Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel in Maasdriel(Rossum, Kerkdriel, Ammerzoden, Hedel)

Pagina: 1
Acties:

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
Eindelijk, het is zover. In Maasdriel is een vraagbundelingsprocedure van Reggefiber gestart. Nou maar afwachten :)
De aanleg van glasvezel in Nederland is in volle gang. Een operatie die vele jaren zal gaan duren en die wordt ingegeven door de toenemende vraag naar bandbreedte. De enorme toename aan digitaal verkeer betekent dat de bestaande netwerken tegen het einde van hun capaciteit aanlopen. Binnenkort is Maasdriel aan de beurt om op het nieuwe netwerk te worden aangesloten.

Voorwaarde is dat ten minste 30% van de huishoudens in het aansluitgebied een abonnement afsluit bij één van de deelnemende aanbieders van internet, tv en telefonie via glasvezel.

De techniek van de toekomst.
In tegenstelling tot de huidige koperen kabel kent glasvezel haast oneindige capaciteit. Informatie reist met de snelheid van het licht, waarbij het verzenden net zo snel gaat als het ontvangen. Bovendien hoeft de kabel niet te worden gedeeld met medebewoners en buren, zoals nu wel het geval is. In het dagelijks gebruik is dit terug te zien in zeer snel en stabiel internet dat geen enkele moeite meer heeft met grote bestanden. In superieur beeld en geluid op de tv en tal van interactieve diensten. Daarmee opent glasvezel een wereld aan nieuwe mogelijkheden op het gebied van werken, leren, communiceren en ontspannen. Van beeldbellen met collega’s tot zorg op afstand of bijvoorbeeld tv in 3D. Met de komst van glasvezel raken deze nieuwe ontwikkelingen in een enorme stroomversnelling.

Nederland bezig met een inhaalslag.
In veel landen is glasvezel reeds op grote schaal aanwezig. Zoals in Zuid-Korea waar al de helft van de huishoudens met glasvezel is verbonden. In Nederland wordt nu op ca. zestig plaatsen aan glasvezel gewerkt en de plaatsen Kerkdriel, Hedel, Ammerzoden en Rossum kunnen daar bij komen.

Enthousiasme bepaalt de komst.
De aanleg van glasvezel vergt enorme investeringen. Daarom komt glasvezel in eerste instantie in gebieden en steden waar de bewoners dit nieuwe netwerk enthousiast omarmen en daadwerkelijk gaan gebruiken. Daarbij is een kritische grens bepaald. Als 30% van de huishoudens binnen het aansluitgebied een glasvezelabonnement neemt bij één van de deelnemende serviceproviders zal met de aanleg worden begonnen. De aansluiting is kosteloos net als het glasvezelmodem in de woning. Wordt het percentage niet gehaald, dan gaan andere gemeenten vóór en kan het nog jaren duren voordat Maasdriel opnieuw de kans krijgt. De peildatum is 1 juli.

Glasvezel in Maasdriel is een initiatief van Reggefiber. Een onafhankelijke onderneming die zich volledig toelegt op de aanleg van glasvezel in Nederland.
Wij kunnen gaan kiezen uit:
Lijbrandt
Vodafone
Solcon
HeldenVan.Nu
KPNGlasvezel
OnsBrabantNet
XS4All

Ik wacht in spanning af.

http://specs.tweak.to/18230

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 17:09
Ben benieuwd of we die 30% gaan halen... aangezien de meeste nog aan de UPC jaar abbo vast zitten (die onlangs zijn overgestapt) en misschien terugdeinzen weer over te gaan stappen naar Glasvezel.

KPN valt sowieso af hier (geen analoge TV mogelijkheid).

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Fransfb schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:03:
Ben benieuwd of we die 30% gaan halen... aangezien de meeste nog aan de UPC jaar abbo vast zitten (die onlangs zijn overgestapt) en misschien terugdeinzen weer over te gaan stappen naar Glasvezel.

KPN valt sowieso af hier (geen analoge TV mogelijkheid).
Ik was vandaag in de KPN Winkel/container, en die konden me weinig zeggen of de 30% gehaald wordt. Reggefiber doet er ook geen uitspraken over. Mijn ouders hebben zichzelf iig ingeschreven, nu maar afwachten....

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Fransfb
itsalwaysme schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:57:
[...]

Ik was vandaag in de KPN Winkel/container, en die konden me weinig zeggen of de 30% gehaald wordt. Reggefiber doet er ook geen uitspraken over. Mijn ouders hebben zichzelf iig ingeschreven, nu maar afwachten....
Dat zal uiteindelijk wel komen wanneer het bijna 1 Juli is ;-) maar mooi om te horen dat nog meer mensen zich inschrijven.

Kheb zelf ingeschreven bij Concepts

• birdie25
Ook Concepts hier.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Mag ik vragen waarom Concepts?

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Fransfb
Prijs
&
Analoge TV wat dus niet is bij XS4all/KPN En met 4-5 TV's thuis is het geen optie om overal een kastje neer te zetten (je krijgt er volgens mij 2 bij KPN).

Voor de rest zit er niet echt veel verschil tussen de providers.

[ Voor 17% gewijzigd door Fransfb op 20-05-2012 14:31 ]

• birdie25
Lagere prijs, analoge TV en Radio, en voordeliger 500Mbit abonnement (mochten we daarnaartoe willen upgraden).

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Qua prijs is er ook niet echt veel verschil met bijv KPN, als ik zo snel zag. Mijn ouders zijn voor KPN gegaan omdat ze nu al KPN interactieve tv en bellen hebben en ze daar gewoon tevreden over zijn. En ze hebben maar 2 tv's en overal al UTP liggen, dus hoef ik niet weer overal coax te gaan trekken. (gelukkig).

• Fransfb
Prijs verschilt wel een beetje

Pa en ma willen onbeperkt bellen (5 euro bij Concepts naar vaste nummers).
15 euro bij KPN (voor vast en mobiel) maarja naar Mobiel bellen we zelden en anders is het van mobiel naar mobiel.

We betalen nu het eerste jaar +- 58,50 voor 100/100 daarna komt er 6 euro bij.

Bij KPN heb ik voor
5 TV's
50/50
Onbeperkt Bellen (wel mobiel erbij maar zoals eerder aangegeven bellen we zelden naar mobiel via Vaste lijn)
Opnemen (Niet noodzakelijk maar heb het er nu bij bij concepts aangezien bij het 100/100 abbo de Animo met harde schijf gratis is).

een Prijs van +- 88 euro per maand
een lagere internetsnelheid.
KPN (:P)
Wel gratis bellen naar Mobiele nummers (is dit niet alleen naar KPN klanten trouwens? daar heb ik niet naar gekeken)

ten opzichte van 64,50 (na 1 jaar) bij concepts met
Hogere internetsnelheid
Analoge TV/Radio
Opnemen Gratis

Maarja in ieder geval mooi dat mensen zich aanmelden :-)

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Die extra pakketten hebben mijn ouders niet nodig. Dus dat scheelt al. En dan is het gewoon even duur als ik het zo zie, en dan heb je bij KPN gratis het opname pakket erbij en spotify premium. Maarja ieder zijn/haar keuzes natuurlijk. Als het voor mezelf was geweest was ik waarschijnlijk naar brabant-net gegaan.

KPN verwacht overigens dat het net wel of net niet gehaald wordt, was ik nog vergeten er bij te zeggen. Ze zien vooral dat Hedel en Rossum achter blijven bij hun.

• Fransfb
Rossum hier :P,

Naja ik heb ook naar OBN gekeken maarja de prijs was uiteindelijk de doorslag.

• birdie25
De peildatum van 1 juli komt dichterbij!

• Fransfb
Inderdaad ;-), ben benieuwd.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik zou er niet teveel van verwachten. Wij hebben zogenaamd de 30% hier wel gehaald terwijl ik zeker weet dat dit eigenlijk niet zo is.. Maar ze willen het gewoon erg graag aanleggen om de concurrentie aan te gaan wat ik prima vind hoor..

Maar we zijn inmiddels 4-5 maanden verder en er is nog helemaal niks gebeurd, geen planning, helemaal niks dus reken er maar op dat het minstens een jaar duurt voor je kunt genieten een werkende aansluiting. En dat is ook psies de reden waarom ik me eigen niet heb ingeschreven voor glasvezel.

• Fransfb
http://www.eindelijkglasvezel.nl/maasdriel/

"Maasdriel krijgt glasvezel als de komende periode voldoende aanmeldingen worden behaald. De inschrijfperiode is verlengd tot 16 september om de inwoners van Maasdriel een laatste kans te bieden.

Afgelopen weken kreeg Maasdriel de kans om 'ja' te zeggen tegen glasvezel en daarmee als één van de eerste aan de beurt te zijn. Veel gemeenten zijn al overtuigd, maar de benodigde 30% is nog niet bereikt.
"

Geloof der weinig van maarja het is niet anders :P

• birdie25
Gewoon een truc.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Een beetje jammer dat ze nog steeds geen cijfers geven. Is dit niet te eisen ofzo?

• Fransfb
Waarschijnlijk niet, ik heb ooit al een poging gewaagd via Twitter en toen zeiden ze nog niks. Denk dat alleen de gemeente dit kan.

Hoewel ik gewoon een vermoeden heb dat die 30% wel gehaald is, alleen willen ze nog meer mensen proberen te strikken.
Of misschien is de 30% wel gehaald en gaan ze nu de graafwerkzaamheden plannen en dergelijke en tegen ons zeggen dat het nog niet gehaald is om nog wat mensen erbij te krijgen :p.

• Fransfb
http://www.brabantsdagbla...-Maasdriel-komt-eraan.ece

KERKDRIEL - Glasvezelnetwerkbeheerder Reggefiber heeft een overeenkomst getekend met de gemeente Maasdriel voor het aanleggen van een glasvezelnetwerk in de vier grote dorpen van de gemeente Maasdriel. Dat betreft Kerkdriel, Ammerzoden, Hedel en Rossum.
De kleinere Maasdrielse dorpen komen in deze overeenkomst nog niet aan bod.

Mooizo :-)

• birdie25
Fransfb schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:28:
http://www.brabantsdagbla...-Maasdriel-komt-eraan.ece

KERKDRIEL - Glasvezelnetwerkbeheerder Reggefiber heeft een overeenkomst getekend met de gemeente Maasdriel voor het aanleggen van een glasvezelnetwerk in de vier grote dorpen van de gemeente Maasdriel. Dat betreft Kerkdriel, Ammerzoden, Hedel en Rossum.
De kleinere Maasdrielse dorpen komen in deze overeenkomst nog niet aan bod.

Mooizo :-)
Kijk daar wachtten we op :P

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Gefeliciteerd Maasdriel:
http://reggefiber.nl/maas...riel-kiest-voor-glasvezel

Dat was al lang bekend, maar toch ;)

• birdie25
Nou nou, das mooi.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

En iemand door de glasvezels gegraven? Sinds gistermorgen 11 uur geen glas meer, na 1 week. Gelukkig doet ADSL het nog, dus toch internet.

Pagina: 1