Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08 21:44
Mede-auteur:
  • iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25

iamzero456

Beste GOT,

Recentelijk heb ik op Marktplaats twee Logitech Z-5500 setjes gekocht.
Eigenlijk hebben ze allebei subwoofer-gerelateerde problemen.

SET #1: "opgeblazen geluid en achtergrond-brom".
Deze set klinkt op laag volume prima, maar zodra er ook maar een beetje bas in het signaal voorkomt ontstaat er een enorm gebrom. Ook als er geen signaal is en de set is aangesloten via een TOSLINK kabel op een digitale aansluiting, klinkt er een lichte brom. Niet heel irritant, maar volgens mij is dit niet de bedoeling (iemand met een Z-5500 die hier antwoord op kan geven?)

SET #2: "gaat niet aan, piepgeluid als control center na aanzetten wordt aangesloten"
Als ik de aanknop op de achterkant van de subwoofer overhaal gaat het setje niet aan. De aanknop op het control center licht niet op. Het ligt niet aan het control-center want op SET #1 werken allebei de control centers wel. Als ik het control center later aansluit komt er een pieptoon uit de subwoofer.
Het is denk ik niet de zekering, want als ik de zekering er uithaal is de draad nog te zien.

De satelliet-speakers lijken allemaal nog wel goed te werken, getest door met de de subwoofer van SET #1, met de subwoofer in het control center uitgeschakeld muziek af te spelen. Dit klonk prima.

Het was voor een niet al te hoge prijs, maar voor een student als ik die van knutselen houd toch wel zonde als ik ze allebei zou moeten weggooien, voor mijn portomonee, maar ook voor het milieu.
Is fabrieksgarantie van Logitech een optie? Ik heb geen aankoopbewijzen.
Ik ben best bereid Logitech wat te betalen voor reparatie.
Als er een Tweaker is met verstand van zaken is dat ook een optie natuurlijk.

Met vriendelijke groet,
Xavier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Bel Logitech en kijk wat ze kunnen doen. Logitech heeft een prima service op al haar producten.