Patriot Supersonic, verschil met Boost XT?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 07:20
Hopelijk in het goede topic...

Beste tweakers,

Ik ben ondertussen een aantal uur op zoek naar een nieuwe USB stick. Het leek mij wel zo future-proof om naar USB sticks te kijken die USB 3.0 ondersteunen. Wat ik zo heb gezien aan tests doen de meeste 3.0 USB sticks het ook beter in USB 2.0 poorten dus wat betreft is het helemaal mooi. :)

Anyway, na het zoeken is mijn oog gevallen op de Patriot Supersonic 32GB. Deze is sinds juli 2011 te koop dus al redelijk oud. Na het bekijken van de website van Patriot kom ik tot de conclusie dat er sinds vorige maand een nieuwe Patriot USB stick te koop is. Dit is de Patriot Supersonic Boost XT.

Het verschil is duidelijk qua uiterlijk, de laatste is gemaakt om beter tegen schokken bestendig te zijn. Op zich geen verkeerde eigenschap. Daarnaast zegt Patriot er zelf het volgende over tijdens de aankondiging:
"The Supersonic Boost XT builds on two very established Patriot Memory brands", says Meng Jay Choo, Patriot Memory's Product Manager. "Merging the ruggedness of our Xporter line with the speed of our Supersonic line, then shrinking the form factor, positions the Supersonic Boost XT to be the best choice for ultra-demanding users looking for excellent portability."
Zouden jullie enig advies kunnen geven voor een juiste aankoop? Waarom zou ik nu nog voor de eerste kiezen als deze niet rugged is? Daarnaast zou er best nieuwe firmware in kunnen zitten aangezien de USB stick 9 maanden later uitkwam...

Alvast bedankt en hoor graag jullie meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Niemand heeft een idee of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 15:24
Nope...

Grapje. Nieuw wil niet altijd zeggen beter, maar USB3.0 is natuurlijk wel sneller. En zoals je aangeeft is het voordeel als je hem in een USB2.0 stopt dat hij meestal sneller is dan een USB2.0.

Het gaat er meer om waarvoor jij hem wil gebruiken. Gaat hij in een pc en komt hij er niet meer uit, dan is het niet zo boeiend dat hij stootbestendig is.

[ Voor 97% gewijzigd door barry457 op 04-04-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Bedankt voor de reactie.

Beide USB sticks zijn USB 3.0. Daar gaat het mij niet om.

Ik ga de USB stick gebruiken om snel kopieën tussen machines te maken, zoals iedereen z'n USB gebruikt. In ieder geval niet als RAM.

Het gaat er mij om of mensen mij kunnen vertellen (of op bronnen kunnen wijzen) die aantonen dat de insides van de Boost XT versie anders is dan de normale Patriot Supersonic.

Wanneer dit niet zo is, dus puur het uiterlijk, dan ga ik voor de Boost XT versie, omdat die rugged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wil je je stick voor gaan gebruiken; dat lees ik nergens? Moet beter kijken:
Ik ga de USB stick gebruiken om snel kopieën tussen machines te maken, zoals iedereen z'n USB gebruikt.
Overigens is dat laatste een foute opmerking. USB sticks worden ook voor OS drive gebruikt en onder Windows platform ook voor ReadyBoost, al is dat nu nauwelijks nog populair door de lage SSD prijzen.

Als het om sequential I/O gaan maakt het niet veel uit welke stick. Maar voor random I/O gelden er enorme verschillen. Factor 100 tot 1000 is niet ongebruikelijk hier! De ene stick kan dus DUIZEND keer zo snel zijn als een andere stick. Met name high LBA random write performance is vaak extreem langzaam (0.001MB/s).
Het gaat er mij om of mensen mij kunnen vertellen (of op bronnen kunnen wijzen) die aantonen dat de insides van de Boost XT versie anders is dan de normale Patriot Supersonic.
Ja ik ken persoonlijk de interne layout van 3 miljoen USB sticks.. als je me even tijd geeft herinner ik me vast wel hoe die Patriot Boost XT in elkaar zit! Even serieus: je kunt op AS SSD benchmarks googlen; verder snap ik de relevantie niet zo.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Volgens mij snappen jullie niet waar het mij om gaat. Even wat duidelijker dan:
  • De keuze is gevallen op Patriot Supersonic, hierover dus geen discussie mogelijk :)
  • Er zijn meerdere varianten van de Patriot Supersonic, namelijk de Patriot Supersonic en de Patriot Supersonic Boost XT
Mijn enige vraag is of er performance-verschillen tussen beide USB sticks zijn of dat de Boost XT enkel in een rugged verpakking zit.
verder snap ik de relevantie niet zo.
Ik wil graag een goede keuze maken, lijkt me logisch :P

[ Voor 10% gewijzigd door Junketsu op 04-04-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
Ondertussen een e-mail gestuurd aan Patriot Memory en, op de vraag of er performance verschillen zijn, het volgende antwoord gekregen:
Hello,

The original Supersonic will have faster performance in general:

Up to 100MB/s read
Up to 70MB/s write

The Supersonic XT Boost is only a high performance Read Drive:

Up to 90MB/s read
Up to 20-30 MB/s Write

Best Regards,
Ben
Patriot Memory Technical Support
Mijn vraag is beantwoord :)
Pagina: 1