Indelen in toernooien

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag van een klant gekregen om een lijst van personen optimaal in te delen in poules. De eisen hieraan zijn:

- Optimale grootte is machten van 2, t/m 16 mensen.
- Voorkom kleine poules (< 4)

de personen hebben (onder andere) de volgende eigenschappen, het zijn er meer maar ik probeer het simpel te houden voor de uitleg.

- gewichtsklasse
(hier kan iemand eventueel één klasse naar boven geschoven worden (liever niet), maar nooit omlaag)
- geslacht
(afhankelijk van leeftijd is dit niet exclusief, onder een bepaalde leeftijd kunnen jongens en meisjes bij elkaar gezet worden (ook, liever niet))
- leeftijd

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik gebruik C#, maar dat zal denk ik niet van invloed zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En nu komen wij even met een algoritme voor je op de proppen? ;) Sorry, zo werkt het hier niet. Ik adviseer je even onze Quickstart door te nemen en dan een nieuw topic te openen waarin je minimaal even aangeeft wat je zelf al hebt gezocht/gevonden en geprobeerd, wat er niet aan werkt(e) en waarom je denkt dat dat niet werkte of voldeed aan je eisen.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je opdrachten van klanten aanneemt om die vervolgens uit te besteden aan ons ;) We hebben zelf ook allemaal een leuk uurtarief staan :)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 02-04-2012 13:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.