Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Printer] Wifi of via NAS?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik moet een nieuwe printer hebben. Mijn vorige oplossing was een Canon MP150 (oudje, haha). Ik weet alleen niet hoe ik de nieuwe printer wil aansluiten. Ik heb voor mijn pa een wifi printer aangesloten, maar ik heb het wifi gedeelte nooit fatsoenlijk kunnen laten werken.

Maar goed er zijn twee opties: wifi (van de printer zelf) of via mijn qnap nas.

Zijn de wifi printers tegenwoordig beter om in te stellen? Is het dan een netwerkprinter (maar dan draadloos?) En voor Windows 7 en OSX Lion? Ik heb absoluut geen trek in uitgebreide printer software op mijn mac.

Voor mijn NAS weet ik zeker dat het een netwerkprinter wordt, maar direct krijg je dan geen scan functionaliteit. Dat is dan wel weer een groot nadeel.

Iemand die dit uit ervaring weet? Product pagina's van fabrikanten beloven allemaal gemak (maar daar geloof ik niet meer in).

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Printers via Synology NASsen werkt altijd erg goed naar mijn mening. Je hoeft daar niet niet eens een netwerk printer voor te kiezen, je kunt er gewoon een op USB aanprikken, meerdere zelfs. Volgens mij zijn er zelfs scannertools voor, dan kan je via het menu die software starten en vanaf je NAS interface scannen en deze opslaan / laten mailen.

Zoek dus even uit wat je NAS allemaal kan, ik heb er alleen nog maar goede ervaringen mee. Een normale netwerk printer kan je gewoon in je router erbij prikken, daar heb je niet eens een NAS voor nodig. Als die machine kan scannen, dan kan ie dat ook over het netwerk, al dan niet met NAS. Even lezen wat er aangeboden wordt dus. Alternatief zou je zelfs een simpele netwerk scanner / inkprinter kunnen pakken voor foto's en scannen, en een goedkope (€45) laserjet aan je NAS kunnen hangen via USB en de NAS software.

Wifi en internet printers heb ik het niet zo op, dat is me iets te open. Ik hoef niet zo nodig een draadloze printer ergens te verstoppen. Als je het ding ergens gewoon bij een kabel in de buurt kunt zetten kan je net zo goed niet voor wifi gaan. Ook internet printen heb ik het niet zo op, waarom nou je printer zo hackbaar opstellen. Als er even een lek in je beveiliging zit kan je er op rekenen dat je toner / papier op is.

[ Voor 19% gewijzigd door djunicron op 02-04-2012 17:32 ]