Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort loopt mijn, te dure, T-Mobile abo af. Na alle providers bekeken te hebben kom ik uit bij Simyo of Telfort, de redenen hiervoor zijn:
1. Thuis geen bereik met Vodafone netwerk, T-Mobile marginaal bereik. KPN is hier wel goed.
2. In Duitsland waar ik regelmatig ben alleen O2 netwerk, T-Mobile zegt ermee te roamen maar het is nooit iemand gelukt

Ik wil een simonly met internet (500MB is al genoeg, 1000MB bespreekbaar als de snelheid er beter van wordt). Belminuten zit ik nu op ongeveer 100 minuten per maand. Maar met het betalen per minuut en niet kunnen meenemen bij de meeste providers wil ik op 200 minuten gaan zitten. Contract maximaal een jaar, ik wil naar de iPhone 5 gaan stappen en de 4S overslaan.

Simyo aanbieding 1
250 min / 500 MB
2048/384 internet
gemiddeld € 15,98 per maand

Simyo aanbieding 2
250 min / 1000 MB
2048/384 internet
gemiddeld € 20,48 per maand

Telfort aanbieding 1
200 min / 500 MB
1024/384 internet
gemiddeld € 13,90 per maand

Telfort aanbieding 2
200 min / 1000 MB
3072/384 internet
gemiddeld € 16,90 per maand

Mijn conclusie: Telfort aanbieding 2 nemen is het voordeligst met de hoogste snelheid en limiet. Nadeel is het jaarabo, als de iPhone 5 in oktober komt dan zou ik zo van Simyo af kunnen en niet van Telfort. Aan de andere kant, de kans dat ik direct voor de hoofdprijs een 5 bestel is klein. Ik ben een type wat ook wel een paar maanden kan wachten.

Simyo heeft in het buitenland zeker geen bundels voor bv 100 MB in de vakantie (volgens de site en forum). Telfort kan je wel mee op internet, maar kan niks vinden van bundels.

Iemand een op of aanmerking van iets wat ik over het hoofd zie?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Had je ook al naar Ben gekeken? ik betaal namelijk 12 euro per maand (was toen een actie is nu iets duurder) en dat was voor 250 sms of belminuten en 1GB internet :) weet niet precies hoe het met de snelheid zit maar daar is vast wel wat over te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:30:
Had je ook al naar Ben gekeken? ik betaal namelijk 12 euro per maand (was toen een actie is nu iets duurder) en dat was voor 250 sms of belminuten en 1GB internet :) weet niet precies hoe het met de snelheid zit maar daar is vast wel wat over te vinden :)
Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, en dat zorgt dus voor:
a) weer amper bereik thuis
b) weer geen bereik in Duitsland

En daar wil ik nou zo graag eindelijk is vanaf zijn ;) Maar toch thanks voor het meedenken!

Verwijderd

telfort heeft geen 500mb bundel :)

200mb
1gb
en
1.5gb

+

met telfort moet dataroaming ook in nederland aan staan (¨roamt¨ blijkbaar op het KPN netwerk), je zegt dat je vaak naar duitsland gaat. als je een keer vergeet dit uit te zetten kom je van een koude kermis thuis.

ik zou voor aanbieding 2 gaan als ik toch op de iphone 5 wacht. persoonlijk zou ik om de 6 maanden ¨hoppen¨ tussen ben en simyo om dezelfde lage tarieven die voor de eerste 6 maanden gelden te behouden.

Jij kan daarentegen een gratis prepaid simkaart halen (bijvoorbeeld lebara: http://www.lebara.nl/gratis ) nummerbehoud aanvragen 1 maand voor je 6 maanden verstrijken en als nummer overgezet is op de dag dat je 6 maanden aflopen naar je prepaid kaart, weer een simyo abonnement aanvragen voor actietarieven.. met 10 dagen overbrugging (termijn nummerbehoud van prepaid naar abonnement)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Typefout, Telfort is inderdaad 200 MB :) Maar daar heb ik zat aan in principe (zit op 20MB per maand).

Het roamen moet juist aan in het buitenland, ik wil altijd bereikbaar zijn ongeacht de kosten. Als ik maar wel op het O2 netwerk kan roamen dat is voor mij het belangrijkst ;)

Ik zit nog te dubben over het snelheidsverschil tussen Simyo1 en Telfort 2 in mijn lijstje. Die 3,6 mbit is toch wel fijn. Heb nu bij T-Mobile theoretisch 7,2 geloof ik en daar trek ik 2,5 mbit uit.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:45

itarix

404 soul not found

Hij heeft het over data roaming in het buitenland internetten is schreeuwend duur. Als je met bereikbaar ook data bedoelt (whatsapp + email en dat soort dingen) dan kun je beter ook naar de roaming prijzen kijken.

Op mijn Android 4.04 telefoon kan ik expliciet aangeven dat ik alleen nationaal wil data roamen dus het hoeft geen probleem te zijn als je telefoon de instelling ondersteund (niet daadwerkelijk door mij getest)

Verwijderd

itarix schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:09:
Hij heeft het over data roaming in het buitenland internetten is schreeuwend duur. Als je met bereikbaar ook data bedoelt (whatsapp + email en dat soort dingen) dan kun je beter ook naar de roaming prijzen kijken.

Op mijn Android 4.04 telefoon kan ik expliciet aangeven dat ik alleen nationaal wil data roamen dus het hoeft geen probleem te zijn als je telefoon de instelling ondersteund (niet daadwerkelijk door mij getest)
sowieso als je veel verwacht te internetten kan je beter een kpn vodafone of tmobile abonnement nemen, die hebben maandelijkse bundels van ongeveer 10 euro voor ofwel een aparte bundel voor in het buitenland, ofwel het ¨internationaliseren¨ van je binnenlandse internetbundel..

Verwijderd

Topicstarter
itarix schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:09:

Internet is van ondergeschikt belang. In het buitenland heb ik 9 van de 10 keer gewoon wifi. En als ik dat niet heb kan ik altijd kiezen om extra kosten te maken op dat moment. Ik wil bereikbaar zijn, altijd.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:37:
[...]

Ik wil bereikbaar zijn, altijd.
Neem dan KPN, dan zit je zoiezo snor :)
Pagina: 1