Airport Express als bridge gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Ik ben van plan om een Airport express aan te schaffen mogelijk 2 :+

Ik begrijp van de Apple site dat de express systemen gebruik kunnen worden als bridge. Dus een ethernet apparaat in een andere ruimte koppelen aan de express. de express maakt dan via WIFI gebruik van mn TimeCapsule? begrijp ik dit goed?

Ik heb namelijk in mn meterkast en een extra kamer ethernet aansluiting nodig. mn modem staat in de woonkamer net als de hooft aansluiting voor het internet :+ Vandaar dus dat ik een WIFI bridge nodig heb.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:25
Ja, dit kan

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
hahaha.. thanks.. Zag het ook op apple.com staan maar wilde even zekerheid hebben :+

Zijn er nog mensen bekend met het aansluiten van een Express in combinatie met een switch??
10/100 is geen probleem is alleen om een printertje, pctje aan te sluiten.. Soms komen er nog wel eens mensen langs die een probleempje met de PC hebben. Ik mag dan daar naar kijken ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:23
Mijn ervaring is dat een switch achter een bridge-airport-express alleen werkt wanneer je maar 1 apparaat tegelijk aan hebt staan. Op het moment dat je 2 PC's aan die switch hebt, zullen ze elkaar prima vinden, maar ik ben bang dat met beide tegelijk op internet gaan niet mogelijk is. Althans; ik ben dit probleem een paar keer tegen gekomen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 16:43
SanderPS3 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:03:
Mijn ervaring is dat een switch achter een bridge-airport-express alleen werkt wanneer je maar 1 apparaat tegelijk aan hebt staan. Op het moment dat je 2 PC's aan die switch hebt, zullen ze elkaar prima vinden, maar ik ben bang dat met beide tegelijk op internet gaan niet mogelijk is. Althans; ik ben dit probleem een paar keer tegen gekomen.
Dit klinkt mij niet juist in de oren - OP, hang er gewoon een 4-weg routertje aan en je kan probleemloos werken. Het is allemaal niet zo moeilijk als je misschien vreest!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:23
coptician schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:48:
[...]

Dit klinkt mij niet juist in de oren - OP, hang er gewoon een 4-weg routertje aan en je kan probleemloos werken. Het is allemaal niet zo moeilijk als je misschien vreest!
Nou het klinkt mij ook niet juist in de oren, net als de 4 klanten die ik hiermee heb geholpen die dit probleem hadden ;), Maar het werkte gewoon niet. Dat kan het nog zo onjuist klinken, maar de praktijk wijst uit dat het niet werkt. Waarom? Geen idee ...

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Yes, werkt allemaal.

Heb hier ook een Airport Extreme aan m'n modem hangen en het netwerk wordt uitgebreid door een Airport Express. Binnenkort na de verhuizing ga ik in 2 andere kamers er ook nog 2 Airport Expresses bijhangen om in de huiskamer, slaapkamer, keuken en badkamer overal muziek te hebben :)
De laatste 3 kamers hoeven toch geen geweldig geluid te hebben maar meer als achtergrondmuziek ;)
En ook gewoon overal beetje normale sterkte internet. Tot op heden zeer enthousiast erover.

Wat dat betreft is het echt een ideaal systeem, goede keuze :P

[ Voor 8% gewijzigd door ankhie op 07-04-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:28
Bij mij werkt het ook prima, mijn opstelling ziet er zo uit:

Ziggo -> Modum -> Netgear router -> Airport Extreme -> 2x Airport Express.

Waarom? Voor muziek en het uitbreiden van Wifi.
Pagina: 1