Indelen in toernooien

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste topic werd gesloten, ik wil even duidelijk maken dat ik niet naar de oplossing vraag, maar naar een geschikte aanpak (waar moet ik zoeken).

Ik heb een vraag van een klant gekregen om een lijst van personen optimaal in te delen in poules. De eisen hieraan zijn:

- Optimale grootte is machten van 2, t/m 16 mensen.
- Voorkom kleine poules (< 4)

de personen hebben (onder andere) de volgende eigenschappen, het zijn er meer maar ik probeer het simpel te houden voor de uitleg.

- gewichtsklasse
(hier kan iemand eventueel één klasse naar boven geschoven worden (liever niet), maar nooit omlaag)
- geslacht
(afhankelijk van leeftijd is dit niet exclusief, onder een bepaalde leeftijd kunnen jongens en meisjes bij elkaar gezet worden (ook, liever niet))
- leeftijd

Ik heb al gezocht op google naar dit probleem maar kon het niet vinden. (Volgens mij is het een Constraint Satisfaction Problem, maar weet het niet zeker).
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik gebruik C#, maar dat zal denk ik niet van invloed zijn.
Ik maak me vooral druk omdat er verschillende mogelijkheden zijn (X, maar als X niet gaat dan kan Y) en de optimale groottes, anders kon ik het natuurlijk direct indelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Anderhalve zin aan je vorige TS toevoegen en 't topic opnieuw openen is niet de bedoeling.

Ik mis nog steeds een lading eigen inzet. "Ik heb gezocht maar kan niets vinden" is a) iets wat iedereen kan roepen; waar heb je dan op gezocht, wat vond je, waarom voldeed dat niet etc? en b) onzin want er is zat over te vinden; misschien gebruik je de verkeerde keywords maar omdat je ons niets vertelt over je zoektocht kunnen we daar niets over zeggen want onze glazen bol is stuk ;)

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 02-04-2012 13:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.