Windows 7, Alles kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 22:30
Beste mensen,

Ik ben nu al 2 maal tegen een probleem in Windows 7 aangelopen die behoorlijk wat problemen geeft en eigenlijk niks heb kunnen vinden op het internet over dit probleem.
Misschien dat iemand hier dit probleem ooit is tegen gekomen of mij kan helpen met het achterhalen van dit probleem.

Het probleem luid als volgt:
Ik heb een computer die in een domein hangt en het gaat uiterraad over een windows 7 pro 32 bit machine.
Deze pc is vrijdag's afgesloten zonder enige probleem. De eventvwr geeft niks apparts aan.
De pc is vervolgens zaterdag weer aangezet en bij het opstarten werd het volgende weergeven:
Computer was uit het domein gegooit, de computernaam was gewijzigd, er was een 2e profiel aangemaakt met een suffix van het domein dus [gebruiker].[domeinnaam]. Vervolgens gezorgt dat de gebruiker weer achter het juiste profiel zat, toen bleek eigenlijk dat alle programmas die op de computer geinstalleerd waren, gedeinstalleerd waren. De mappen van al de programmas bestonden nog wel, er stonden ook nog enkele bestanden in maar alle hoofd onderdelen van de programmas waren verdwenen.

Dit is de 2e maal dat dit gebeurt is en ik kan er zelf eigenlijk niets over vinden wat dit veroorzaakt kan hebben.

Heeft iemand enig idee?

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
Lijkt wel of je systeem bij het opstarten terugvalt naar de "Last known configuration"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Welnee, last known maak gebruik van je schaduw kopie. Blijft verder van je programma's af.
Ik denk eerder aan een hacker???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:23
Is dit een eigen domein? of is iemand anders de domain admin?
Als het je eigen domain is, heb je logging software? en is die actief geweest in die tijd op die pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 22:30
Dit is een domein waar wij inhangen, wij hebben wel rechten op het één en ander maar niet over het gehele domein. Er zijn wel vele monitors in het domein die alles waarnemen, echter hebben wij geen toegang tot dezen.

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Tunda schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:05:
Dit is een domein waar wij inhangen, wij hebben wel rechten op het één en ander maar niet over het gehele domein. Er zijn wel vele monitors in het domein die alles waarnemen, echter hebben wij geen toegang tot dezen.
Ehh....kan ik hier uit afleiden dat er dus een 'IT-beheerorganisatie' is die jullie netwerk/computers beheerd? Misschien kun je eens bij hun navragen hoe e.e.a. zit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheVMaster schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:12:
[...]

Ehh....kan ik hier uit afleiden dat er dus een 'IT-beheerorganisatie' is die jullie netwerk/computers beheerd? Misschien kun je eens bij hun navragen hoe e.e.a. zit..?
+1. Inderdaad. Misschien dat hun verder kunnen kijken in het domein met welke reden deze pc van het domein af is gegooid.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:23
Xtr3me4me schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:15:
[...]

+1. Inderdaad. Misschien dat hun verder kunnen kijken in het domein met welke reden deze pc van het domein af is gegooid.
Inderdaad, als iemand anders de domain admin is dan zou ik hem/haar raadplegen en hem/haar erna laten kijken.
Pagina: 1