Toon posts:

Overclocken i7 930

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben mijn i7 930 aan het overclocken. Als eerste heb ik een coolermaster 612s ingebouwd. Ik kom echter niet voorbij de 3255mhz. Als ik hoger probeer te gaan sluit de PC af. Ik ben een complete noob op dit gebied dus ik zal wel iets over het hoofd zien. Bijgevoegd een screenshot die een hoop zou moeten verduidelijken. Kan iemand me verder helpen ?

Grt Joost de Wit
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ev4zet.jpg

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-01 21:45
Welke voeding heb je?

Misschien is de voeding te zwak. :)

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 14:18

sebasss2

Auto fanaat

Meer voltage door je cpu?

Heb je op deze snelheid (3255MHz) je cpu belast met Pime 95 om te kijken of deze volledig stabiel is?

[ Voor 67% gewijzigd door sebasss2 op 02-04-2012 13:37 ]

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:22
CPU voltage staat in je bios waarschijnlijk nog op auto, of op een te lage stand. Deze eens verhogen, maar met kleine stapjes!

Verwijderd

Topicstarter
sebasss2 schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:36:
Meer voltage door je cpu?

Heb je op deze snelheid (3255MHz) je cpu belast met Pime 95 om te kijken of deze volledig stabiel is?
Ja met OCCT getest lijkt het stabiel te zijn.

Grt Joost

Verwijderd

Topicstarter
heggico schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:40:
CPU voltage staat in je bios waarschijnlijk nog op auto, of op een te lage stand. Deze eens verhogen, maar met kleine stapjes!
Ik verhoog mn cpu voltage softwarematig met de overclock software van MSI. Deze staat nu op 1.3v.

Grt Joost

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:22

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je geheugen is ook belangrijk, als dat mee overgeclockt word en dat loopt op het randje kan je dergelijke problemen ook verwachten..

Maar zonder de rest van je hardware is het allemaal koffiedik kijken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:12:
je geheugen is ook belangrijk, als dat mee overgeclockt word en dat loopt op het randje kan je dergelijke problemen ook verwachten..

Maar zonder de rest van je hardware is het allemaal koffiedik kijken..
Excuus, dacht dat het screenshot voldoende was.
Intel Core i7 930 @ 2800MHz
6144MB (3 x 2048 DDR3-SDRAM 667mhz
ATI Radeon HD 5700 Series
Coolermaster 612S
Windows 7 Ultimate Professional (64-bit)

• DrumM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08-2025
Op wat voor voeding draai je dit ?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:10:
[...]

Ik verhoog mn cpu voltage softwarematig met de overclock software van MSI. Deze staat nu op 1.3v.

Grt Joost
Uninstall de overclock software meteen maar, het gebruik daarvan is vragen om problemen.
Serieus overclocken gebeurt in de bios :)

Als je overclocked, zorg dat je geheugen op ongeveer dezelfde snelheid blijft draaien.
Je zult wat aan de ratios moeten knoeien, de core voltage zal ook omhoog moeten.

Zoek even een guide, die zijn er zat te vinden, scheelt ons weer uitleggen :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Uninstall de overclock software meteen maar, het gebruik daarvan is vragen om problemen. Serieus overclocken gebeurt in de bios
Dit is niet helemaal correct. Als je overklokt op ln2 of iets in die richting kan het alleen maar met software. Anders heb je een goede kans dat je met een koude start niks krijgt. Softwarematig overklokken is bijna net zo goed als in de bios, alleen heb je 2 minpunten: 1.je software moet aanstaan voor de goeie kloksnelheden, en is dus niet mogelijk met dual boot. 2. Als je je software in de start up hebt staan en je pc start niet meer op vanwege die klok, dan kom je windows nooit meer in. Is niet te verhelpen met een bios reset.

Maar je behaalt wel ongeveer dezelfde resultaten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1