[Windows 7] Wacht zeer lang op "Welcome" scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude E6410, 4GB RAM, 180GB OCZ Vertex2 SSD, Windows 7 Professional 32bits.

Al sinds het begin loop ik tegen het probleem aan dat de computer na het invoeren van het wachtwoord heel lang blijft wachten op "Welcome" voor hij mijn desktop laat zien. Op het werk zo'n 30 seconden, thuis enkele minuten. Nu ben ik er met wat googelen achtergekomen dat dit aan niet beschikbare netwerkschijven kan liggen.

Nadat ik de netwerkschijf van mijn NAS thuis had verwijderd ging het inloggen inderdaad op het werk weer lekker snel, wat je van een SSD verwacht. Maar thuis duurt het nog steeds meerdere minuten, kennelijk ivm het flinke aantal netwerkschijven dat ik op de zaak heb gekoppeld.

Een work-around zou natuurlijk zijn om op het werk aan het eind van de middag alle netwerkschijven te verwijderen voordat ik wegga maar dat lijkt me niet echt de bedoeling. Een betere oplossing heb ik met flink wat googelen ook niet kunnen vinden maar misschien kijk ik verkeerd?

Heeft iemand hier misschien een idee om dit te kunnen fixen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Werken met verschillende accounts / profielen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:26
Inderdaad een bekend probleem. Heb er ook last van. Heb mappings naar mijn NAS die wel netjes beschikbaar zijn. Ene gebruiker gaat snel en andere op deze laptop gaat een stuk trager.

Profiel opschonen helpt niet en het lijkt ook random te zien. Soms gaat inloggen snel en op andere momenten een stuk slomer.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 03-04-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Verschillende accounts/profielen is helaas ook zo'n paardenmiddel waarbij het middel erger is dan de kwaal...

Ik ben nu trouwens SP1 aan het installeren (die had ik er nog niet op :X ) maar ik neem aan dat jullie die al wel hebben dus dat dat ook weinig soelaas gaat bieden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SP1 biedt hier inderdaad geen oplossing voor.

Via een batchbestandje handmatig mappen na het inloggen? Maar goed, dan lijken 2 accounts me nog makkelijker.

Is het mogelijk een logoff scriptje te maken waarbij de mappings altijd worden verwijderd als je de computer afsluit? Dat zou dan al weer één handmatige actie schelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Wat vaak ook helpt is om je netwerkkaart een vast IP te geven, als de PC wacht op een dhcp IP dan kunnen de network shares ook nog niet geladen worden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar dat lijkt me ook niet zo handig als de laptop zowel in het bedrijfsnetwerk als in een privé netwerk wordt gebruikt. DHCP is toch wel vaak een vereiste op kantoor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In zo'n geval zou je misschien http://code.google.com/p/netprofiles/ kunnen gebruiken om makkelijk van netwerksettings te kunnen wisselen.
With Net Profiles, mobile computing becomes a whole lot easier. It eliminates the need to manually reconfigure your network settings when you move your desktop/laptop computer to another location. Once a profile is created, Net Profiles can configure your IP settings, proxy settings, mapped drives, default printer, wallpaper, and screen resolution with a click of a button; as well as run any number of user-defined applications upon activation of a profile.

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 03-04-2012 09:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Wat ook nog wel eens wil helpen is om IPV6 uit te zetten op je netwerk adapter (als je géén IPV6 gebruikt uiteraard)

Als dat nog niet werkt voer dan eens de onderstaande 2 commando's uit en reboot je PC daarna.
netsh int tcp set heuristics disabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

[ Voor 44% gewijzigd door fast-server op 03-04-2012 09:53 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Was even aan het zoeken en misschien heb je hier iets aan. Dan kun je een vorm van loginscript gebruiken als een gebruiker zich aanmeld in Windows. Dan worden de mappings pas aangemaakt.

Zelf nog niet getest.

•I've created a script in C:\Windows\System32\repl\import\scripts\<username>.bat
•invoked net user <username> /scriptpath:<username>.bat

Because Windows 7 Home did not wait until this script had been finished and continued to load other applications, I also needed to create a DWORD entry named RunLogonScriptSync at HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon in the registry setting the value to 1

Bron: http://superuser.com/ques...-configure-a-logon-script

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 03-04-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Zelf wél getest, bij enkele tientallen users die pendelen tussen home office en kantoor: een scriptje dat heet "Office" en één die heet "Home".
Office verbindt een setje netwerk drives, en Home verbreekt die verbindingen. Na het aanmelden op Office dubbelklikken om je netwerkdrives te krijgen, en voor het naar huis gaan op Home dubbelklikken om thuis geen minuten te wachten tot je eens je PC kunt gebruiken.

De scriptjes zijn gewoon .cmd files met NET USE uiteraard.
edit:
Zo dus:
HOME.CMD
code:
1
net use /delete * /yes

OFFICE.CMD
code:
1
2
3
net use z: \\server01\install
net use y: \\server01\data
net use x: \\server01\shares

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 399 op 03-04-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 22:11
Ik heb het zelfde probleem, met als overeenkomst de Vertex 2 SSD en een enkele netwerkmap bij mijn laptop. Hij start bij mij thuis ook soms heel traag op. (enkele minuten het welkom scherm, terwijl de NAS gewoon te benaderen is.)

Tijdens het wachten op het welkom scherm geeft de SSD geen enkele activiteit weer bij de schijf activeert led. Ik dacht eerst dat dit een SSD probleem kon zijn, aangezien de Vertex 2 als behoorlijk onbetrouwbaar bestempeld is, maar het kan dus ook ergens anders liggen.

Als (zeer slechte oplossing) zet ik hem 'hard' uit en na een reboot gaat hij wel snel. Dit is genoodzaakt als ik haast heb, en snel een document moet versturen bijvoorbeeld. :P

Deze draad maar even volgen voor een mogelijk betere oplossing..

[ Voor 17% gewijzigd door KirovAir op 03-04-2012 12:19 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zet altijd mijn wifi uit totdat ik ingelogd ben op mijn laptop. Zonder wifi gaat mijn laptop niet naar netwerkschijven zoeken en daardoor gaat het inloggen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Aghanim schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:18:
Ik zet altijd mijn wifi uit totdat ik ingelogd ben op mijn laptop. Zonder wifi gaat mijn laptop niet naar netwerkschijven zoeken en daardoor gaat het inloggen sneller.
Is ook een mogelijkheid maar een oplossing voor het probleem is beter dan symtoombestrijding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik vind de oplossing van Knettergek eigenlijk super simpel en doeltreffend.

Het cmd wat de net use delete zet je in je afsluitscript.
Dus geen enkel gemapte drive.

en op het moment dat je opgestart bent druk je op home of op office (2 aparte scripts met net use voor op het werk en thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:08:
Zelf wél getest, bij enkele tientallen users die pendelen tussen home office en kantoor: een scriptje dat heet "Office" en één die heet "Home".
Office verbindt een setje netwerk drives, en Home verbreekt die verbindingen. Na het aanmelden op Office dubbelklikken om je netwerkdrives te krijgen, en voor het naar huis gaan op Home dubbelklikken om thuis geen minuten te wachten tot je eens je PC kunt gebruiken.

De scriptjes zijn gewoon .cmd files met NET USE uiteraard.
edit:
Zo dus:
HOME.CMD
code:
1
net use /delete * /yes

OFFICE.CMD
code:
1
2
3
net use z: \\server01\install
net use y: \\server01\data
net use x: \\server01\shares
Je doet je naam geen eer aan, Knettergek, want dat is geniaal en simpel. :)

Ik heb het batch-bestandje aangegeven in de Local Group Policy Editor onder User Configuration, Scripts (Logon/Logoff), Logoff, Scripts. Gaat dat dan werken? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 04-04-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:44:
[...]
Je doet je naam geen eer aan, Knettergek, want dat is geniaal en simpel. :)
Zo op aarde, zo in script :+
Ik heb het batch-bestandje aangegeven in de Local Group Policy Editor onder User Configuration, Scripts (Logon/Logoff), Logoff, Scripts. Gaat dat dan werken? :)
Ik dénk het wel, maar ik doe al sinds voor W7 geen helpdeskerij meer, dus zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Anoniem: 399 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:37:
[...]

Zo op aarde, zo in script :+

[...]

Ik dénk het wel, maar ik doe al sinds voor W7 geen helpdeskerij meer, dus zeker weten doe ik het niet.
Hmm, ik zie geen persistence vlaggetje, dus tenzij dit niet representatief is voor het script wat je echt uitgerold hebt is het script om drives te unmappen niet nodig?

Ik kan me echter helemaal voorstellen dat je in praktijk wel het persistence vlaggetje gezet hebt, om te voorkomen dat als users moeten rebooten @ work (updates, patches, helpdesk etc.) ze steeds opnieuw het office script moeten draaien?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J2pc schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:45:
[...]

Hmm, ik zie geen persistence vlaggetje, dus tenzij dit niet representatief is voor het script wat je echt uitgerold hebt is het script om drives te unmappen niet nodig?

Ik kan me echter helemaal voorstellen dat je in praktijk wel het persistence vlaggetje gezet hebt, om te voorkomen dat als users moeten rebooten @ work (updates, patches, helpdesk etc.) ze steeds opnieuw het office script moeten draaien?
Ik heb het "effe snel" in elkaar geflanst, het zal best kunnen dat /persistent gezet wordt in het script.
Pagina: 1