Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSL Security melding bij starten Outlook 207 ->

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Bij een recent geplaatste Exchange 2010 server krijgen Outlook clients 2007 en hoger de bekende melding bij het starten van Outlook, de onderste checkbox dat de naam niet overeen komt.

Voor OWA doeleinden is er een extern certificaat geinstalleerd en dat werkt prima.

Voor interne clients, die krijgen een melding.

Ik lees erg veel (via Google) dat het een bekend issue is. Ook veel oplossing, maar ik twijfel of er één tussen dit die oplossing kan zijn.

Als ik kijk via get-certificates zie ik

..... CN=bedrijfsnaam-servernaam-CA
IP.WS CN=externe_dns_naam, ...
....S CN=servernaam
....S CN=servernaam
....S CN=Sites
..... CN=bedrijfsnaam-servernaam-CA
..... CN=WMSvc-WINBOUQ-4JQPH8N

Kan ik geheel veilig dit doornemen?
Security warning when you start Outlook 2007 and then connect to a mailbox that is hosted on a server that is running Exchange Server 2007 or Exchange Server 2010: "The name of the security certificate is invalid or does not match the name of the site"

De FQDN binnen Exchange is eender aan externe dns naam.

Marcel

• Venomize
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 07:29
Die interne clients, connecteren die van binnen het bedrijfsnetwerk? dus via TCP/IP, of wordt gebruik gemaakt van Outlook Anywhere?

Voor de zekerheid kan je dit eens checken door je CTRL in te houden, en dan met je rechterknop van je muis te klikken op het icoontje van Outlook in je taskbar, en dan Connection Status te bekijken.

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Die gaan via het intrne netwerk.

Marcel

• Venomize
Dan kan je die KB toepassen

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Je clients willen connecten met extern.bedrijf.nl maar krijgt het self-signed certificate met intern.bedrijf.local?

Je moet op de CAS in IIS het certificate veranderen dat bij SSL-verbindingen wordt gebruikt, of anders even op Google kijken hoe je dat 'netjes' doet (er is vast ergens een set-exchange-certificate powershell cmdlet met bijbehorende optie in de EMC :P ).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Venomize
De KB die hij linkte geeft mooi de stappen aan die moeten gevolgd worden :-)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Hmm, verkeerd gelezen, het zijn alleen de interne cliënts... My bad :P

[ Voor 80% gewijzigd door Paul op 02-04-2012 15:12 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1