Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[works 4.5a] out of memory

Pagina: 1
Acties:

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Mijn vader is bezig met het migreren naar een nieuwe computer, voor extra veiligheid van zijn data van zijn bedrijf. Hij wil alleen wel zijn oude programma's blijven gebruiken, zoals works 4.5a.
Dat werk allemaal prima todat ik wil gaan printen met works. Hij geeft dan namelijk een fout melding met de tekst 'out of memory'. Dit ligt, IMHO, niet aan het te kort aan geheugen maar aan de printer. Dit denk ik omdat andere mensen met dezelfde fout melding dit hebben kunnen oplossen door het gebruik van een parallelle printer. Zo'n printer heb ik niet, en het moederbord heeft ook niet zo'n aansluiting.

Ik heb al redelijk wat gezocht en geprobeerd.
Zoals andere drivers proberen.
Andere programma's (libre office, works 7) maar omdat hij een database in works heeft en de gegevens daarin koppelt aan tekstbestanden is de leercurve te groot voor hem.
Programma's zoals DOSPRN, maar die werken gewoon weg niet.

Mijn vraag is nu of iemand dit probleem kent en dat heeft kunnen oplossen, of dat iemand weet hoe je een parallelle printer kunt faken of weet misschien iemand een vervangend software pakket wat niet te moeilijk voor hem is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

voor extra veiligheid van zijn data van zijn bedrijf. Hij wil alleen wel zijn oude programma's blijven gebruiken, zoals works 4.5a.
Does not compute.

Of oude meuk, of data veiliger. Beide kan (bij zoiets) niet. Dus niet 10 jaar oude software blijven gebruiken.

Ik zou toch heel erg aanraden te migreren. Over een paar jaar kan dat met wat pech niet eens meer. Aan de leercurve valt niet zo veel te doen. Alternatief is een (virtuele) Windows 95 blijven gebruiken. Dan natuurlijk zonder netwerkverbinding, aangezien je anders binnen no time besmet bent en je data kwijt bent.
--
Gaat dit over Windows 7 64bit of een ouder OS?

Anyway, de vierde hit bij [google=works 4.5a] is http://www.justanswer.com...-printer-driver-work.html Helpt dat? (Zo nee, waarom niet? Zo ja: volgende keer ajb dus eerst even zoeken ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 02-04-2012 20:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

F_J_K schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:48:
[...]

Anyway, de vierde hit bij [google=works 4.5a] is http://www.justanswer.com...-printer-driver-work.html Helpt dat? (Zo nee, waarom niet? Zo ja: volgende keer ajb dus eerst even zoeken ;) )
zo te zien omdat heel die hp-link niet werkt, en om te beginnen al gewoon inhield "her-installer driver" :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Die link had ik al gezien ja. En die werkte helaas niet. Al alle verschillende drivers geprobeerd (van Windows en van hp). Ik heb geen idee waarom het niet werkt, waarschijnlijk werkt works alleen met parallelle printers...

Ik gebruik Windows 7 64bits, en migreren is helaas niet erg makkelijk aangezien hij:
1 veel bestanden heeft in .wdb, en dat wordt bijna door geen enkel programma ondersteund.
2 hij niet erg handig is met computers en ook al wat ouder en dus geen zin meer heeft om een nieuw programma te leren.

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 21:03