Toon posts:

FRAPS encoderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goede algemene codec voor 't opslaan van je FRAPS materiaal? Ik ben absoluut niet thuis in de verschillende codecs en natuurlijk heeft elk z'n eigen voorkeur als 't gaat om 't uploaden naar Youtube, videobewerking etc etc. Ik heb 't internet afgezocht naar verschillende adviezen en met veel experimenteren kom ik er nog niet uit. Of de kwaliteit is te laag of ik kan de framerate niet instellen of als ik een MPEG2 profiel aanpas krijg ik meteen errors bij het encoderen. Dus ik ben erg benieuwd wat voor instellingen andere tweakers gebruiken om in ieder geval een uitgangspunt te hebben.

Ik gebruik Adobe Media Encoder en speel m'n video's altijd af met VLC (zonder extra codecs).

Mijn doel met het encoderen is puur ruimte besparing (dus niet het uploaden naar Youtube oid)
-instelbare resolutie (meestal 1920x1200, 960x600, 960x540)
-30fps
-ongeveer 10% van het originele formaat
-geen 'blokken', natuurlijk gaat bij het encoderen altijd kwaliteit verloren en met de standaard profielen zie ik dan vaak een soort blokjes over m'n video verschijnen en met name de donkere gebieden verliezen detail. Ik zou 't graag encoderen tot aan het punt waar dit optreedt, ook al kost het dan meer ruimte. M'n doel ik om het later nog te bewerken/monteren met AE.

Kan iemand mij vertellen wat een goede algemene codec is om mee te beginnen, FLV/FL4/MPEG2/H264/Windows AVI of iets anders? En is hier iemand bekend met de Lagarith codec? :/