Ik hoop dat er iemand is die mij zou willen helpen. Ik ben opzoek naar een computer waar ik op professioneel niveau fotobewerking op kan uitvoeren. Ik heb nu een Mac, maar hier ben ik niet gelukkig mee. Ik heb nog altijd heimwee naar Windows (wie had dat verwacht...
) en ik wil kijken of ik terug kan gaan. Probleem is alleen dat ik zelf geen verstand van hardware heb en in het verleden al eens een miskoop heb gedaan en om die reden juist naar Mac ben overgestapt...
Ik gebruik:
Photoshop CS5 (wordt binnenkort waarschijnlijk geupgraded naar 6 wanneer die uitkomt)
NIK-Software pluginns (allemaal - 64 bits)
Canon Digital Photo Professional (RAW-converter)
ColorNavigator Agent voor de kalibratie van mijn Eizo scherm.
Software voor mijn Wacom-tablet - Intuos 3
Software voor mijn Canon printer - MP810
Firefox en ik heb altijd heel veel schermen tegelijk open (tientallen
)
Word
Excell
Outlook (op de Mac is dat Mail en iCal)
Ik wil mijn oude Frontpage 2000 blijven draaien, dat doe ik nu via Parallels met Windows XP
Ik wil complete back-ups kunnen maken! (NAS-server o.i.d. ???)
Ik heb TIF-bestanden van honderden Mb's groot en ik wil ook batchbewerkingen kunnen doen.
Ik speel alleen eenvoudige spelletjes genre Tetris en patience.
Ik kijk ook tv op de computer via uitzending gemist (dus geen tv-kaart nodig).
Ik wil graag een snel, stabiel en geluidsarm systeem. Geld is geen probleem dat gaat te ver, maar ik wil het ook niet teveel laten belemmeren. Mijn Mac was ook 3.000 Euro (en die verkoop ik natuurlijk weer) dus...
Geheugen is denk ik een belangrijk punt. Ik heb nu 8GB in mijn Mac en ik kom duidelijk tekort, aangezien ik altijd van alles tegelijkertijd aan het doen ben (internet in grote mate, mail, Frontpage, CS5 en als het kan het liefst ook DPP, maar dan wordt het nu echt teveel van het goede). Dat mag dus redelijk max. worden.
Ik bewerk nog geen video's op mijn computer, maar ik wil eigenlijk die mogelijkheid qua configuratie wel hebben, want ik heb een Canon 5D Mark II en daarmee kun je natuurlijk ook filmen.
Zo dat is wel een hele waslijst en ik snap als jullie dit wat te ver vinden gaan om hier op het forum te beantwoorden, maar als er iemand is die het toch wil doen: HEEL GRAAG!
Ik gebruik:
Photoshop CS5 (wordt binnenkort waarschijnlijk geupgraded naar 6 wanneer die uitkomt)
NIK-Software pluginns (allemaal - 64 bits)
Canon Digital Photo Professional (RAW-converter)
ColorNavigator Agent voor de kalibratie van mijn Eizo scherm.
Software voor mijn Wacom-tablet - Intuos 3
Software voor mijn Canon printer - MP810
Firefox en ik heb altijd heel veel schermen tegelijk open (tientallen
Word
Excell
Outlook (op de Mac is dat Mail en iCal)
Ik wil mijn oude Frontpage 2000 blijven draaien, dat doe ik nu via Parallels met Windows XP
Ik wil complete back-ups kunnen maken! (NAS-server o.i.d. ???)
Ik heb TIF-bestanden van honderden Mb's groot en ik wil ook batchbewerkingen kunnen doen.
Ik speel alleen eenvoudige spelletjes genre Tetris en patience.
Ik kijk ook tv op de computer via uitzending gemist (dus geen tv-kaart nodig).
Ik wil graag een snel, stabiel en geluidsarm systeem. Geld is geen probleem dat gaat te ver, maar ik wil het ook niet teveel laten belemmeren. Mijn Mac was ook 3.000 Euro (en die verkoop ik natuurlijk weer) dus...
Geheugen is denk ik een belangrijk punt. Ik heb nu 8GB in mijn Mac en ik kom duidelijk tekort, aangezien ik altijd van alles tegelijkertijd aan het doen ben (internet in grote mate, mail, Frontpage, CS5 en als het kan het liefst ook DPP, maar dan wordt het nu echt teveel van het goede). Dat mag dus redelijk max. worden.
Ik bewerk nog geen video's op mijn computer, maar ik wil eigenlijk die mogelijkheid qua configuratie wel hebben, want ik heb een Canon 5D Mark II en daarmee kun je natuurlijk ook filmen.
Zo dat is wel een hele waslijst en ik snap als jullie dit wat te ver vinden gaan om hier op het forum te beantwoorden, maar als er iemand is die het toch wil doen: HEEL GRAAG!