. Helaas is dit inherent aan de firmware van de controller. Terugbrengen en omwisselen indien mogelijk, iets bijbetalen zou ik zeker doen. Bij SSDs is het zo dat je 10 procent meer uitgeeft en een véél betere SSD voor terug kreeg.

Het is vreemd, want bij SSDs kijken mensen erg naar prijs terwijl deze juist weinig verschilt. Een slechte SSD met onbetrouwbare controller is maar iets goedkoper dan 'de beste' SSD met heel goede controller. Als het bij processoren zo was dat je voor 10% extra aanschafbedrag een 100% snellere processor kreeg, was wel duidelijk welke keuze men zou nemen. Maar als dezelfde stelling om SSDs gaat (maar dan in de zin van betrouwbaarheid; niet alleen maar performance) dan neigt men naar de goedkopere SSD die net een paar euro goedkoper is dan een veel betere SSD.

Als je wilt omwisselen kun je Crucial M4 en Intel 320 overwegen. Desnoods Samsung 830. Andere SSDs zou ik laten liggen, vooral die met een Sandforce of Indilinx controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
Andere ssd dan maar!

Toch was dit lang niet de goedkoopste ssd toen der tijd! En wat prestaties betreft mag ik ook zeker niet klagen. Enkel de betrouwbaarheid.. :P

Bedankt voor de hulp! Ik zal even kijken wat ik kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:24
Voordat de problemen bekend waren was de OCZ Vertex 2 volgens mij gewoon het beste en het snelste wat er verkrijgbaar was (de veel duurdere intels niet meegerekend). De problemen kwamen pas later aan het licht.

OT: Opsturen lijkt de beste optie en met wat geluk mag je hem inwisselen voor een andere met een goede controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
Zal hem zo op de post zetten met de vraag of ik een Intel schijfje terug mag! :)

Nu maar hopen dat mijn eigen Vertex 2 het blijft doen! :P
Pagina: 1