Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Complete Desktop met Windows 7 Ultimate niet te koop?

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:50
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe desktop voor op het werk, maar dit is lastiger dan het lijkt. Waar ik naar op zoek ben is een compleet systeem, met daarop Windows 7 ultimate (64bit/engels) erop. Ik heb dit OS nodig omdat ik vanuit huis verbinding maak met het werk via RDP en ik op beide locaties 2 monitoren heb. Dell geeft aan dat ze dit OS niet kunnen leveren bij de desktop die ik wil (vostro 460). ze leveren het OS wel bij een XPS / alienware, maar die zijn echt overkill voor op het werk.
verder zijn mij specs niet heel spannend (belangrijkste zijn i7-2600 /3.4GHZ, 8mb) 8GB geheugen en het liefst een usb3.0 aansluiting en een losse DVD zodat ik alles opnieuw kan installeren :+ ) de dell Vostro 460 is een goede kandidaat (maar dus niet te leveren met gewenst OS)
Iemand tips hoe ik mijn gewenste configuratie wel voor elkaar kan krijgen (zonder alles zelf in elkaar te moeten schroeven ;-) )

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

Waarom koop je die Vostro niet, en zet je er zelf Win7 Ultimate op? Kost wel wat extra (pricewatch: Microsoft Windows 7 Ultimate (UK OEM 64bit)), maar aangezien je het voor je werk nodig hebt, zou je misschien ook wat via je werk kunnen regelen...

Careful. We don't want to learn from this.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
kuwerti schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 06:50:
[...]Windows 7 ultimate (64bit/engels) erop. Ik heb dit OS nodig omdat ik vanuit huis verbinding maak met het werk via RDP en ik op beide locaties 2 monitoren heb.[...]
Dat is een onjuiste aanname. Ook met Windows 7 Home kan je een RDP connectie opzetten waarbij je meerdere schermen kan gebruiken.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

RolfLobker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:24:
[...]

Dat is een onjuiste aanname. Ook met Windows 7 Home kan je een RDP connectie opzetten waarbij je meerdere schermen kan gebruiken.
Alleen het spannen over monitoren, echte multi-monitor support is alleen beschikbaar in Ultimate of Enterprise... maar je hebt gelijk dat dat misschien al wel voldoende is voor de TS... :)

[ Voor 10% gewijzigd door JaltaH op 03-04-2012 08:30 ]

Careful. We don't want to learn from this.

• kuwerti
JaltaH schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:27:
[...]

Alleen het spannen over monitoren, echte multi-monitor support is alleen beschikbaar in Ultimate of Enterprise... maar je hebt gelijk dat dat misschien al wel voldoende is voor de TS... :)
dank voor de suggestie, maar ik wil 'echte' multimon support :-)
:+
Waarik ook naar aan het kijken ben zijn deze softwareoplossingen. misschien dat dat wat is zodat ik geen ultimate nodig heb.
www.Splitview.com
www.techline.com

[ Voor 17% gewijzigd door kuwerti op 03-04-2012 08:36 ]

• kuwerti
JaltaH schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:10:
Waarom koop je die Vostro niet, en zet je er zelf Win7 Ultimate op? Kost wel wat extra (pricewatch: Microsoft Windows 7 Ultimate (UK OEM 64bit)), maar aangezien je het voor je werk nodig hebt, zou je misschien ook wat via je werk kunnen regelen...
dat is inderdaad een optie. blijft natuurlijk vreemd dat je een desktop koopt met een windows 7 licentie, en dan nog een keer een windows 7 licentie moet kopen. beetje zonde van het geld. Het werk betaald it wel, maar om nu zomaar geld over de balk te gooien :o

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Snap dan niet waarom je niet Windows 7 enterprise niet neemt.
Heb ik op me werklaptop en werk pc ook. Kan precies dat gene wat jij wilt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

lier

MikroTik nerd

kuwerti schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:35:
dat is inderdaad een optie. blijft natuurlijk vreemd dat je een desktop koopt met een windows 7 licentie, en dan nog een keer een windows 7 licentie moet kopen. beetje zonde van het geld. Het werk betaald it wel, maar om nu zomaar geld over de balk te gooien :o
Ik heb via Dell een laptop besteld waarbij ik Windows niet geactiveerd heb. Krijg je "gewoon" geld terug...op GoT is daar wel meer info over te vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

The Executer

Lekker belangrijk!

RolfLobker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:24:
[...]

Je kunt wel van een Windows 7 machine verbinding maken naar een computer/server welke RDP host functie heeft, maar connecten van een andere pc naar Windows 7 HP gaat niet lukken: Windows 7 HP heeft geen host-functie hiervoor.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
The Executer schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:40:
[...]

Je kunt wel van een Windows 7 machine verbinding maken naar een computer/server welke RDP host functie heeft, maar connecten van een andere pc naar Windows 7 HP gaat niet lukken: Windows 7 HP heeft geen host-functie hiervoor.
Ja je kan gewoon W7 home gebruiken en RDP host opzoeken. MSTSC in je zoekbalk in tikken en je kan een RDP host ingeven.

W7 Home, home premium ondersteunen niet zelf de RDP host, W7 Pro tot ultimate wel. Ook kan je dan gebruik maken van multimonitor support. Begrijp alleen niet waarom je multimonitor support wil gebruiken over 2 beeldschermen.

RDP is meer gebruikelijk voor beheren van machines vanaf afstand. Je zou dan ergens een RDS host neer moeten zetten en dan VDI gebruiken..

Daarnaast kan je gewoon Home aanschaffen en een voucher reggelen voor Ultimate. Je kan dan direct een key aanvragen en ultimate activeren op je Home versie..

Ergens in het control panel staat ook een upgrade icoontje

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dysmael
kuwerti schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:34:
[...]

dank voor de suggestie, maar ik wil 'echte' multimon support :-)
:+
Waarik ook naar aan het kijken ben zijn deze softwareoplossingen. misschien dat dat wat is zodat ik geen ultimate nodig heb.
www.Splitview.com
www.techline.com
Raakt kan noch wal. Nogmaals; met elke editie van Windows 7 kan je connecten naar een RDC host. Heb je twee schermen dan kan je die beide gebruiken in je RDP connectie.
Dit is niet 'span' zoals het vroeger ging bij RDP maar gewoon, normale ('echte') multi-monitor support ("use all my monitors" aanvinken)

De opmerking van JaltaH is volledig onterecht en onwaar. Kijk hier voor de 'echte' verschillen tussen de Windows 7 edities:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/compare

• Dysmael
To_Tall schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:47:
[...]

W7 Home, home premium ondersteunen niet zelf de RDP host, W7 Pro tot ultimate wel. Ook kan je dan gebruik maken van multimonitor support. Begrijp alleen niet waarom je multimonitor support wil gebruiken over 2 beeldschermen.

RDP is meer gebruikelijk voor beheren van machines vanaf afstand. Je zou dan ergens een RDS host neer moeten zetten en dan VDI gebruiken..
Door deze tekst heb ik de topicstart nogmaals gelezen. Blijkbaar wil kuwerti op de zaak zelf een nieuw werkstation plaatsen en daar vanaf huis, dmv RDP naar verbinden. Dat is héél raar. Is het niet beter dit over te laten aan iemand die wat meer verstand heeft van automatisering? Of is dit nu wat er wordt bedoeld met het 'bring your own pc' -concept ?
Om maar even wat aan te geven: Verbinden via standaard RDP naar de zaak is een no-no (!) . Daar gebruik je op zijn minst een TS gateway voor waarbij je ook let op de beveiliging (wie heeft, wanneer, waartoe toegang) - Hoe zit het bv met het wachtwoordbeleid? Zal niet de eerste keer zijn dat een compleet bedrijfsnetwerk onderuit gaat omdat iemand dacht zelf even wat te kunnen instellen maar er geen rekening is gehouden met de veiligheid.

Er is qua ondersteuning voor RDS host géén onderscheid tussen Windows 7 Pro en Ultimate (!)

• kuwerti
RolfLobker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:33:
[...]

Door deze tekst heb ik de topicstart nogmaals gelezen. Blijkbaar wil kuwerti op de zaak zelf een nieuw werkstation plaatsen en daar vanaf huis, dmv RDP naar verbinden. Dat is héél raar. Is het niet beter dit over te laten aan iemand die wat meer verstand heeft van automatisering? Of is dit nu wat er wordt bedoeld met het 'bring your own pc' -concept ?
Om maar even wat aan te geven: Verbinden via standaard RDP naar de zaak is een no-no (!) . Daar gebruik je op zijn minst een TS gateway voor waarbij je ook let op de beveiliging (wie heeft, wanneer, waartoe toegang) - Hoe zit het bv met het wachtwoordbeleid? Zal niet de eerste keer zijn dat een compleet bedrijfsnetwerk onderuit gaat omdat iemand dacht zelf even wat te kunnen instellen maar er geen rekening is gehouden met de veiligheid.

Er is qua ondersteuning voor RDS host géén onderscheid tussen Windows 7 Pro en Ultimate (!)
Ik werk bij een klein bedrijf, en daar mag ik zelf iets uitzoeken wat ik precies nodig heb. De RDP (over vpn) is prima geregeld hoor. >:) maar hier gaat het ook niet om. met de 'normale' rdp client krijg ik echt niet mijn twee monitoren op mijn werk overgenomen op mijn twee monitoren thuis. Ik heb een aantal sites 9en dus ook weer hier) geelzen dat je host windows 7 ultimate moet hebben. Dat, en het feit dat ik het met de normale windows 7 professional host niet voor elkaar krijg is reden om te kijken of ik een ultimate installatie kan krijgen bij mijn pc.

• kuwerti
RolfLobker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:22:
[...]

Raakt kan noch wal. Nogmaals; met elke editie van Windows 7 kan je connecten naar een RDC host. Heb je twee schermen dan kan je die beide gebruiken in je RDP connectie.
Dit is niet 'span' zoals het vroeger ging bij RDP maar gewoon, normale ('echte') multi-monitor support ("use all my monitors" aanvinken)

De opmerking van JaltaH is volledig onterecht en onwaar. Kijk hier voor de 'echte' verschillen tussen de Windows 7 edities:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/compare
ik heb ook wat linkjes:

linkje 1

linkje 2

kun jij aangeven hoe jij dit dan met een andere versie van windows 7 voor elkaar hebt gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door kuwerti op 03-04-2012 20:14 ]

• Dysmael
Beide links gelezen. Daar wordt inderdaad aangegeven dat Windows 7 Ultimate en Enterprise als RDS Host wel multi-monitor ondersteunen en andere edities niet.

Edit: ik kan het zelf nu niet testen / controleren dus ik ga er maar vanuit dat Multi-monitor op de client alleen werkt naar de Windows 7 Edities Ultimate en Business. Als je een werkstation als RDS Host wil inzetten zou daar dus Ultimate of Business opmoeten. In dat geval zou ik eerder voor Business gaan.

Aanvankelijk dacht ik dat het enkel om de client ging. Je mag toch verwachten dat, als een werkgever thuiswerken mogelijk wil maken, een fatsoenlijkere oplossing geboden kan worden. Zoals een fatsoenlijke RDS Host (op basis van Windows 2008 R2).

[ Voor 151% gewijzigd door Dysmael op 03-04-2012 21:15 ]

• Dysmael
kuwerti schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:10:
[...]

Met de 'normale' rdp client krijg ik echt niet mijn twee monitoren op mijn werk overgenomen op mijn twee monitoren thuis.
Kleine denkfout: Je neemt geen schermen over.
Op een Terminal Server waar bv 80 man op werkt hoef je toch ook niet 80 schermen aan te sluiten zodat er voor iedereen één beschikbaar is om 'over te nemen' ;)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 20:22

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ goede opmerking! :)

Je kunt ook gewoon 2x een RDP sessie opzetten en elk op een andere monitor gooien. Heb je wel het voordeel van alle tools op beide schermen beschikbaar, alleen kun je niet slepen tussen de beide schermen. Of je met 1 RDP sessie 2 schermen zou kunnen krijgen is mij nog niet gelukt. Onder Windows 7 professional en RDP heb ik wel de mogelijkheid 'Alle beeldschermen voor de externe sessie gebruiken' maar als ik die aan vink krijg ik toch gewoon 1 scherm. Ik denk dat dit komt omdat mijn laptop en losse monitor verschillen in grootte. Anders zou ik met UltraMon het waarschijnlijk ook nog wel voor elkaar gekregen hebben, maar die verslikt zich daar nu ook in.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Dysmael
De RDS host moet multi-monitor ondersteunen. Blijkbaar wordt dit alleen ondersteunt in Windows 7 Ultimate, Windows 7 Business en uiteraard Windows Server 2008 R2.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08

Nikeo

Jawelles

lier schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:38:
[...]

Ik heb via Dell een laptop besteld waarbij ik Windows niet geactiveerd heb. Krijg je "gewoon" geld terug...op GoT is daar wel meer info over te vinden.
Dat is helemaal niet zo, je verkoopt onzin. Die mogelijkheid is er al anderhalf jaar niet meer. Dell geeft slechts op een paar zakelijke modellen de optie om geen OS mee te leveren. Geld terug is er niet meer bij.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Xtr3me4me schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:37:
Snap dan niet waarom je niet Windows 7 enterprise niet neemt.
Heb ik op me werklaptop en werk pc ook. Kan precies dat gene wat jij wilt.
Omdat Enterprise niet 'gewoon' te koop is. Het is onderdeel van de SA benefits op een Microsoft licentiecontract.

Je kunt Ultimate o.a. als OEM maar ook als Upgrade kopen. De upgrade kun je los kopen van de desktop, maar als je Dell opbelt ipv via de website te bestellen moet je die er toch wel bij kunnen laten plaatsen, dunkt me.

En anders ben je toch niet aan Dell gebonden? Zat bedrijven die zo'n ding custom kunnen bouwen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

Perkouw

Moderator General Chat
Is het geen optie om gewoon zelf een pc samen te stellen en dit dan zelf in elkaar te zetten ? Het in elkaar zetten kan je natuurlijk ook laten doen. :)

Lijkt mij veel makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2012 10:01 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Je hoeft lang niet de Ultimate hebben voor RDP, dit is reeds aanwezig in de Pro

Zie Wikipedia: Windows 7 editions

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

lier

MikroTik nerd

Nikeo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:49:
Dat is helemaal niet zo, je verkoopt onzin. Die mogelijkheid is er al anderhalf jaar niet meer. Dell geeft slechts op een paar zakelijke modellen de optie om geen OS mee te leveren. Geld terug is er niet meer bij.
Ik moet eerlijk toegeven dat de laptop al langer dan 1,5 jaar in bezit is...stond mij van bij dat dat wettelijk geregeld is. Fijn dat je me corrigeert...
offtopic:
Zou fijn zijn als je met iets meer respect reageert!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1