HT-D5000 Optical In i.c.m. UPC

Pagina: 1
Acties:

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 15:03
Situatie:

Samsung UE46D7000
Samsung HT-D5000
UPC mediabox (Cisco hdr)

HDMI van UPC naar TV
HDMI van HT naar TV
Optische kabel van UPC naar HT

Geluid van UPC gaat over de tv boxen. Geluid van een bluray (van de HT) gaat over het 2.1 setje.
Zodra de HT aangezet wordt gaan de boxen van de tv automatisch uit (anyshare?) maar komt er geen geluid uit het setje. Zodra de HT op bv FM wordt gezet, horen we radio over het setje en tv over de tvboxen.

Gewenst:

Het geluid van UPC over het setje (HT) laten lopen.

Gedaan:

Google: lastig ivm zoektermen, geen goede resultaten kunnen vinden.
GoT: geen resultaten

De settings op de HT bekeken en op de UPC. Bij beide geen opties kunnen vinden om geluid te forceren over de optical.
Geen mogelijkheid om het UPC kanaal via HDMI langs de HT te laten lopen, deze heeft alleen een HDMI uit (een poort beschikbaar)

Iemand nog een idee wat ik fout doe?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

Volgens de website van Samsung heeft jou setje twee HDMI ingangen.... Dus of jou typevermelding is niet juist of je hebt niet goed gekeken ;)

• BiggyB
Op http://www.samsung.com/nl...-systems/HT-D5000/XN-spec zie ik staan:
HDMI-uitgang Ja
HDMI-ingang 0

Dat komt heel erg overeen met wat ik gisteren heb gezien :) Welke site heb jij t gezien dan? Misschien heb ik wel een misdruk...
Typenummer is ook goed, in ieder geval volgens het meegeleverde boekje...

edit: zie t staan nu idd:

Verbind uw HD-media met de 2 HDMI-ingangen

Maar dan moet ik echt héél scheel hebben gekeken :o

[ Voor 15% gewijzigd door BiggyB op 03-04-2012 09:39 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Volgens mij keek je goed hoor, of ik heb er zelf ook meermaals overheen gekeken (bij de D5200 zie je ze wel meteen zitten naast de ouput) Er staan wel vaker fouten op de site.

Geeft hij geen geluid als je de optische ingang selecteert? Je kunt nog kijken of het wel werkt met de optische kabel in de TV om te zien waar het probleem zit.

Controleer ook of zowel je TV als HC de Audio Return dingen aan hebben staan, hoort standaard wel zo te zijn. Dan zou het automatisch via HDMI moeten lopen.

[ Voor 50% gewijzigd door mr.paaJ op 03-04-2012 10:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• BiggyB
Ik gok op een foutje op de site dan ;)

Hij geeft inderdaad geen geluid als je de optische ingang selecteert...Als ik de optische kabel in de tv doe, werkt het ook niet (ga morgen eens kijken naar een andere optische kabel, misschien wel DOA)

TC en HT hebben ARC aanstaan...

Hoe meer ik de opties bekijk hoe meer ik het gevoel heb dat de optische kabel misschien niet goed is...dit eerst maar even uitsluiten denk ik...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als ARC goed werkt heb je de optische kabel niet nodig, misschien een andere HDMI kabel om te testen?

[ Voor 30% gewijzigd door mr.paaJ op 03-04-2012 11:06 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• BiggyB
Dus dat zou het geluid van de UPC via HDMI naar de tv gaan, en via de HDMI het geluid weer door naar de HT??

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

BiggyB schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:08:
Dus dat zou het geluid van de UPC via HDMI naar de tv gaan, en via de HDMI het geluid weer door naar de HT??
jup :)

• BiggyB
hmmm....zal ik dat ook nog eens nagaan....Vanaf welke versie HDMI wordt ARC ondersteund (ik heb zover ik weet twee 1.4.HDMI kabels)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Volgens vanaf 1.3 al. Kan goed zijn dat je dit ook nog in je tv moet instellen :)

Verwijderd

Beste BiggyB,

Wellicht kun je eens kijken naar de opties van jouw UPC mediabox. Het kan zijn dat daar een optie Digital Out in zit die aangezet moet worden.

Sander
Pagina: 1