PPPOA Half-Bridge modem

Pagina: 1
Acties:

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-02 07:48
Beste Tweakers,

Ik heb een pfsense bak draaien die altijd goed heeft gefunctioneerd op een ziggoaansluiting. Nu wil ik eenzelfde setup maken op een XS4ALL netwerk (ADSL) maar het huidige modem ondersteund geen half-bridge, enkel bridge.
Ik ben dus op zoek naar een modem die deze feature wel heeft echter lijkt deze onvindbaar. Misschien zijn hier tweakers die modems / combi-modems kennen die deze feature wel hebben (en ook leverbaar zijn!)?

Alvast bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Pfoe, dat is alweer enige tijd geleden ;) Volgens mij kan je elk ADSL-modem wel enkel het login-werk laten doen en vervolgens de boel doorgooien naar de router die erachter hangt (die krijgt dan een publiek IP). Probeer eens een Speedtouch modem met het bijbehorende config tooltje (eventueel van de site), die hebben daar profielen voor.

PPPOA kan -enkel- je ADSL device iets mee doen. Dan zou je al niet meer kunnen bridgen ;)

Overigens komt me het woord spoofen ook ergens vaag bovendrijven, maar of dat hiervoor aan de orde was?

[ Voor 16% gewijzigd door BHQ op 02-04-2012 18:52 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat bedoel je precies met 'half-bridge'?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Draytek Vigor 120

Daarmee kun je een PPPoA verbinding 'translaten' naar PPPoE

Je kan dan je dsl usergegevens invullen in je router met PPPoE. De modem gebruikt deze gegevens dan om een PPPoA verbinding op te bouwen, je router krijgt dan het publieke ip adres,zonder gedoe als spoofing enz.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 16:31
CyBeR schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:16:
Wat bedoel je precies met 'half-bridge'?
D'r zijn vage systemen waarbij het modem (eigenlijk modem/router, want enkel modem is vrijwel onvindbaar) en een router samenwerken, en waarbij uiteindelijk bij een PPPoA verbinding je het publieke IP-adres op de router krijgt. Dan moet je modem dus 'half-bridge' ondersteunen, want PPPoA kan niet volledig bridgen en dan naar de router.
(helemaal snappen doe ik dit soort dingen niet, maar zou mij niets verbazen als dit jou juist weer wel wat zegt...)

Het alternatief, als je graag je eigen router wil gebruiken, is om creatief met IP adressen om te gaan en zowel de router van het modem, als je eigen router, te gebruiken. Nadeel is dat je twee routers achter elkaar hebt - en dat kan best goed gaan, maar dingen als port-forwards moet je dan op twee plaatsen invoeren.

Een beter alternatief is inderdaad het eerder genoemde Draytek modem - prima ding en werkt ideaal als simpel modem.

Maar voor het geval dat: ik heb destijds naar half-bridge modems gezocht en kwam toen uit op een bepaald type van Sitecom. ***NIET*** doen! Ten eerste heeft alleen de 'v1' van dat type half-bridge, die functie is er uitgehaald in 'v2'; ten tweede is de webinterface sowieso bagger.

Nee, echt - Draytek Vigor 120. Doen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DJSmiley schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:22:
Draytek Vigor 120

Daarmee kun je een PPPoA verbinding 'translaten' naar PPPoE

Je kan dan je dsl usergegevens invullen in je router met PPPoE. De modem gebruikt deze gegevens dan om een PPPoA verbinding op te bouwen, je router krijgt dan het publieke ip adres,zonder gedoe als spoofing enz.
Dat klinkt als wat TS wil dan.

Een andere optie is een VDSL verbinding nemen, die werken sowieso op ethernetbasis en dan kun je daadwerkelijk bridgen en je router PPPoE laten doen. Ik heb dat toevallig hier zelf draaien met een TG789vn (niet KPN-model): http://www.cyberhq.nl/art...ridging-a-thomson-tg789vn

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1