Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 20:57

frG

knights16 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:00:
Afgelopen zaterdag Hugo 3D gekeken, een aanrader om 3d te ervaren! Prachtig!

Er zitten een aantal scenes in, waarin er veel met scherpte-diepte wordt gewerkt, vooral de (felle) blurry achtergrond was wel even wennen om naar te kijken. Hoe meer ik mij concentreerde op de scherpte (zoals de regisseur het bedoeld heeft) hoe prettiger kijken.

Ik heb een paar scenes gezien, waarin zeer lichte crosstalk optreedde. Het was overigens geen originele blueray die ik heb gekeken. Crosstalk is met instellingen met weg te krijgen ofwel?

Vraag:
Ik heb te maken met een ongeveer 2 pixel brede donkere lijn (soort schaduw?), aan de linker- en rechterkant van mijn "46ES8000. Zou iemand anders ook eens kunnen kijken of zijn/haar set dit ook vertoond?

[afbeelding]
Ik heb dit zelf nog niet waargenomen, is er een plaatje (video) waar mee dit makkelijk te spotten is? Dan kan ik dat voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
frG schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit zelf nog niet waargenomen, is er een plaatje (video) waar mee dit makkelijk te spotten is? Dan kan ik dat voor je testen.
Zie twee posts hierboven, een foto geschoten met mijn mobiel. De donkere lijn is op witte ondergronden duidelijk te herkennen.

Download eventueel de MP4 AVS calibratie files . Hiermee kun je je brightness en contrast optimaal instellen, hier zitten ook 100% witte achtergronden, waarmee je de eventuele donkere lijntjes zou moeten zien.

Deze calibratie is erg eenvoudig en relatief snel te doen. Het juist instellen van je contrast en brightness is ontzettend belangrijk, dit had ik zelf niet verwacht. Lees er zeker even de PDF file bij.

[ Voor 72% gewijzigd door knights16 op 16-04-2012 10:48 . Reden: links toegevoegd ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Ik heb deze randen ook, op een 55ES7000, maar het valt niet op tenzij je er echt met je neus bovenop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 10:47
Deze tv klinkt zeer interessant. Heb mijn ogen ook laten vallen op de panasonic VT50 maar heb zelf een erg lichte woonkamer en hou er ook van om overdag beetje te gamen, dus mijn voorkeur gaat uit naar de samsung ES8000. Weten jullie al of het mogelijk is of deze tv ook 1080p120hz aankan? M.a.w., kan deze tv nu al 3d1080p met 60fps per oog aan of zullen we moeten wachten op een upgradekit?

Ik heb begrepen dat er op dit moment hdmi 1.4 chips zijn die dit kunnen verwerken, de nieuwe AMD 7970 schijnt dit met zijn hdmi 1.4 aansluiting al aan te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Weten jullie welke wall mount van Samsung past op de nieuwe ES series?

UE40ES6710 als paneel
http://www.samsung.com/uk...ed-tv/UE40ES6710UXXU-spec

WMN2000A gaat tot 40"
http://www.samsung.com/nl...XC?subsubtype=wall-mounts

WMN2000B start op 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Movinghead schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:21:
Weten jullie welke wall mount van Samsung past op de nieuwe ES series?

UE40ES6710 als paneel
http://www.samsung.com/uk...ed-tv/UE40ES6710UXXU-spec

WMN2000A gaat tot 40"

WMN2000B start op 40"
Je moet de 2000A hebben, want dit is een VESA 200x200 afmeting.
Je scherm (40 inch) heeft ook de 200x200 afmeting.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:45

Bever!

3

Anoniem: 402830 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:22:
[...]

Dit is bij alle LED TV's een probleem, ligt aan de techniek, OLED heeft betere kijkhoeken maar schijnt ook nog niet helemaal perfect te zijn.
niet waar, alle ips lcd's hebben een uitstekende kijkhoek.
Echter zal je die bij samsung niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneg112
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:33
Ik ben ook zeer enthousiast over deze TV en ga de 46ES7000 of 46ES8000 aanschaffen
Echter wil ik met 1 afstandbediening alles kunnen doen

Weet iemand of deze tv 2 tuners heeft, zodat ik tegelijk kan opnemen en tv kijken van verschillende zenders. Dan schaf ik een CI+ module aan en heb ik geen set-up box meer nodig en mooi 1 afstandbediening houden.

Vind de vrouwe des huizes ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 20:33
haneg112 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:53:
Ik ben ook zeer enthousiast over deze TV en ga de 46ES7000 of 46ES8000 aanschaffen
Echter wil ik met 1 afstandbediening alles kunnen doen

Weet iemand of deze tv 2 tuners heeft, zodat ik tegelijk kan opnemen en tv kijken van verschillende zenders. Dan schaf ik een CI+ module aan en heb ik geen set-up box meer nodig en mooi 1 afstandbediening houden.

Vind de vrouwe des huizes ook fijn :)
Ik zou zeggen, Harmony one ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 00:28

Quan Vu

Hoi

lupus83 schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:37:
Deze tv klinkt zeer interessant. Heb mijn ogen ook laten vallen op de panasonic VT50 maar heb zelf een erg lichte woonkamer en hou er ook van om overdag beetje te gamen, dus mijn voorkeur gaat uit naar de samsung ES8000. Weten jullie al of het mogelijk is of deze tv ook 1080p120hz aankan? M.a.w., kan deze tv nu al 3d1080p met 60fps per oog aan of zullen we moeten wachten op een upgradekit?

Ik heb begrepen dat er op dit moment hdmi 1.4 chips zijn die dit kunnen verwerken, de nieuwe AMD 7970 schijnt dit met zijn hdmi 1.4 aansluiting al aan te kunnen...
Is niet mogelijk. Beperking van HDMI. Wel kan je op 720P zetten en dan heb je wel 60fps. Zelf gebruik ik 720p voor games en 1080P voor films.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 13:51

Wildfire

Joy to the world!

Zag zojuist dat gisteren voor de ES7000 en ES8000 reeks nieuwe firmware is vrijgegeven, versie 1006.1

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Yep, maar zoals gewoonlijk geen changelog : (

Ondersteuning voor UE40ES8000S
Ondersteuning voor UE46ES8000S
Ondersteuning voor UE55ES8000S

[ Voor 5% gewijzigd door knights16 op 18-04-2012 14:46 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70261

Nu het EK eraan komt zullen er vast wel weer aanbiedingen komen lijkt me ?!

Ik ben aan het kijken voor een Samsung UE46ES6530, denken jullie dat op de nieuwe modellen aanbiedingen gaan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Anoniem: 70261 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:50:
Nu het EK eraan komt zullen er vast wel weer aanbiedingen komen lijkt me ?!

Ik ben aan het kijken voor een Samsung UE46ES6530, denken jullie dat op de nieuwe modellen aanbiedingen gaan komen ?
Check pagina 4 daar zijn onze suggesties al gegeven ;) Maar omdat ik in een goede bui ben:

Nee denk het niet, waarschijnlijk gaan ze stunten met de oude modellen. Ze hebben nu wel die aanbieding met cashback / Galaxy Tab maar meer zal het waarschijnlijk niet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:37
Ik denk van wel. Oude modellen zijn vergeten - door Samsung - zodra de nieuwe op de markt komen en ze hebben targets die ze willen halen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Er komen altijd acties om de verkoop van televisies te stimuleren.

De olympische spelen en het EK zijn absoluut evenementen waaraan extra campagnes worden gekoppeld.
Ik verwacht zelf meer van de resellers , dan van Samsung zelf, aangezien er al bestaande acties lopen, deze worden wellicht wel verlengd.

Maar de Samsung acties hebben tot op heden altijd betrekking gehad op de D700/D8000 ES7000/ES8000, dus verwacht geen fantastische aanbieding van Samsung op de ES6xxx reeks.

Onderstaand reactie van Samsung over de vraag of zij mij kunnen vertellen wat er in de nieuwe firmware veranderd is.

Geachte heer/mevrouw ,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie.
Wat er allemaal veranderd in een firmware hebben wij geen inzage in.
Dat kan ook niet worden aangegeven in een forum.
Voor de website zijn ze mee bezig voor het formulieraanpassingen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer 0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 48% gewijzigd door knights16 op 19-04-2012 09:54 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petterman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 09:17
Zijn er nog mensen die problemen hebben om een Samsung account te maken op de Samsung UE46ES8000?

Als ik in de 'smart hub' op aanmelden druk en vervolgens probeer een nieuwe account te maken krijg ik de error dat er geen verbinding is met de server...

De wifi instelling zijn correct en ik kan op youtube en google enzo... Dus aan m'n internetverbinding scheelt er normaal niks... Maar ik kan dus geen verbinding maken met de samsung server om een account aan te maken om bv op facebook/skype te kunnen met de TV.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 10:56
Deze week een UE46ES6530 gekocht, en kom nog twee dingen tegen die ik niet zo 123 terug kan vinden:

1 bij het zappen was ik gewend dat mijn Humax ook al de info van het programma dat op dat moment erop is weergeeft, zeg maar dezelfde info als dat je op de Info knop drukt. Dit krijg ik er niet voor bij de Samsung. Is dat nog ergens in te stellen? De humax heb ik nu niet meer aangesloten, maar ik heb een insteekmodule aangeschaft.

2 Ik heb een utp kabel aangesloten, maar heb bij het doorlopen van de setup ook de wifi instellingen ingevoerd. Er stond iets van een opmerking dat als je via lan verbind dit automatisch zou moeten gaan, is dat inderdaad automatisch? Want ondanks de kabel heb ik geen bekabelde verbinding maar een wifi verbinding. Kabel misschien niet goed, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

En zijn er meer mensen die een aansluitin bij Ziggo hebben en waarbij de zenders wel te vinden zijn, maar nadat de tv uitgeschakeld is geweest, er in beeld komt gecodeerd signaal? Hiernaar weer opnieuw scannen en je kunt alle zenders weer kijken. Daarbij wel opgemerkt dat de verkoper zei dat er bij hun iemand terugkwam die al helemaal geen zenders kreeg, en dat Ziggo ook nog bezig zou zijn met aanpassingen voor deze TV...

[ Voor 25% gewijzigd door byob op 19-04-2012 14:27 . Reden: Aanvullende opmerking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik wil de rgb modus aan zetten onder geavanceerde instellingen, om met de blauwe modes de boel te kunnen kalibreren, maar dat menu is uitgegrijst. Ik heb het al wel eens actief gehad, maar dat was wel met oudere firmware.
Nu 46ES8000 met 1006.1. Iemand een idee hoe je die optie kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik krijg deze ook alleen maar aan, wanneer ik een HDMI bron heb geselecteerd.
Het calibreren van mijn scherm, via Samsung Allshare DLNA is me dus ook niet volledig gelukt.

Ik kan met 1006.1 met een HDMI bron, dus wel RGB kiezen, dus bijv: de blauwmodus.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Bedankt voor de tip, dan hang ik mijn media player er eens aan met HDMI en start ik vanaf daar de calibratie.
Met die basis calibratie die ik nu gedaan heb is het beeld wel een stuk realitischer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wortelsoft schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:59:
Bedankt voor de tip, dan hang ik mijn media player er eens aan met HDMI en start ik vanaf daar de calibratie.
Met die basis calibratie die ik nu gedaan heb is het beeld wel een stuk realitischer geworden.
Bedoel je met basis calibratie brightness / contrast en eventueel backlight

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ja brightness, contrast en scherpte. De basis tests van die calibratie set waar jij naar linkte. Alleen de test met de blauwe blokken kon ik niet doen, omdat ik niet bij die setting kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wortelsoft schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:00:
Ja brightness, contrast en scherpte. De basis tests van die calibratie set waar jij naar linkte. Alleen de test met de blauwe blokken kon ik niet doen, omdat ik niet bij die setting kon komen.
Same here.. dit weekend mijn pc aansluiten op de tv.. dan lukt het hopelijk wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik las dat er dan weer andere settings niet zijn te veranderen. Maar we zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik ben afgelopen tijd naar wat winkels geweest en al veel info vergaard via internet, en het is duidelijk voor mij. Het wordt het nieuwe model van Samsung van 2012.

Echter twijfel ik verschrikkelijk hard over wat ik ga nemen. Is de 7000 serie een echte toevoeging vergeleken met een 6000 serie?
Bij Expert zag ik dat de Smart Interaction-technologie geweldig werkte, bij de BCC kregen ze dat ding totaal niet aan de praat (waar ik me ook mateloos irriteerde aan de verkopers).

Ik wilde eigenlijk max. tot € 1000 gaan, maar de 7000-serie is wel een tikkeltje duurder...
Wat is nu de echte toegevoegde waarde van de 7-serie? Werkt het buiten de smart interaction verder nog veel beter?
Met de cashback actie wordt het natuurlijk al aantrekkelijker (of tablet, maar ik heb al een Asus Transformer).

Ook zat ik op internet rond te kijken, maar daar heb je bijv. de 7000-serie voor € 1499, maar zie ik er niet 3d brillen bijgeleverd staan (per saldo even duur). Zie: http://www.qplaza.nl/arti...cpc&utm_campaign=tweakers
Zijn bij de Samsung Smart TV's automatisch 3D brillen bijgeleverd (vanuit Samsung) of verschilt dit per winkel waar je de aanschaf doet?
Verder, ik heb weinig verstand van de installatie van een smart TV, is dit makkelijk te doen?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Verschil is o.a.de 7000 is 800Hz de 6000 400Hz. De ingebouwde webcam, ultraclear panel, ik zou de specificaties eens doorlezen, zie je de verschillen vanzelf. Ik zou eens bij Foka een prijs aanvraag via de site doen die hebben wel scherpe prijzen (ik heb mijn tv daar ook gekocht). Installatie van een smart tv is niet moeilijk. De tv start op met een wizzard die je er door heen loodst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
wortelsoft schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:18:
Verschil is o.a.de 7000 is 800Hz de 6000 400Hz. De ingebouwde webcam, ultraclear panel, ik zou de specificaties eens doorlezen, zie je de verschillen vanzelf. Ik zou eens bij Foka een prijs aanvraag via de site doen die hebben wel scherpe prijzen (ik heb mijn tv daar ook gekocht). Installatie van een smart tv is niet moeilijk. De tv start op met een wizzard die je er door heen loodst.
Allereerst thnx voor de uitleg!
Ik zag hier aan het begin ook een mooi schema'tje dat veel duidelijk maakte voor mij qua specs per serie.
Mij werd ook verteld in de winkel dat het tussen 400Hz en 800Hz niet heel veel toegevoegde waarde meer heeft...Ik game zo af en toe en kijk 's avonds wat tv. Films kijk ik wel meer, dus weet niet wat ik dan eerder nodig heb? Ik zal straks wel actief gebruik maken van mijn tv ivm allshare/hdmi aansluitingen en zo alles eruit vissen. Neem aan dat 800Hz dan niet erg noodzakelijk is?
Ik vind de series 7 zo aantrekkelijk met die Evolution kit, al is het natuurlijk nog redelijk onbekend wat dit gaat brengen de komende jaren, maar meer richting betere pixels e.d. toch?

Apart dat je via Foka een prijs aanvraag kan doen, zie dat je er max. 2 per e-mail kan krijgen. Maar zij tonen geen prijzen op de site of iets dergelijks? (Zie er zo snel niet veel info over, hoe zij te werk gaan).

#Edit: Even op Samsung.nl de 7000-serie met wat 6-serie's vergeleken, tsja tsja, de twijfel blijft bestaan. Dacht dat ik al ver was qua beslissing, maar nu de laatste stappen zijn ook niet makkelijk! Heb op dit moment een beeldbuis, en wil gewoon iets fatsoenlijks voor toekomstig gebruik (dus niet zoals velen 2011 model verkopen, 2012 aanschaffen :9 )

#Edit 2: Zit nu te vergelijken op de samsung site:
http://www.samsung.com/nl...0SXXN&prdd=UE40ES6530SXXN
Wat is nou het wezenlijke verschil, buiten het design/afstandsbediening/gewicht? Qua prestaties verschilt het niks, qua geld best veel.... En oja, de 6800 heeft geen "Slim LED", de lagere series wel (67xx & 65xx) dus de 6800 heeft dan zelfs nog minder?

[ Voor 24% gewijzigd door RickvN op 20-04-2012 20:05 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Wat ik begrepen heb laat Samsung het niet toe om met bepaalde tv's te adverteren met een lagere prijs. De winkel waar jij naar linkte heeft vaak Duitse modellen volgens tweakers shopreview http://tweakers.net/shopreview/7130/qplaza-b-punt-v.html. De prijs aanvraag die ik gedaan heb was enkel honderden euros lager dan de prijs die je overal ziet voor de ES8000

Betere pixels gaat die evolution kit niet brengen. Die evolution kit gaat alleen zorgen dat je smart tv platform (de computer van de tv) up to date blijft.

Wat nog kan verschillen (maar dat weet ik niet zeker, zonder specs van Samsung) is dat de 7000 meer geheugen en een snellere processor heeft, waardoor je meer apps kunt installeren en alles soepeler loopt.
Maar dat weet je pas als iemand er 1 uit elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wortelsoft schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:55:
Wat ik begrepen heb laat Samsung het niet toe om met bepaalde tv's te adverteren met een lagere prijs. De winkel waar jij naar linkte heeft vaak Duitse modellen volgens tweakers shopreview http://tweakers.net/shopreview/7130/qplaza-b-punt-v.html. De prijs aanvraag die ik gedaan heb was enkel honderden euros lager dan de prijs die je overal ziet voor de ES8000
Klopt, dit heb ik van onze AV-dealer ook begrepen. Alle officiële Samsung-dealers moeten de adviesprijs van Samsung rekenen, doen ze dat niet dan krijgen ze simpelweg geen nieuwe voorraad meer. Ik heb ook begrepen, maar of dat dan weer klopt weet ik niet, dat als je bij een niet-officiële dealer koopt dat je dan geen aanspraak kunt maken op de cashback/mediaplayer/Galaxy Tab actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Toppertje gasten, heb voor proef ff de ES7000 aangevraagd. Gisteren eigenlijk besloten dat het waarschijnlijk een ES65xx wordt (zelfde specs als 67xx & 6800). Maar misschien, als ze met een leuke prijs komen, dat ik zo verkocht ben!
wortelsoft schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:55:
Wat nog kan verschillen (maar dat weet ik niet zeker, zonder specs van Samsung) is dat de 7000 meer geheugen en een snellere processor heeft, waardoor je meer apps kunt installeren en alles soepeler loopt.
Maar dat weet je pas als iemand er 1 uit elkaar haalt.
Als ik dan de apps op mijn tablet zet, hdmi erin en dan loopt het ook.

#Edit: Net prijs gekregen van Foka mbt de 7 series. Jammer dat ze de 67xx en 65xx niet hebben. Ik denk dat het nu de 40ES6710 wordt via Redcoon, scheelt toch weer gauw 180eu. ES6800 is me te duur, alleen het verschil in de dual core processor....

#Edit 2: Prijsaanvraag van ES6800 is ook leuk.
Morgen even afwegingen gaan maken tussen 6800 en de 67/65. Heb lang vergeleken op de samsung site, ben er achter gekomen dat ES6710 en ES65xx (Volgens mij de 6560 heeft geen slim LED) dat dit verschilt om de designs, waarbij de ES6710 net 1 milimter dunner/platter/lager is en enkele 100'en grammen lichter is.
Vanmiddag ook alweer voldoende inspiratie opgedaan mbt home cinema sounds in het daarvoor bestemde topic (met bijbehorende foto's :9~ )

[ Voor 36% gewijzigd door RickvN op 21-04-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Zit sterk te overwegen om een 40ES6800 aan te schaffen. Er wordt o.a. bij dit model aangegeven dat je overal content van kan streamen. Is het ook mogelijk om video te streamen vanaf het thuisnetwerk?
Er wordt in dit forum nl. ook gesproken over mediastreamers, maar dat heb je dan toch niet nodig? Of werkt de standaard streaming functionaliteit niet zo lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand of er standaard 3d-brillen worden meegeleverd bij de UE40ES6100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
devlam schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:05:
Zit sterk te overwegen om een 40ES6800 aan te schaffen. Er wordt o.a. bij dit model aangegeven dat je overal content van kan streamen. Is het ook mogelijk om video te streamen vanaf het thuisnetwerk?
Voor wat het waard is, met de ES8000 kan ik prima films kijken vanaf een NAS met Twonky media server. Twonky heeft wel moeite om de TV als Samsung te detecteren. Dit dient eenmalig handmatig ingesteld te worden, anders werkt het niet.
Ik heb gezocht naar een handleiding van de 40ES6800 maar kon die niet vinden. Op pagina 897 van de ES8000 handleiding (http://downloadcenter.sam...51967/17_EPDVBEUE_DUT.pdf) kon ik voor aanschaf al gerustgesteld zijn dat ondertitels in MKV bestanden ondersteunt worden, en sinds ik het toestel heb kan ik ook bevestigen dat je kunt kiezen tussen meerdere audio streams. 3D bestanden worden ook goed ondersteund, zowel left/right als top/bottom indelingen.

Ik zou de handleiding proberen te vinden en vervolgens zoeken op SRT, dan kan de eventuele ondersteuning van interne ondertitels niet ver weg aangegeven staan.

Heel veel succes bij het afwegen van de aanschaf!
Peter

[ Voor 0% gewijzigd door Peter_F op 22-04-2012 00:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

devlam schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:05:
Er wordt in dit forum nl. ook gesproken over mediastreamers, maar dat heb je dan toch niet nodig? Of werkt de standaard streaming functionaliteit niet zo lekker?
Ik stream zelf vanaf een Windows systeem middels Samsung's AllShare. Werkt pico bello. En met de ES-reeks is het nu dus uiteindelijk mogelijk MKVtjes af te spelen met ingesloten subs, ik hoef ze niet meer eerst eruit te halen en als losse SRT op te slaan. *Eindelijk*, want op D-serie moest dat altijd, zelfs met de meest recente firmware.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 22-04-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Ook de 6800 heeft AllShare dus ik vermoed dat het dan moet gaan werken (bevestiging van eignaars welkom). Kan de handleiding ook niet vinden bij samsung (vreemd...).
Overigens heb ik een Linux Ubuntu server, heeft er iemand ervaring het sharen met een Ubuntu server. Heb momenteel samba-shares zodat windows machines bij de data op de linux machine kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 00:20
Ik heb sinds 09-04-2012 de UE55ES8000 aangeschaft.(samsung promotieperiode)Ik heb al het een beetje liggen testen en ben best tevreden.Echter is er nog 1 probleem.Ik heb ook de Ziggo CI+ module erbij gekocht.Maar de samsung kan alleen de anologe zenders weergeven.Krijg foutmelding gecodeerd signaal.Daarna naar ziggo gebeld, die wisten me te zeggen dat de ES8000 niet ziggo gecertificeerd is.Nochthans staat dat overal op elke webshop die dit toestel verkopen.Verder wisten ze ook niet te zeggen of de ES8000 nog gecertificeerd ging worden...Nog wat rondgebeld en een verkoper van plasmadiscounter wist me te zeggen dat er na een aantal weken een update van samsung ging komen waarbij ik de ziggo CI+module zou kunnen gebruiken.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen...CI+module terug sturen naar de winkel of ffe afwachten of er een ziggo certificaat komt.
Is er iemand die soortgelijk probleem heeft met de ES8000 en ziggo CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:09
ozzykillbirdy schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:44:

Is er iemand die soortgelijk probleem heeft met de ES8000 en ziggo CI+ module?
Misschien maak ik maar een domme opmerking hoor:

Heb je wel eerst de Samsung naar digitale zenders laten zoeken? Die moet hij zowiezo indexeren.
Daarna (let op!) pas de kaart erin steken. Dan krijg je authenticatie van de gevonden digitale zenders.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Shocked schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:18:
[...]

Misschien maak ik maar een domme opmerking hoor:

Heb je wel eerst de Samsung naar digitale zenders laten zoeken? Die moet hij zowiezo indexeren.
Daarna (let op!) pas de kaart erin steken. Dan krijg je authenticatie van de gevonden digitale zenders.
Het is gellukt :) Ik heb eerst zoals je zij de channels geindexeert en drna de kaart er in gestoken.Dit werkte niet.Daarna heb ik heel de module uit de tv getrokken (de aansluiting ) en terug ingestoken, Cam module erin en toen begon de authenticatie automatisch.Alleen wel vreemd dat ziggo mij foutieve informatie heeft gegeven.Heeft niets met de certificate van ziggo te maken dus...Bedankt Shocked, ben weer gellukig, nu kan ik eens proberen een externe HD aan te sluiten om tv programmas op te nemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
:)

Wel even nog om te onthouden is dat bij het updaten van Ziggo -die stellen wel eens een nieuw kanaal in en gebeurd automatisch - de zaak wel eens ontregeld kan worden.
Dan krijg je weer die foutmelding en kan je ineens geen tv meer kijken....

Gene paniek, gewoon weer de kaart+module verwijderen, digitaal laten zoeken en indexeren, kaart+module er weer in voor authencatie en klaar.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ok...bedankt voor de tip.Als ik in de toekomst nog tegen iets aan loop weet ik dat ik bij jouw kan zijn,THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Hoe werkt dat dan als je een nieuwe tv koopt en je wil meteen je CI kaart erin doen zonder kastje?

Wat moet dan in welke volgorde want bij upc staat die card met ci houder in je tv stoppen en klaar. Als jou zo lees moet ik eerst zenders laten zoeken?

Sorry als het wat dom overkomt, dat hele CI gebeuren is compleet nieuw voor mij.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Shocked schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:19:
[...]

Wel even nog om te onthouden is dat bij het updaten van Ziggo -die stellen wel eens een nieuw kanaal in en gebeurd automatisch - de zaak wel eens ontregeld kan worden.

Gene paniek, gewoon weer de kaart+module verwijderen, digitaal laten zoeken en indexeren, kaart+module er weer in voor authencatie en klaar.
???? Nog nooit meegemaakt en gebruik de CI+ toch al een tijdje. Als Ziggo gaat updaten merk je daar niks van. Wel dat de zenders op een andere plaats staan maar dat je daarvoor je CI+ module moet verwijderen?

@ErikRo

http://www.upc.nl/klanten...msung&type=ue46d8000ysxxn

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 22-04-2012 22:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
GerCor schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:25:
[...]
???? Nog nooit meegemaakt en gebruik de CI+ toch al een tijdje. Als Ziggo gaat updaten merk je daar niks
:+ Al 3x dit jaar. Maar ja, dat is ook een Philips TV (9705) op de slaapkamer. Naar ding.
Toch iets om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 10:56
byob schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:21:
Deze week een UE46ES6530 gekocht, en kom nog twee dingen tegen die ik niet zo 123 terug kan vinden:

1 bij het zappen was ik gewend dat mijn Humax ook al de info van het programma dat op dat moment erop is weergeeft, zeg maar dezelfde info als dat je op de Info knop drukt. Dit krijg ik er niet voor bij de Samsung. Is dat nog ergens in te stellen? De humax heb ik nu niet meer aangesloten, maar ik heb een insteekmodule aangeschaft.

2 Ik heb een utp kabel aangesloten, maar heb bij het doorlopen van de setup ook de wifi instellingen ingevoerd. Er stond iets van een opmerking dat als je via lan verbind dit automatisch zou moeten gaan, is dat inderdaad automatisch? Want ondanks de kabel heb ik geen bekabelde verbinding maar een wifi verbinding. Kabel misschien niet goed, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

En zijn er meer mensen die een aansluitin bij Ziggo hebben en waarbij de zenders wel te vinden zijn, maar nadat de tv uitgeschakeld is geweest, er in beeld komt gecodeerd signaal? Hiernaar weer opnieuw scannen en je kunt alle zenders weer kijken. Daarbij wel opgemerkt dat de verkoper zei dat er bij hun iemand terugkwam die al helemaal geen zenders kreeg, en dat Ziggo ook nog bezig zou zijn met aanpassingen voor deze TV...
Probleem met de netwerkkabel is opgelost door er een nieuwe tussen te zetten. Ziet deze wel, en krijg nu bekabeld de netwerkverbinding, de instellingen voor wifi lijken dan ook te verdwijnen.

Blijft voor mij vraag 1 nog open.

Het opnieuw inlezen van de zenders na het aanzetten blijft ook nog bestaan. Al op verschillende manieren de zenders in laten lezen, met en zonder smartcard erin, maar hij blijft na het aanzetten van de tv eerst wel de zenders laten zien, maar na enige tijd wordt het beeld zwart, en komt er gecodeerd signaal in het scherm.
Iemand ook hierover nog ideeen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik ken jouw Tv verder niet maar je zou het volgende kunnen testen:

Is jouw Tv volledig gecertificeerd door Ziggo?
Staat jouw Tv misschien op winkelmodus?
Is jouw cam wel goed? Welk merk gebruik je?
Is jouw cam wel goed geinstalleerd?
Heb je de Tv geupgrade? Dan zou je een reset kunnen proberen (niet alle upgrades gaan 100% goed)
Zit je smartcard er wel helemaal goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Na een geweldige service gisteren bij de Media Markt, nog maar even naar Foka gemaild en waarschijnlijk deze week de 40ES6800 kopen, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

RickvN schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:42:
Na een geweldige service gisteren bij de Media Markt, nog maar even naar Foka gemaild en waarschijnlijk deze week de 40ES6800 kopen, eindelijk!
Mooi dat de prijs van mijn winkel je bevalt ^^. Laat maar per pm weten wanneer je komt, dan regel ik nog even wat extra korting of iets leuks erbij voor je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dat hoor ik heel graag, maar ik wilde hem eigenlijk via internet kopen, kun je zo niet iets fixe (ik ben en blijf een Hollander)? Ik heb nog een mail uit staan met enkele vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

RickvN schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:02:
Dat hoor ik heel graag, maar ik wilde hem eigenlijk via internet kopen, kun je zo niet iets fixe (ik ben en blijf een Hollander)? Ik heb nog een mail uit staan met enkele vragen :p
Ik zal je mail morgen beantwoorden. In de mail zal je naam wel staan neem ik aan. Maar ik zal proberen maar ik kan niets garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Shocked schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:19:
[...]

Als ik de tv opstart onder bron tv, dan krijg ik nog even die melding gecodeerd signaal, maar kort daarna krijg ik de zenders door, dus dat is in orde neem ik aan.

Nu nog een vraagje ivm het opnemen van tv programmas met externe HD.
Als ik een programma heb geplant om op te nemen, dan komen ze wel bij de resultaten te staan.Maar als ik ze selecteer om af te spelen worden ze onmiddellijk verwijderd.Doe ik iets verkeerd?Ik ga vanavond nog eens kijken of ik ze dan wel kan afspelen vanuit bron/usb device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de verschillende 6 serie modellen?
Ik ben op zoek naar een 46 inch LED tv en heb nu al aardig wat verschillende 6 serie modellen voorbij zien komen:

ue46es6100, ue46es6300, ue46es6570, ue46es6710, ue46es6800, en misschien ben ik er nog wel een paar vergeten. ;-)

De Samsung site is wat dat betreft bagger. Weinig info waar ik iets mee kan.
Wat zijn nu de verschillen van de bovenstaande TV's?
6100 is 200mhz en de 6800 is 400mhz. Dat heb ik er wel uit kunnen halen.
Maar tussen de 6710 en 6800 kan ik weinig verschil vinden. etc

Iemand wat meer info voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Marcel_EA schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:45:
Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de verschillende 6 serie modellen?
Ik ben op zoek naar een 46 inch LED tv en heb nu al aardig wat verschillende 6 serie modellen voorbij zien komen:

ue46es6100, ue46es6300, ue46es6570, ue46es6710, ue46es6800, en misschien ben ik er nog wel een paar vergeten. ;-)

De Samsung site is wat dat betreft bagger. Weinig info waar ik iets mee kan.
Wat zijn nu de verschillen van de bovenstaande TV's?
6100 is 200mhz en de 6800 is 400mhz. Dat heb ik er wel uit kunnen halen.
Maar tussen de 6710 en 6800 kan ik weinig verschil vinden. etc

Iemand wat meer info voor mij?
Ik heb ze er hier vorige week ook mee lastig gevallen.

Wat je zegt, klopt qua mhz en dat zal ook 1 vd grootste verschillen zijn.
Ook zijn er bij de series vanaf 65xx en hoger automatisch 2 3D-brillen bijgeleverd.
En het verschil tussen de 6710 en 6800 (waar ik ook heel lang heb tussen zitten twifjelen). De 6710 is wit en de 6800 is zwart en heeft een dual core processor (net wat sneller + maybe meer opslag wordt er gezegd).
Ook verschilt het per serie qua poot die je er onder krijgt... (Zilver glans, zilver mat, zwart glans).
Ook zit er verder wat verschil qua design (milimeter smaller/dunner/lager of 100 gr lichter, zoals samsung site zegt).

Hopend je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Top Rick, dank je wel voor de info!
Daar kan ik dus wel wat mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Hij is gekocht, de UE40ES6800, zeer benieuwd wanneer die binnenkomt.
Al geïnteresseerden die de tv-voet willen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ben benieuwd naar je bevindingen, ik hoor ze graag van je!

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Marcel_EA schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:36:
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ben benieuwd naar je bevindingen, ik hoor ze graag van je!

Waar heb je hem gekocht?
Excuses aan Quan Vu, maar ik ben een blijf een Hollander, dus ik ga voor BuyBestShop, scheelde toch ff €75.
Reviews zagen er ook goed uit.

Jij er al aan uit wat je gaat kopen? Valt mij op dat je 65xx nog nergens vindt in webshops voor een leuke prijs, 6800 is soms veel goedkoper met meer capaciteiten.... Ligt dit aan de levering vanuit Samsung of gewoon omdat hier minder aantrekkelijk is om in acties te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 16:15
Iemand zijn originele streepjescode al naar Samsung gestuurd voor de Tablet? :)

Ik zal de mijne morgen even op de bus doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Donderbij op 24-04-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ben er nog niet helemaal uit.
Maar ik heb dan ook nog een maandje de tijd.

11 mei krijg ik de sleutel van mijn huis, dan nog een 2 weken klussen.
Daarna wil ik hem gaan aanschaffen. Mijn voorkeur gaat wel sterk uit naar de 6800, zeker na jouw uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Donderbij schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:40:
Iemand zijn originele streepjescode al naar Samsung gestuurd voor de Tablet? :)

Ik zal de mijne morgen even op de bus doen.
Yup, vrijdag de 13e meteen verstuurd (dag van aankoop zelf). Hopelijk was dat niet de Goden verzoeken :P

Nou alleen kijken hoe lang het dus duurt eer er teken van leven van Samsung komt betreffende de tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Werkt de 6800 ook met UPC?
En dan bedoel ik niet, of je signaal van UPC op je scherm krijgt. ;-)
Maar... Kan je een cam module erin stoppen met een smartcard van UPC zodat je niet de digitale decoder van UPC meer hoeft te gebruiken.

Heb namelijk UPC pakket besteld met een cam module ipv mediabox.

[ Voor 12% gewijzigd door WRT54G op 24-04-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 16:15
Wildfire schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:55:
[...]

Yup, vrijdag de 13e meteen verstuurd (dag van aankoop zelf). Hopelijk was dat niet de Goden verzoeken :P

Nou alleen kijken hoe lang het dus duurt eer er teken van leven van Samsung komt betreffende de tablet :)
In de voorwaarden staat 6-8 weken. Ik ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 29-04 17:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Boven het registratieformulier staat wel Je ontvangt een bevestigingsmail als jouw inzending binnen is.

Is er iemand die na zijn/haar inzending effectief een dergelijke mail heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Hallo,

Als ik met de ES8000 een tv programma opneem met de CI+ van ziggo en externe HD, dan heb ik problemen met de geplande opnamen.Meestal komt er bij de resultaten de foutmelding: onbekende fout tijdens opname.Ik heb nochthans de prestatie test gedaan voor de HD zonder problemen.Het instant opnemen van programmas is ook geen probleem, alleen de geplande.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik heb de spullen ook op de eerste dag door gestuurd en ik heb nog niets gehoord.
We wachten ongeduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
fanatic_david schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:41:
Boven het registratieformulier staat wel Je ontvangt een bevestigingsmail als jouw inzending binnen is.

Is er iemand die na zijn/haar inzending effectief een dergelijke mail heeft ontvangen?
17 april heb ik de boel verstuurd, ook nog niets gehoord.

Clouding/bleeding vraag:
Ik heb in alle behalve de standard beeldmodus last van bleeding en een flinke 'cloud' midden-links van het scherm. Heeft iemand dit ook opgemerkt, dat de beeldmodus op iets anders dan NORMAL bleeding/clouding geeft. Waarbij de backlight , het contrast en brightness dan wel op dezelfde waarden staan.

[ Voor 12% gewijzigd door knights16 op 25-04-2012 12:18 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Ik heb helaas last van een vervelende bug via streaming (DLNA) op mijn 55ES7000.
Als ik hem op pauze zet, en vervolgens weer op play druk, dan is het geluid ongeveer 2x zo hard.

Ik gebruik Optical out (met een Logitech Z5500 speakerset), iemand anders die deze bug ook heeft?
Heb Samsung Allshare en Mezzmo geprobeerd en bij beide treedt het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Na lang twijfelen zojuist een UE55ES7000 besteld voor een hele mooie prijs. Plus nog de Samsung cashback actie.

Zul je net zien dat ik daarna pas erachter kom dat je niet kunt opnemen en tegelijkertijd tv kijken? Hij gaat onze trouwe LG 50PT81 vervangen waar een ingebouwde HD in zit en waar dat wel mee kan. Ik kan thuis niet verkopen dat dit met deze dure tv ineens niet meer kan :-( Ik dacht dat ik toch zo goed mezelf had ingelezen...

Is dit werkelijk waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

m.robers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:25:
Na lang twijfelen zojuist een UE55ES7000 besteld voor een hele mooie prijs. Plus nog de Samsung cashback actie.

Zul je net zien dat ik daarna pas erachter kom dat je niet kunt opnemen en tegelijkertijd tv kijken? Hij gaat onze trouwe LG 50PT81 vervangen waar een ingebouwde HD in zit en waar dat wel mee kan. Ik kan thuis niet verkopen dat dit met deze dure tv ineens niet meer kan :-( Ik dacht dat ik toch zo goed mezelf had ingelezen...

Is dit werkelijk waar?
Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen inderdaad, dit kan niet zonder de opname eerst te stoppen. (zover ik weet, heb de tv zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
frG schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:29:
[...]

Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen inderdaad, dit kan niet zonder de opname eerst te stoppen. (zover ik weet, heb de tv zelf).
Ouch... dat is waardeloos :-(

Maar kijken of ik nog onder de bestelling uit kan.

Kun je niet een analoog signaal opnemen terwijl je digitaal kijkt bijvoorbeeld?

Zonde zeg, ik ben nu al maanden aan het jagen op een leuke deal voor een D7000 en nu kon ik deze voor dezelfde prijs kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Hallo allen,

Van de week de ES6800 besteld, vandaag binnen gekregen. Daarnaast heb ik gelijk een CI+ module er bij gehaald (Neotion). TV aangesloten, ingesteld op de juiste frequenties en id. Ging allemaal perfect.

Nu is het probleem; Op de digitale kanalen heb ik Nederland 1, 2 (HD), deze werken perfect. Alleen Nederland 3, RTL 4, RTL 5, en SBS 6 doen het weer niet, maar RTL 7 en Veronica doen het weer wel. NET 5, RTL 8 doen het weer niet, maar Comedy Central, Disney Channel, Discovery Channel doen het weer wel.
De analoge kanalen van RTL4, RTL5, etc. doen het allemaal perfect.

De foutmeldingen die ik krijg zijn verschillend; Service niet beschikbaar, E16 maakt geen deel uit van abbo en Kan geen CI-services weergeven.

Nu heb ik uiteraard even rond gekeken op internet, meer mensen last van. Nu heb ik de volgende dingen gedaan;
  • Kabels veranderd en TV dichter bij het ziggo punt gezet
  • CI+ module gewisseld van TV en ziggo kaart ook gewisseld.
  • Ziggo gebeld om mijn kaartje opnieuw te activeren, helaas mocht dat ook niet baten.
  • Common interface meerdere keren opnieuw in gedaan, even als de CI+ module + kaartje
Zijn er meer mensen met dit probleem, enzo ja (of niet) heeft iemand een oplossing hiervoor of heb ik een defect?

[ Voor 10% gewijzigd door ZalmanLuci op 25-04-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
m.robers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:31:
[...]

Zonde zeg, ik ben nu al maanden aan het jagen op een leuke deal voor een D7000 en nu kon ik deze voor dezelfde prijs kopen :-(
Dat je kunt opnemen is een aardige toevoeging van de Tv maar over het algemeen stellen de 'toevoegingen' van Samsung niet veel voor. Waardeloze apps, half werkende apps, brakke mediaspeler, enz. Het is het allemaal 'net niet'. Maar je koopt een Samsung, denk ik, vooral om de beeldkwaliteit en sommigen voor het design.

Er zit maar 1 tuner in de Tv dus je had zelf ook kunnen bedenken dat je niet kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Maar dan denk je al snel; een twintuner dan? Ook niet, want Samsung heeft ook blurayspelers met een twintuner. Mooi toch? Nee, want providers die gecodeerd uitzenden ..... daar kan Samsung ook niks mee. En zo rol je van het ene 'probleem' naar het andere 'probleem' met de Koreanen.

Qua beeldkwaliteit is Samsung een A-merk maar de rest haalt het alfabet niet eens. Gewoon bagger.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 25-04-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
m.robers schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:31:
[...]

Troost je met de gedachte dat dit voor vrijwel alle grote merken geldt. Je kunt alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt. Bij Samsung kun je bijvoorbeeld wel opnames inplannen voor als je niet thuis bent. Het kanaal wordt dan opgenomen, maar het scherm blijft uit. Waarschijnlijk is dat bij andere merken ook wel mogelijk. Wat bij Samsung ook werkt, is een digitaal schotel- of kabelkanaal opnemen en vervolgens met een Digitenne-ontvanger naar iets anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

TexMex schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:13:
[...]
Wat bij Samsung ook werkt, is een digitaal schotel- of kabelkanaal opnemen en vervolgens met een Digitenne-ontvanger naar iets anders kijken.
Ik heb de TV zelf niet, maar wellicht kun je analoog kijken terwijl je digitaal opneemt? Niet optimaal natuurlijk, maar het kan wellicht een keer de oplossing zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Positron op 25-04-2012 23:33 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Troost je met de gedachte dat dit voor vrijwel alle grote merken geldt. Je kunt alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt. Bij Samsung kun je bijvoorbeeld wel opnames inplannen voor als je niet thuis bent. Het kanaal wordt dan opgenomen, maar het scherm blijft uit. Waarschijnlijk is dat bij andere merken ook wel mogelijk. Wat bij Samsung ook werkt, is een digitaal schotel- of kabelkanaal opnemen en vervolgens met een Digitenne-ontvanger naar iets anders kijken.
Is dit nou de kunst van het weglaten? Als je een Tv zender opneemt dan kun je ook gaan Xboxen. M.a.w., de Digitenne ontvanger is dus gewoon op bijvoorbeeld HDMI aangesloten .... maar dat is toch helemaal de vraag niet? Kun je ook een HUMAX aansluiten en daar naar kijken.

De vraag gaat, wat mij betreft, dus uitlsuitend over de TV zelf en niet waar je er allemaal op aangeloten kunt hebben.

COAX in de TV dan betekent dat kijken naar wat je opneemt. Niks digitaal opnemen en vervolgens analoog kijken..... dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Update...Ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor het opnemen met externe HD.Ik had namelijk een 3.5 HD gebruikt met externe voeding dus.Had mailtje gestuurd naar samsung met de vraag hoe het komt dat mijn opgenomen programmas meestal mislukte.Hier het antwoord(dan hebben jullie er ms ook iets aan):

U dient zich ervan te vergewissen dat de harde schijf a/d volgende specificaties voldoet: 2,0 usb poort, 5400 RPM, géén Terrabyte geheugen, geen externe voeding en DLNA gecertificeerd. Hiernaast kunt u alleen gebruik maken van de PVR functie en de GUIDE als u gebruik maakt van een CI module i.c.m. provider Ziggo betreft, anders kunt u alleen opnemen wat u daadwerkelijk kijkt. Mocht u verder nog vragen hebben, dan verzoeken wij u contact op te nemen met ons Contact Center op telefoonnummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Wij kunnen u telefonisch ondersteuning bieden op uw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kan me niet voorstellen dat Samsung dat heeft geschreven. Volgens mij moet je het antwoord van Samsung nog maar eens lezen. Jouw zin Hiernaast kunt u alleen gebruik maken van de PVR functie en de GUIDE als u gebruik maakt van een CI module i.c.m. provider Ziggo betreft, anders kunt u alleen opnemen wat u daadwerkelijk kijkt, is ook slecht Nederlands. Je wekt - met het woord: anders - de suggestie dat je wel naar de ene zender kunt kijken en tegelijk een andere zender kunt opnemen, via CI+ .... en dat kan Samsung nooit geschreven hebben.

Trouwens, dat jij 'een oplossing hebt gevonden' is ook iets te veel van het goede. Want wat Samsung schrijft zijn al jarenlang de eisen om te kunnen opnemen op een HDD en voor timeshift en PVR.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 26-04-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Dat kan, maar dit is men eerste samsung met CI+, dus ik was hiervan niet op de hoogte.Ik dacht dat dit met een 3.5 HDD ook kon.Ik kan mij wel inbeelden dat er nog mensen zijn die hier tegen aan lopen als beginnende smart-tv gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
GerCor schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:58:
[...]

Dat je kunt opnemen is een aardige toevoeging van de Tv maar over het algemeen stellen de 'toevoegingen' van Samsung niet veel voor. Waardeloze apps, half werkende apps, brakke mediaspeler, enz. Het is het allemaal 'net niet'. Maar je koopt een Samsung, denk ik, vooral om de beeldkwaliteit en sommigen voor het design.

Er zit maar 1 tuner in de Tv dus je had zelf ook kunnen bedenken dat je niet kunt opnemen en naar een andere zender kijken. Maar dan denk je al snel; een twintuner dan? Ook niet, want Samsung heeft ook blurayspelers met een twintuner. Mooi toch? Nee, want providers die gecodeerd uitzenden ..... daar kan Samsung ook niks mee. En zo rol je van het ene 'probleem' naar het andere 'probleem' met de Koreanen.

Qua beeldkwaliteit is Samsung een A-merk maar de rest haalt het alfabet niet eens. Gewoon bagger.
Ik ben het volledig met je eens dat er weinig spannende apps te installeren zijn om de, behalve misschien Skype voor sommigen. Al komt zeer binnenkort de release van Plex voor SmartTV. Maar de mediaspeler vind ik absoluut niet brak.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De app-store op de nieuwe ES-reeks bevat niet alle apps die de D-reeks had. M'n vader wou MoxieMax en Pathé weer installeren, maar nee die zijn nergens te bekennen. En vTuner (voor internetradio) welke hij echt graag weer zou willen hebben, staat er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
ZalmanLuci schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:44:
Hallo allen,

Van de week de ES6800 besteld, vandaag binnen gekregen. Daarnaast heb ik gelijk een CI+ module er bij gehaald (Neotion). TV aangesloten, ingesteld op de juiste frequenties en id. Ging allemaal perfect.

Nu is het probleem; Op de digitale kanalen heb ik Nederland 1, 2 (HD), deze werken perfect. Alleen Nederland 3, RTL 4, RTL 5, en SBS 6 doen het weer niet, maar RTL 7 en Veronica doen het weer wel. NET 5, RTL 8 doen het weer niet, maar Comedy Central, Disney Channel, Discovery Channel doen het weer wel.
De analoge kanalen van RTL4, RTL5, etc. doen het allemaal perfect.

De foutmeldingen die ik krijg zijn verschillend; Service niet beschikbaar, E16 maakt geen deel uit van abbo en Kan geen CI-services weergeven.

Nu heb ik uiteraard even rond gekeken op internet, meer mensen last van. Nu heb ik de volgende dingen gedaan;
  • Kabels veranderd en TV dichter bij het ziggo punt gezet
  • CI+ module gewisseld van TV en ziggo kaart ook gewisseld.
  • Ziggo gebeld om mijn kaartje opnieuw te activeren, helaas mocht dat ook niet baten.
  • Common interface meerdere keren opnieuw in gedaan, even als de CI+ module + kaartje
Zijn er meer mensen met dit probleem, enzo ja (of niet) heeft iemand een oplossing hiervoor of heb ik een defect?
Even een update. Ik heb nog een aantal dingen gedaan om te kijken of het zou helpen;
  • Firmware geupdate naar 1002
  • Nogmaals andere kabels geprobeerd
  • TV gereset, fabriek instellingen
  • CI+ module + kaart werken prima in andere TV's, krijg daar alle zenders te zien.
Bovenstaande hielp ook niet, tevens heb ik nog een decoder er tussen gehangen en die werkt perfect, krijg alle zenders prima te zien.

Uiteraard zie ik zelf ook dat heel erg neigt naar een defect, maar liever zou ik willen hebben dat dit niet zo is en het gewoon een foute instelling o.i.d. is. :P Daarom ook de vraag of andere mensen dit probleem hadden bij hun ES6800 of eventuele andere ES serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Wildfire schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:59:
De app-store op de nieuwe ES-reeks bevat niet alle apps die de D-reeks had. M'n vader wou MoxieMax en Pathé weer installeren, maar nee die zijn nergens te bekennen. En vTuner (voor internetradio) welke hij echt graag weer zou willen hebben, staat er ook niet in.
Ik heb begrepen dat de nieuwe ES series, aanpassingen vereisen in de huidige software.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:28:
[...]

Is dit nou de kunst van het weglaten? Als je een Tv zender opneemt dan kun je ook gaan Xboxen. M.a.w., de Digitenne ontvanger is dus gewoon op bijvoorbeeld HDMI aangesloten .... maar dat is toch helemaal de vraag niet? Kun je ook een HUMAX aansluiten en daar naar kijken.

De vraag gaat, wat mij betreft, dus uitlsuitend over de TV zelf en niet waar je er allemaal op aangeloten kunt hebben.

COAX in de TV dan betekent dat kijken naar wat je opneemt. Niks digitaal opnemen en vervolgens analoog kijken..... dat werkt niet.
Dude, ik zeg toch ook dat het niet kan?!
[...]

[...] Je kunt alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt. [...]
Ditzelfde probleem tref je echter bij vrijwel alle grote merken aan. Daarnaast geef ik alleen aan wat er eventueel wel mogelijk is... Daar hoef je niet zo aangebrand over te doen; we weten allang dat jij geen vertrouwen in Samsung meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03-2024
knights16 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:13:
[...]

17 april heb ik de boel verstuurd, ook nog niets gehoord.

Clouding/bleeding vraag:
Ik heb in alle behalve de standard beeldmodus last van bleeding en een flinke 'cloud' midden-links van het scherm. Heeft iemand dit ook opgemerkt, dat de beeldmodus op iets anders dan NORMAL bleeding/clouding geeft. Waarbij de backlight , het contrast en brightness dan wel op dezelfde waarden staan.
ik heb alleen clouding in de movie stand. de rest eigenlijk niets soms zie ik wat bleeding in de hoeken maar dit is in uitzonderlijke gevallen. want bij gewone zwarte en witte testbeeld zie ik niets.

voor mij is het acceptabel 100% non bleeding krijgje echt niet bij deze schermen.

wat ik opmerkelijk vind, ben benieuwd hoe dit bij andere is.

dynamic. zwart is nog zwart, kleuren ontzettend fel. backlight staat dan op max vlg std instelling.
standaard zwart is zwart, kleuren red. fel, wel fel wit. backlight volgens std instelling
natural, zwart is zwart, kleuren harder dan bij standaard. backlight std.
film zwart is licht en clouding, kleuren doffer. backlight std.

omdat bij dynamic de kleuren fel zijn lijkt het me logischer dan ook bleeding te hebben en zwart geen zwart meer zal zijn. doordat de zaak wat over powered is.

movie heeft nu doffe kleuren maar ondanks dat toch clouding.

verder wel super tevreden. alleen jammer dat je nu pas goed het verschil ziet van niet hd zenders. sd mist wat detail en net dat scherpe......

en owja. zowel links als rechts op het scherm daar waar de voet onder het scherm door gaat, twee lichte srepen van 3 cm met bleeding van het licht, (iets helderder bij sommige kleuren).

[ Voor 7% gewijzigd door P33R op 26-04-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1
  • Laatst online: 05-04-2021
Is het verschil tussen de ES6100 (200 hertz) en ES6710 / ES65xx (400 hertz + local dimming) het prijsverschil van €150 waard? Ik vroeg me ook af of ik ook moeiteloos blurays kan bekijken vanaf mijn externa harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
In je quote lees je de vet gedrukte regels alszijnde mijn opmerkingen;

btw, welk formaat scherm heb je ?
P33R schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:36:
[...]

ik heb alleen clouding in de movie stand. de rest eigenlijk niets soms zie ik wat bleeding in de hoeken maar dit is in uitzonderlijke gevallen. want bij gewone zwarte en witte testbeeld zie ik niets.

Bedankt voor het controleren.

voor mij is het acceptabel 100% non bleeding krijgje echt niet bij deze schermen.

dynamic. zwart is nog zwart, kleuren ontzettend fel. backlight staat dan op max vlg std instelling.
standaard zwart is zwart, kleuren red. fel, wel fel wit. backlight volgens std instelling

omdat bij dynamic de kleuren fel zijn lijkt het me logischer dan ook bleeding te hebben en zwart geen zwart meer zal zijn. doordat de zaak wat over powered is.

De verschillende beeldmodussen, doen behalve aan de instellingen die je handmatig kan wijzen, nog meer maar hier hebben we geen controle over, klaarblijkelijk.. want in movie mode met backlight 8 heb ik echt geen prachtig zwarte achtergrond. Met standard mode met backlight 8 heb ik echt een zwarte achtergrond!

en owja. zowel links als rechts op het scherm daar waar de voet onder het scherm door gaat, twee lichte srepen van 3 cm met bleeding van het licht, (iets helderder bij sommige kleuren).

Heb je hier een foto van ?

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 26-04-2012 16:33 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302524

bob1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:03:
Is het verschil tussen de ES6100 (200 hertz) en ES6710 / ES65xx (400 hertz + local dimming) het prijsverschil van €150 waard? Ik vroeg me ook af of ik ook moeiteloos blurays kan bekijken vanaf mijn externa harde schijf
Ja ik ga dus precies dezelfde keuze maken en vraag me inderdaad af of vooral die local dimming de € 150,- extra waard is. Ik snap dat het contrast bij local dimming beter wordt omdat de ledjes onafhankelijk kunnen worden aangestuurd. Maar is het verschil duidelijk merkbaar t.o.v. een LED tv zonder local dimming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
TexMex schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:23:
[...]

Dude, ik zeg toch ook dat het niet kan?!

[...]

Ditzelfde probleem tref je echter bij vrijwel alle grote merken aan. Daarnaast geef ik alleen aan wat er eventueel wel mogelijk is... Daar hoef je niet zo aangebrand over te doen; we weten allang dat jij geen vertrouwen in Samsung meer hebt.
Ik ben niet aangebrand hoor. Maar ik heb inderdaad wel regelmatig problemen met de antwoorden van Samsung. Gisteravond las ik op Samsung Webcare bijvoorbeeld over iemand die, met een D-model 3D wil kijken via MovieMax. Nou ja, geeft Samsung als antwoord: De MovieMax app is niet geschikt voor 3D. Maar dat slaat helemaal nergens op, want ik heb ook een 3D film gehuurd van MovieMax en dat werkt als een tierelier op mijn TV. Het kan natuurlijk dat het NIET werkt op een D-model, maar dat zegt Samsung niet. Nee, ze zeggen gewoon dat het aan de MovieMax app ligt. En daar moet je het als Samsung bezitter van een D-model dan maar mee doen. En zo tal van antwoorden van Samsung waar je met een kluitje het bos in wordt gestuurd. En jij maar denken dat wat Samsung zegt ook waar is.

@knights16. Die apps, MovieMax, Pathé en vTuner komen vanzelf een keer. Volgens mij moet dat PER Tv gemaakt worden, of per serie TV. En de MediaPlayer vind ik brak omdat het niet veel meer is dan een mappenstuctuur, zonder plaatjes en weinig beschikbare codecs. Als het er nou zo uitzag als Pathé....

[ Voor 55% gewijzigd door GerCor op 26-04-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
@knights16 46es8000
zijn bij jou de kleuren in movie dan ook soberder dan in standard? want movie black is idd minder!, voor mij geeft het niet standaard mode kleurenpatroon ligt me beter.

[ Voor 166% gewijzigd door P33R op 29-05-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Wat zijn nu jou instellingen P33r? Had de tv (46ES8000) ook eerst op film staan, maar die geeft idd sobere kleuren en maar niet te spreken over het zwart :/ heb hem nu ook op standaard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449855

P33R schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:36:
[...]

movie heeft nu doffe kleuren maar ondanks dat toch clouding.

verder wel super tevreden. alleen jammer dat je nu pas goed het verschil ziet van niet hd zenders. sd mist wat detail en net dat scherpe......

Je kan zwart zwarter maken hoor werkt vrij goed wat mij betreft en je kan dan clouding of bleeding ook verminderen.

Dit doe je ook door je backlight ergens tussen de 7 en de 10 te zetten. Dit kan je doen bij alle standen en je krijgt dan veel beter beeld en als je dan speelt met de vele andere mogelijkheden of kijkt op het internet dan kom je vanzelf wel een stand tegen die jou het beste bevalt. Ik zelf gebruik standaard en de film stand. Ik zelf heb een d7000 serie uit 2011, maar als ik dit allemaal lees zijn de toestellen van 2012 niet veel anders dan de 2011 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
mijn instellingen weet ik zo niet exact, wijken verder niet veel af van de standaard standaard mode.

hier heb je een treath waarin calibrated setting bij gehouden worden al loopt het nog niet hard.
http://www.avforums.com/f...s-calibration-thread.html

verder hebben ze op av forums een es8000 owner's treath. daar komen mijn instellingen uit weet zo niet meer waar precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 19:06
ZalmanLuci schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:44:
[...]

Even een update. Ik heb nog een aantal dingen gedaan om te kijken of het zou helpen;
  • Firmware geupdate naar 1002
  • Nogmaals andere kabels geprobeerd
  • TV gereset, fabriek instellingen
  • CI+ module + kaart werken prima in andere TV's, krijg daar alle zenders te zien.
Bovenstaande hielp ook niet, tevens heb ik nog een decoder er tussen gehangen en die werkt perfect, krijg alle zenders prima te zien.

Uiteraard zie ik zelf ook dat heel erg neigt naar een defect, maar liever zou ik willen hebben dat dit niet zo is en het gewoon een foute instelling o.i.d. is. :P Daarom ook de vraag of andere mensen dit probleem hadden bij hun ES6800 of eventuele andere ES serie.
Vaak werkt overigens een CI+ module van Smit beter met Samsung, heb al meerdere malen problemen geconstateerd met een Neotion module. Probeer ook eens een antenne versterker icm hirschmann kabels of althans kabels met het kabelkeurkenmerk, vaak geven die goedkope kabeltjes toch nog problemen..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 14:51
P33R schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:51:
@knights16 46es8000
zijn bij jou de kleuren in movie dan ook soberder dan in standard? want movie black is idd kut!, voor mij geeft het niet standaard mode kleurenpatroon ligt me beter.
Gewoon je scherm calibreren dan heb je ook met movie mode goede zwartwaarden. Zowieso haal je met de standaard settings die samsung heeft ingesteld in de tv niet het maximale uit je scherm.

Bij mij is zwart gewoon zwart met gecalibreerde settings in movie mode op mijn c8700 en d8000 (bij mijn ouders) Dit zal voor de nieuwe ES series niet veel anders zijn.

Kleuren zijn wat minder poppy maar wel meer trouw aan de kleuren van de film zelf zonder bijgewerkte effecten. Dit is btw voor iedereen natuurlijk persoonlijk of het mooier is of niet. Ik zelf vind het eruit springende effect van de kleuren erg mooi bij animatie films maar stukken minder bij normale films.

[ Voor 32% gewijzigd door keepitfrosty op 27-04-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
Is het mogelijk om de volgorde van de kanalen te veranderen?

Achtergrondinfo : ik zit bij Kabeltv Pijnacker en heb geen smart-card (niet nodig voor basispakket). Onlangs een UE32D5000 gekocht en gemerkt dat ik daar de kanaalvolgorde niet kan aanpassen.

Vanavond ga ik mijn UE55ES7000 ophalen, ondanks dat mijn vrouw en kind boos zijn vanwege het PVR verhaal dat ik eerder had gepost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
keepitfrosty schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:00:
[...]

Gewoon je scherm calibreren dan heb je ook met movie mode goede zwartwaarden. Zowieso haal je met de standaard settings die samsung heeft ingesteld in de tv niet het maximale uit je scherm.

Bij mij is zwart gewoon zwart met gecalibreerde settings in movie mode op mijn c8700 en d8000 (bij mijn ouders) Dit zal voor de nieuwe ES series niet veel anders zijn.

Kleuren zijn wat minder poppy maar wel meer trouw aan de kleuren van de film zelf zonder bijgewerkte effecten. Dit is btw voor iedereen natuurlijk persoonlijk of het mooier is of niet. Ik zelf vind het eruit springende effect van de kleuren erg mooi bij animatie films maar stukken minder bij normale films.
noem eens een goede tip voor het verkrijgen van calibratie materiaal?

de movie settings waren gecalibreerde settings van iemand anders in de link eerder gepost van mij. weet dat niet iedere tv hetzelfde is, maar clouding was toen op het zwart te veel in overvloed aanwezig om het zomaar met een enkele setting weg te poetsen.

ps heb je die setting van de d8000 bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
P33R schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:05:
[...]

noem eens een goede tip voor het verkrijgen van calibratie materiaal?

de movie settings waren gecalibreerde settings van iemand anders in de link eerder gepost van mij. weet dat niet iedere tv hetzelfde is, maar clouding was toen op het zwart te veel in overvloed aanwezig om het zomaar met een enkele setting weg te poetsen.

ps heb je die setting van de d8000 bij de hand?
In de startpost wordt hierover iets verteld. (calibratie)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
Schizo007nl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:16:
[...]

Vaak werkt overigens een CI+ module van Smit beter met Samsung, heb al meerdere malen problemen geconstateerd met een Neotion module. Probeer ook eens een antenne versterker icm hirschmann kabels of althans kabels met het kabelkeurkenmerk, vaak geven die goedkope kabeltjes toch nog problemen..
Heb hier kabelkeurkenmerk kabels liggen, tevens heb ik het ook met een versterker geprobeerd maar te vergeefs. Tevens heb ik net even de TV aan een kabel gehangen waar een andere TV (ook digitaal) alle zenders krijgt, maar daar werkte het ook niet.

Smit module kan ik nog proberen, zal vanmiddag even kijken of ik ergens iets kan lenen.

Ook nog even contact gehad met Samsung, zij sturen mij een nieuwe Common Interface adapter op, persoonlijk hoop ik dat die kapot is, en niet de aansluiting in de TV zelf.
Pagina: 1 2 ... 62 Laatste