Toon posts:

OnStream DI30 op Windows 2000 Server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe Onstream DI30 gekocht en geïnstalleerd onder Windows 2000 Server. De handleiding gevolgd zoals die op het web staat bij Onstream. Windows 2000 (SP1) vond het device, installeerde de drivers en volgens de hardware wizard is alles OK. Dus nu met NTBackup aan de gang. Die snapt blijkbaar ook dat er een backup device is, maar de tapes krijgt 'ie niet gelezen. Steeds is de drive de tape wel een paar minuten lang heen en weer aan het spoelen om 'm uiteindelijk weer uit te gooien. NTBackup heeft dan nog steeds geen nieuw media gevonden :(

Heeft iemand zo'n zelfde ding onder W2k geïnstalleerd en werkend? Hoe lang duurde het voordat de tapes herkend werden? Iemand suggesties hoe ik na kan gaan of het een W2k, driver of hardware probleem is?

Wat ik al geprobeert heb: andere IDE-kabel, ander channel, gespeeld met master / slave / cable select (al zou het in principe master moeten zijn), alle andere IDE devices van alle channels verwijderd (dat kan want er zit 'n SCSI harddisk in), andere tape, Service Pack opnieuw geïnstalleerd, een al gebruikte tape met data (ff geleend) proberen te lezen met restore. Heeft allemaal niets geholpen.

Tot overmaat van ramp heeft de drive al een tape kapot getrokken ook. Maar dat gebeurde pas nadat ik al uren had geexperimenteerd, dus het kan nooit de oorzaak zijn waarom geen enkele tape gelezen werd.

Alvast bedankt.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb sinds kort die van mij (ook 30gb ide) aangesloten op mijn server (win2ksrv) nog niet echt kunnen testen maar volgens mij werkt het goed

probleem was wel dat ik mijn tapes had gebruikt voor echo en nt backup zei doodleuk dat ik een unused tape nodig had :(, maar na een paar keer opstarten en tape er in en eruit heeft hij hem toch gepakt.

ik heb hem voornamelijk met win2kpro gebruikt maar dan met nt backup en drivers dus is dan niet veel anders als server denk ik.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou ik ook verwachten. Je hebt niets gemerkt van dat ellenlang heen en weer spoelen? Bij mij duurde dat wel een minuutje of 5 voordat 'ie de tape eruit gooide. En NTBackup maar vol blijven houden dat 'ie geen nieuwe media kan vinden (klopt natuurlijk ook wel als die nieuwe media er steeds uit gegooid worden)