Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Enige tijd geleden startte ik hier een discussie over goedkope android-smartphones uit china. Argumenten tegen zo'n aankoop waren toen:
weinig ramgeheugen(vaak maar 256mb), trage processors(vaak maar 460mhz), geen 3gondersteuning, geen Nederlandse taal. Maar ook China staat niet stil. Als iemand de links vanuit ebay zou willen delen(dat lukt mij niet) zou dat denk ik verhelderend werken. maar kijk bijvoorbeeld naar zoekopdrachten(wereldwijd zoeken als de volgende:
- android f610
- android a101
- android g22
het is een beetje verschillend per advertentie maar deze telefoons zij allen verkrijgbaar met: android 2.3.4 of 2.3.6 of 4.0, 650mhz processor, 512mb ram, 3gondersteuning, Nederlandse taal en de meesten blijven onder de 150 euro. Zijn deze dan wel gbeschikt voor de Nederlandse markt?

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Als ik de specificaties zie die je nu opleest is er in nederland al beter te krijgen voor minder.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de ZTE Blade, qua specificaties verschilt het niet veel maar er is veel ondersteuning vanuit de community (mocht je graag custom roms draaien) en vooral de schermresolutie en de prijs (100 euro) maken het een toptoestel

edit,
ahaa, zo te zien loop ik een beetje achter, maar het lijkt me dat de opvolger van de blade ook in nederland komt na (volgens mij) een groot succes.

[ Voor 18% gewijzigd door Jarrean op 02-04-2012 16:05 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 11:50
Alleen is de Blade niet meer te verkrijgen, uitgefaseerd zoals het lijkt. Ben heel benieuwd of er een opvolger voor komt, en welke dit zal zijn.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Orange Monte Carlo / ZTE Skate, was er al en er is 'n Blade II: ZTE Blade / ZTE Crescent (SF/SFII) DEEL 2

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 02-04-2012 15:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dicksterk
dan nog vraag ik me af, zij deze toestellen ok of niet. er is er zelfs 1 met android 4.0 en de anderen zijn toch ook niet onaarid.g

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:20
M'n vrouw heeft een telefoon van www.focalprice.com.
512MB geheugen, 800x480 scherm, 3G, 680MHz CPU.
Een hele mooie telefoon die goed performt. En hij heeft dual-sim die tegelijkertijd actief kunnen zijn!

[ Voor 26% gewijzigd door Mastermind op 02-04-2012 19:36 ]

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Ja de telefoons werken over het algemeen wel in Nederland.Let even op het volgende; de eerste telefoons op basis van de nieuwe mediatek chipset verschijnen nu mondjesmaat. Zie; http://www.mediatek.com/en/News/news_content.php?sn=1052

TAIWAN, Hsinchu – 13 February, 2012 – MediaTek Inc., a leading fabless semiconductor company for wireless communications and digital multimedia solutions, today announced the availability of the MT6575, its 3rd generation platform for mid and entry‐level Android smartphones. The MT6575 platform offers a 1GHz ARM® CortexTM‐A9 processer, a proven 3G/HSPA modem and runs the latest “Ice‐Cream Sandwich” Android 4.0 release.
...
For mid‐range smartphones, the MT6575 platform supports 720p high‐definition video playback and recording with an 8MP camera and qHD (960x540) high‐resolution displays via a PowerVRTM SGX Series5 GPU (graphics processing unit) from Imagination Technologies. In industry‐standard benchmark testing, the MT6575 offered over 35% improvement for browser applications and over 20% improvement in graphics capabilities for gaming when compared to competitors’ best offerings in these segments.
....
En voor de dual-sim liefhebbers;
The MT6575 platform also supports entry‐level smartphones with smaller display sizes, lower resolution, less memory and reduced multimedia requirements. In addition, the MT6575 boasts the world’s lowest power consumption and most comprehensive integration of hot swap dual‐SIM capability compatible with the Android platform. With the MT6575 dual‐SIM solution, consumers will no longer have to worry about dropped calls while active data transfer is happening on either SIM card, and will experience automatic resumption of data exchange once calls on the other SIM card have ended, in addition, with the hot swap feature enabled, the SIM card can be inserted without switching off the mobile

• dicksterk
inderdaad de mtk6575 is een grote vooruitgang voor de chinese telefoons. als deze echt omarmd wordt komen er een heleboel mooie telefoons bij. alleen: zouden de chinese fabriekanten met echte 8mp camera's gaan werken? of kan deze processor meer dan de fabrikanten in de telefoon zullen stoppen om de prijs laag te houden?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:20
Inderdaad dual-sim is een groot voordeel van Chinese phones. In Nederland heb je dat niet.
Zo kun je je werk-telefoonnummer en prive telefoonnummer combineren in 1 telefoon en ben je ook op beide nummers bereikbaar.
Of als je amper belt maar meer van internet gebruik maakt, doe je er een prepaid-SIM in en een data-only sim. Erg handig!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 22:09

shicomm

<***>

De xiaomi mi one lijkt ook een top toestel te zijn.
Wil 'm dolgraag maar de verkrijgbaarheid laat nog al te wensen over ( tegen normale prijzen dan... )

I live in darkness , i exist in the shadow

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 11:38
Ik kijk nu naar deze: http://www.ramon-b.nl/nl/...roid-3g-mtk6575-telefoon/

Op mp te vinden voor 179. Moet m vooral hebben voor dual sim. Zou dit sneller zjjn dan de single core uit de htc hd2(snapdragon)?

Verwijderd

Ben zelf aan het kijken naar de Lenovo A750 : groot merk, aardige prijs en blijkbaar al custom roms van te vinden ... nog geen ICS maar die komt er blijkbaar in juni aan ...

• arjandijk162
Ik zoek een dualsim, dus daarom valt de lenovo af. Kom er net achter dat de MP aanbieding een dropshipper is en dat er dus nog kosten bij kunnen komen voor import. Ik zou dit apparaat wel een keer vast willen houden voor ik het koop. Zo te zien lijkt het een betere deal dan de Aldi snapdragon telefoon. Maar goede reviews ontbreken nog.

[Video: http://youtube.fleurke.net/watch?v=6W7uNHXQ3-4&feature=related]

Verwijderd

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Omdat dit topic nu toch een "ik zoek en welke raden jullie mij aan?" toesteltopic begint te worden hoort dit topic meer in het Mobiel Aankoopadviesforum [MAA] thuis. Bij deze is hij dus ook verplaatst

AND -----> MAA

Cogitationis poenam nemo patitur

• arjandijk162
Wikipedia: Lenovo A750
[/quote]
Bij de eerste link stond single sim, dus daar ging ik vanuit :D

De Zopo heeft de beste specs, maar ik lees hier dat de GPS wel erg matig is. Ik twijfel nog of ik hoge resolutie, beter uiterlijk en groter scherm belangrijker vind dan GPS. Blijft jammer dat ik m nergens kan vasthouden.[quote]Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:41:
Arjan, die Lenovo is dualsim (zelfde chipset)

http://www.etotalk.com/le...-mt6575-40wvga_p2869.html

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in ervaringen: ik heb sinds vorige week een Lenovo A750 in mijn bezit. Tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden.

Het toestel werd (door hotmid) rooted geleverd met behoorlijk wat chinese tekens in de menu's, maar op XDA vond ik een topic waarin custom ROMs te vinden zijn (GB & ICS). Ik heb uiteindelijk gekozen voor ICS en dat draait prima. In dit topic kun je ook vinden hoe je de chinese versie van CWM kunt flashen naar een Engelse. Ik ben zelf een beginnende Android gebruiker, maar het viel me allemaal enorm mee. In eerste instantie had ik alleen nog geen 3G (vodafone), dit bleek na wat zoeken in hetzelfde XDA-topic eenvoudig op te lossen door handmatig een nieuwe APN aan te maken.

Verder heb ik de Lenovo IdeaDesktop vervangen door Go Launcher Ex. Het ziet er leuk uit dat "klaverblaadje" van Lenovo maar ik krijg de functies niet goed ingesteld. Kan aan mij liggen maar zo heb ik er dus niets aan.

Het enige probleempje dat ik nu nog heb is de koppeling via bluetooth in de auto. In mijn telefoon zijn alle nummers geprogrammeerd als +31612345678, maar als ik vervolgens via de bediening in de auto een contactpersoon selecteer wordt het zoiets als 316-123-45678 en krijg je de "verkeerd-gedraaid-toon". Dit is het eerste en enige (Android) toestel waarmee ik dit probleem heb. Het zal misschien een instelling zijn die ik nog niet gevonden heb. Blijkt het geen instelling te zijn dan is het een duidelijk nadeel van dit toestel ten opzichte van een toestel dat je in Nederland koopt.

Een ander nadeel van het toestel is dat het behoorlijk dik (13.8mm) is. Je weet dat natuurlijk als je het bestelt en het toestel is niet heel enorm veel dikker dan de meeste alternatieven (met de Zopo ZP100 scheelt het maar 1.8mm), maar wel een stuk dikker dan bijvoorbeeld de HTC Wind die maar 9.3mm dik is. Bovendien weet ik niet hoe de prestaties van de M7227A zich verhouden tot de MTK6575 en is de HTC ruim 2x duurder.

De batterij van het toetsel gaat van 's morgens vroeg (6:00u) tot 's avonds mee (rond 23:00u uur nog ca. 30% over). Ik moet erbij zeggen dat dit is gemeten in de eerste week dat ik het toestel in mijn bezit heb en dus bij redelijk intensief gebruik. De batterij gaat in ieder geval een stuk langer mee dan het Samsung toestel dat ik hiervoor had en wat ik soms halverwege de dag moest bijladen.
Het bereik van de telefoon is prima. De bouwkwaliteit ruim voldoende gezien de lage prijs waarvoor dit toestel te bestellen is, maar verwacht geen iPhone.

Afgezien van het design (het is en blijft een groot ding) vind ik dit toestel daarom van een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 16:47
Misschien een idee om hier een Productreview van te maken? Incl een paar mooie foto's / screenshots?

Verwijderd

Heb vandaag de Meizu MX 4-core besteld. As het klopt kan ik em over 3 dagen ophalen. Ik ben zeer benieuwd. De eerste vroege benchmarks zijn al veelbelovend met hogere scores dan de HTC One X en de Samsung Galaxy S3. En dat voor maar net iets meer dan 300eu.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:13:
Heb vandaag de Meizu MX 4-core besteld. As het klopt kan ik em over 3 dagen ophalen. Ik ben zeer benieuwd. De eerste vroege benchmarks zijn al veelbelovend met hogere scores dan de HTC One X en de Samsung Galaxy S3. En dat voor maar net iets meer dan 300eu.
Ja, lijkt een top deal. De benchmarks zijn waarschijnlijk hoger omdat er een lichtere schil in zit.
Ik ben heel benieuwd naar het scherm en de afwerking.

Waar heb je hem overigens besteld, ik ben namelijk ook geïnteresseerd. (evt. DM)

[ Voor 7% gewijzigd door Sigis op 27-06-2012 16:39 ]

Verwijderd

Sigis schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:38:
[...]

Ja, lijkt een top deal. De benchmarks zijn waarschijnlijk hoger omdat er een lichtere schil in zit.
Ik ben heel benieuwd naar het scherm en de afwerking.

Waar heb je hem overigens besteld, ik ben namelijk ook geïnteresseerd. (evt. DM)
Bij de Meizu store. Ben toevallig even in Hong Kong. Kon deze deal dus niet laten liggen :p

Heb in de store met de dual core versie gespeeld. Uiterlijk hetzelfde als de quad core. Qua afwerking is het top. Scherm voelt stevig aan. Is geloof ik gorilla glass. Zeer responsief en mooi UI. De backplate is van plastic, maar deze voelt gelukkig niet cheap aan. Zit geloof ik nog een klein laagje doorzichtig kunststof over het kleurgedeelte, waardoor er een apart effect ontstaat. Hele toestel voelt solide aan en totaal niet als goedkoop chinese troep. Een nadeel is wel dat ie snel heet wordt. Had even een paar laps gereden in Real Racing en de bovenhoek werd erg heet. Hopelijk hebben ze dat gefixt bij de quad core. Kheb niet specifiek op de resolutie gelet, maar het zag er over t algemeen goed uit en mij is ook geen pixels opgevallen.

Hier zijn de benchmarks te vinden van de testversie. Tijdens de announcement event zijn ook scores van rond de 12000 gemeld, dus ik verwacht dat de uiteindelijke versie ook een rap apparaatje wordt :D

Engadget met een kleine hands on. Gelukkig is die lelijke logo weg bij de uiteindelijke versie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 17:20 ]

• Sigis
Hmm, misschien als ik dezae zomer in Azie ben...
Lijkt me echt top voor die prijs.
Ik denk echt dat de grote jongens wel op mogen passen voor de Chinese vloedgolf, ZTE, Huawei, Meizu, Xiaomi, de chinezen komen er aan...

Verwijderd

Sigis schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:17:
Hmm, misschien als ik dezae zomer in Azie ben...
Lijkt me echt top voor die prijs.
Ik denk echt dat de grote jongens wel op mogen passen voor de Chinese vloedgolf, ZTE, Huawei, Meizu, Xiaomi, de chinezen komen er aan...
Dat is zeker het overwegen waard.

Overigens, als je een beetje van de design kant bent, is de huawei P1 (S) ook een leuke optie. Ik vind het een zeer strak toestel en onwijs dun. Al zijn de specs niet top-range. De Oppo finder is nog eens dunner, alleen heb ik nog nooit van dat merk gehoord, dus weet ik niet wat voor kwaliteit ik kan verwachten.

Edit: heb de quad core mx binnen. Dat ding is snel! Soepel, scherm is lekker scherp, voelt stevig aan, stuk minder plasticky dan de S3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 13:49 ]

Verwijderd

Out of the box quadrant score:

Afbeeldingslocatie: http://i1251.photobucket.com/albums/hh556/wervel/S20630-194306.jpg

• Sigis
Voor 310 euro een goed scherm, goed ontwerp, goede bouwkwaliteit en supersnel?
WOW. Cool man!
En je hebt iets wat hier bijna niemand heeft!

Heb je ook een CF Bench gedraaid? Die gebruik ik zelf het meeste om te tunen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sigis op 30-06-2012 15:50 ]

Verwijderd

Stond een rij mensen voor deze telefoon. Vrij apart aangezien het een onbekend chinees merk is. Maja het heeft wel absoluut de beste prijs/kwali verhouding.

CF bench is ook niet slecht

Afbeeldingslocatie: http://i1251.photobucket.com/albums/hh556/wervel/S20701-153633.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1251.photobucket.com/albums/hh556/wervel/S20701-153647-1.jpg

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Die Meizu MX Quad Core is me er toch eentje. Na 't lezen van dit topic is er weer een wereld voor me open gegaan :P 2 jaar terug wel gekeken naar de M8, maar dat was 't net niet. Deze MX ziet er een stuk beter uit en de reviews zijn ook goed. Enkel jammer dat de batterij niet verwisselbaar is en het geheugen kun je niet uitbreiden met een sd kaart. Beide voor mij niet zo'n issue. M'n Legend doet 't ook al 2 jaar met 1 accu en de 32GB die je standaard krijgt is ruim voldoende voor wat apps en muziek. Vraag me enkel af wat de snelheid van dat geheugen is.

Ik heb daarnet wat zitten zoeken en het lijkt erop dat de 32GB versie in India al voor zo'n 17300 rupee (~250 euro!! ) over de toonbank zal gaan. Helaas nog geen enkele webshop kunnen vinden met die prijs. De goedkoopste die ik heb gevonden is ~400 dollar US (340 euro).

Voor 250 wil ik de gok wel wagen :P Een 'vergelijkbare telefoon' S2 / iPhone 4(s) is hier vele malen duurder. Ik vind persoonlijk de Meizu ook mooier. Hij zal zo te zien ook veel beter in je hand liggen dan de iPhone.

Mocht er iemand een goede webshop vinden, DM me aub :)

@Jchan
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Vooral de minpunten die je hebt ondervonden zou ik graag willen weten.

• Sigis
De CF score is inderdaad ook goed. In de buurt van mijn One X, en die is echt snel.
Als ik er een goedkoop en betrouwbaar kan kopen ga ik het ook doen.
Ik ben echt benieuwd of een van die Chinese merken de nieuwe Samsung wordt.

Verwijderd

Toch vrij hoge score zonder custom rom of OC.

Echt grote nadelen heb ik nog niet kunnen vinden. Ben vooral onder de indruk van dit ding.

Er zijn wel wat kleine dingetjes. De batterij wordt vrij snel warm als de meizu wordt geprikkeld. Maar gelukkig niet heet zoals de dual core. Het toetsenbord vind ik ook matig. Heb liever een ander lay out.

De UI is even wennen. Ik kom van CM9 en deze flyme UI voelt heel anders. Het lijkt versimpeld, maar het mist bijvoorbeeld aanpasmogelijkheden in de notification drawer. Ook is er geen appdrawer meer. Alles wat je imstalleert staat in een van je schermen. Maja, echte dealbreakers zijn er niet. Ben vooral onder de indruk van de details in de UI. Tap op batterij icon, dan springt de page naar de top vh scherm. Home+ vol up maakt een foto, ook al staat de phone op standby. De back/settings leds draaien mee als je het scherm kantelt. Die leds gaan ook zacht knipperen als je een bericht ontvangen heb. En zo zal er nog wel meer zijn dat ik nog niet ontdekt heb. Al met al heb ik het gevoel dat hier aarsig wat tijd in gezeten heeft.

Over de batterij kan ik nog niet zoveel zeggen aangezien ik de meizu nog maar een dag heb.

• arjandijk162
ben op zoek naar een mooie betrouwbare Dual Sim android telefoon. Ik lees de laatste tijd over de Mediatek MTK6577 dualcore processor die net uit is. Er is een telefoon van Lenovo te bestellen en een van Zopo (zp-300). Vooral die laatste is interessant vanwege het 4,5" HD scherm. Helaas lees ik bij veel Chinese telefoons (en ook mijn huidige ervaringen met een chinese aldi telefoon) dat de GPS erg langzaam is en niks met WIFI doet.

Iemand suggesties voor een goede dualsimtelefoon (snelle cpu, minimaal 800*480, minimaal 4,3")? Het liefst een waar ook een review van beschikbaar is.

Verwijderd

Volgens mij heeft de Zopo ZP300 gewoon dezelfde processor als de Zopo ZP100, de MTK6575, maar heeft de ZP300 een groter scherm, hogere resolutie en meer ram (en wellicht nog wat extra dingen).

• arjandijk162
Sorry. Ik haal dingen door elkaar. Zp300 heeft de mtk6575. Zal door het grotere scherm ook iets langzamer zijn dan de zp100

• arjandijk162
Lees op XDA dat de Zp300 duidelijk langzamer is. DualSim mag dan ideaal zijn, als ik (incl invoeren) meer dan 300 mag aftikken voor een niet toptelefoon dan denk dat ik wel met twee telefoons ga rondlopen waarvan een een tweedehands (+-350) Galaxy Note.

• arjandijk162
Nu ook van een wat bekender merk: Philips:

http://www.unwiredview.co...k-10-5-hrs-browsing-time/

Dikke Batterij en dual sim
Pagina: 1