Thomson TWG870 NAT issue

Pagina: 1
Acties:

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 23:00
Beste tweakers,

Ik heb sinds een tijdje hier een Thomson TWG870 router/modem combinatie van UPC draaien en sinds dat ik heb hem heb, heb ik eigenlijk altijd gezeur met verbindingen met andere mensen. Hiermee heb ik het meest last van bij het spelen van games over Xbox Live en PC games. Dit lijkt aan mijn NAT te liggen maar die kan ik standaard niet open zetten. Dus ik heb de poorten van de desbetreffende games en Xbox Live geforward om zo het probleem op te lossen.. dacht ik. Maar nee nog steeds zijn er problemen. Ik heb DMZ modus geprobeerd, ik heb de firewall eraf gegooid. Ik heb NatSip assist gebruikt die NAT problemen zou moeten verhelpen. Ik heb van alles aangezet en uitgezet in de geweldige (*sarcasm*) web-interface van thomson maar niets mocht baten. Nu vermoed ik dat op één of andere manier er iets vanuit UPC geforceerd wordt wat ik niet in kan stellen aangezien ik voor mijn gevoel alles heb geprobeerd wat overal wordt beweerd..

Kan iemand mij uit de problemen helpen of mij in ieder geval vertellen wat het probleem is? Ik denk eigenlijk dat ik morgen UPC ga bellen en ga vragen om een fatsoenlijke router aangezien ik mijn eigen router van netgear die ik voorheen gebruikte prima functioneerde kan ik van hun ook wel een prima functionerende router verwachten denk ik?

Ik ben benieuwd of ik op deze manier nog een nieuwe insight kan krijgen in dit probleem ;)

Thanks in advance :)

Verwijderd

Wellicht een beetje overbodig opmerkingen, maar toch even voor de zekerheid: Ik neem aan dat je op de devices met static IP's gewerkt heb? Verder ingesteld bij Port Forwarding en niet bij Port Triggering?

Verwijderd

Kijk eens op de verschillende fora van UPC (hier op tweakers en hun eigen forum). Dit probleem hebben heel veel mensen, ik had het ook. Ook vanalles geprobeerd maar het modem schijnt niet geschikt te zijn voor gamen. UPC weet van het probleem en wij hebben hier nu een EPC3925 van Cisco en sindsdien geen problemen meer.

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:49:
Kijk eens op de verschillende fora van UPC (hier op tweakers en hun eigen forum). Dit probleem hebben heel veel mensen, ik had het ook. Ook vanalles geprobeerd maar het modem schijnt niet geschikt te zijn voor gamen. UPC weet van het probleem en wij hebben hier nu een EPC3925 van Cisco en sindsdien geen problemen meer.
Ik zat eigenlijk al op dit antwoord te wachten want dit is een soort conclusie die ik zelf ook al getrokken had. Ik ga met UPC bellen en hopelijk kunnen ze iets voor me betekenen. Thanks :)

Follow up: Ik heb gebeld en ik krijg hetzelfde model als jij hebt gekregen ter vervanging, ze deden totaal niet moeilijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gammort op 04-04-2012 18:39 . Reden: Typo ;) ]

Verwijderd

Leuke typo in die laatste zin;)
Ik moest wel de firewall van de EPC3925 uitzetten, maar nu een week of 2-3 in gebruik en werkt perfect!