Externe HDD bereikbaar via NAS

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik ga voor ons huis een NAS kopen. 2 schijven, geen RAID nodig.
1 schijf om via Apple's Time Machine te backuppen
1 schijf voor opslag.

Nu is er 1 hekel punt: we willen een externe HDD op de NAS kunnen aansluiten om deze vanaf het netwerk te kunnen benaderen. Kan iedere NAS met usb 2.0 dit? Hoe kom ik daar achter?

Verwijderd

Niet elke nas kan dit, kwestie van boekje lezen he :)

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
over het algemeen kan dit.
het kan zijn dat het maar een maximale grote heeft of hij moet op een bepaalde manier geformateerd zijn.

virus problemen? ga over op linux!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:51
bij een synology kan dit.
Zowel FAT als NTFS als EXT2/EXT3/EXT4 bestand systeem.
Zo draait het bij mij nu thuis ook.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Even vervelend doen hoor, maar wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan om achter een antwoord te komen op je vraag ? ;)

Enfin niet elke NAS heeft deze functionaliteit, sommige hebben bijvoorbeeld een USB2.0 poort zodat je hier een USB stick op aan kunt sluiten waarna je NAS de USB stick geheel kan kopiëren zodra je op een ''copy'' knop drukt. Deze knop zit dan ook vaak fysiek op de nas. :)

Voorbeeld
NAS USB copy
Geen idee of dit specifieke exemplaar zo werkt, het is puur ter illustratie. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 02-04-2012 15:26 ]

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:27
Nou ik had wel onderzoek gedaan, maar kwam op het volgende probleem;
Met de prijsstijging van een NAS lijkt ook de manual te verbeteren, de goedkopere NAS (die ik zoek) heeft vaak een erg ontoereikende manual.

Zo ook de http://www.sitecom.com/home-storage-center/p/863

Je hebt er inderdaad een fysieke knop op om te kopieren, maar ik wil dat de HDD die via USB wordt aangesloten zich gedraagt als de schijven die erin zitten, gewoon read/write over het netwerk dus. Maar het is mij onduidelijk of dat dat kan, of dat de USB alleen een backupfunctionaliteit heeft.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Lijkt me duidelijk dat je dan zeker een NAS wil waar een goeie beschrijving bijzit :-)

Je zult het echt alleen in de specificaties zien, dus toch even een handleiding downloaden ofzo van die NAS die je op het oog hebt.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:51
Muldert schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:56:

Je hebt er inderdaad een fysieke knop op om te kopieren, maar ik wil dat de HDD die via USB wordt aangesloten zich gedraagt als de schijven die erin zitten, gewoon read/write over het netwerk dus. Maar het is mij onduidelijk of dat dat kan, of dat de USB alleen een backupfunctionaliteit heeft.
Ja, de harde schijf valt gewoon te zien als een Share.
Je kan hem dan gewoon via verkenner, finder of soort van web functionaliteit gewoon benaderen, schrijven en lezen is geen probleem. Schijf als aangegeven worden door iets van /USBshare1/ oid.
Alleen kan je hem niet aan een raid functie toevoegen voor zo ver ik weet.

Verwijderd

Ik heb zojuist dezelfde NAS aangeschaft en er een externe HDD op aangesloten maar via het installatie programma van Sitecom is de HDD niet te vinden. Andere pc's ook geprobeerd maar niets te vinden. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg en of het überhaupt wel mogelijk is (anders ben ik bij de Paradigit fout geïnformeerd).

Bij voorbaat dank!
Pagina: 1