[iPhone 4] Wi-Fi probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
Mijn Wi-Fi op mijn iPhone werkt niet meer. Afgelopen week is die even uit elkaar geweest om de home knop opnieuw te bevestigen omdat deze niet meer lekker werkte.

Het wi-fi kopje bij instellingen is lichtgrijs gekleurd en ik kan er ook niet op klikken.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:50
Ik had hetzelfde probleem met een 4S. De toggle was grijs en gaf aan 'Geen WiFi'. Uiteindelijk heb ik de iPhone teruggebracht naar de winkel en ik wacht nu op een nieuwe. :)

Wellicht kun je een DFU restore proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
adyta schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:19:
Ik had hetzelfde probleem met een 4S. De toggle was grijs en gaf aan 'Geen WiFi'. Uiteindelijk heb ik de iPhone teruggebracht naar de winkel en ik wacht nu op een nieuwe. :)

Wellicht kun je een DFU restore proberen?
Geprobeerd.

Ook het opnieuw instellen van het netwerk na terugzetten reservekopie wilde niet baten.

Hardware probleem? Waar zit de wifi antenne precies in de iPhone 4 en wat zou ik moeten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik lees nogal tegenstrijdige berichten. Op de ene site kom ik tegen dat je het wifi plaatje bovenin moet vervangen. Op andere sites kom ik tegen dat je de antenne (onderin bij de speakers) moet vervangen.

Iemand die weet welke van de twee het nu is of hoe ik kan testen waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Apple store A'dam ff bellen?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Geen garantie meer denk ik. Is namelijk al eens open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Brm-G schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:10:
Ik lees nogal tegenstrijdige berichten. Op de ene site kom ik tegen dat je het wifi plaatje bovenin moet vervangen. Op andere sites kom ik tegen dat je de antenne (onderin bij de speakers) moet vervangen.

Iemand die weet welke van de twee het nu is of hoe ik kan testen waar het probleem zit.
Is niet gewoon per ongeluk de antenne los geraakt tijdens het uit elkaar halen van de iPhone? Als je binnenin met de home button bezig bent geweest kan dat best gebeuren.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb 'm nog een keer uit elkaar gehaald en alles opnieuw bevestigd. Op welke connectortjes/onderdelen moet ik extra goed letten volgens jullie?

heb ook even het moederboard en alle connectors met 98% alcohol school gemaakt dacht dat het misschien daaraan zou liggen maar dat schijnt het probleem ook niet te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door SquareOne op 04-04-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
waar zit dit onderdeel precies? Heb zelfs het moederboard eruit gehad maar ben dit onderdeel niet tegengekomen?!

http://www.iphone4onderde...one-4-wifi-antenne-module

edit: nvm is het onderdeel wat vast zit aan de speaker.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 04-04-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Je linkt nu naar een 3g antenne, niet naar een wifi antenne. (3g als in gsm netwerk, niet het model iPhone) De antenne voor wifi zit boven in. (vaak wifi EMI shield genoemd)

edit:
Heb nog even voor je rond gegoogled, en het lijkt niet iets te zijn dat je kan fixen met het vervangen van de antenne. (ergens logisch, anders zou je alleen geen ontvangst moeten hebben.) Het ziet er dus naar uit dat je beste optie is om hem in elkaar te zetten en naar een applestore te gaan en hopen dat ze hem voor je willen ruilen. (Note: Vooral je mond houden over dat je hem open hebt gemaakt, anders is je kans gelijk nul)

[ Voor 53% gewijzigd door Borgoth op 05-04-2012 14:20 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Vermoedelijk een probleem met de schroeven/moertjes van de shield die bovenin de iphone zit.
Al die schroeven moeten op precies de juiste plek zitten, want anders maakt de wifi geen contact.
Wellicht ben je een moertje/ringetje kwijtgeraakt. Heel klein zilver ringetje, zonder dit ringetje is er geen contact, en werkt je wifi dus niet. De ringetjes zijn niet te koop helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
reinsaddict schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:22:
Vermoedelijk een probleem met de schroeven/moertjes van de shield die bovenin de iphone zit.
Al die schroeven moeten op precies de juiste plek zitten, want anders maakt de wifi geen contact.
Wellicht ben je een moertje/ringetje kwijtgeraakt. Heel klein zilver ringetje, zonder dit ringetje is er geen contact, en werkt je wifi dus niet. De ringetjes zijn niet te koop helaas.
Bedoel je zo'n ringetje aan de rechterkant van het moederboard links naast de batterij? Dat zilveren ringetje was ik bijna kwijtgeraakt maar hij zit er nog in. Dat is het dus ook niet waarschijnlijk.

Toch bedankt voor je input. Ik heb de schroeven bovenin nog eens goed aangedraaid maar helaas geen succes.

Weet er iemand welke chip op het moederboard de wifi chip is, misschien dat daar nog iets van corrosie zit ofzo.
Pagina: 1