Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opbouwen testserver

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

Verwijderd

Topicstarter
Hellow

Kben van zin om mij een testserver aan te schaffen waarop ESX 4.x of hoger zal draaien.
Kheb mij gebasseerd op volgende url om het moederbord te kiezen: http://www.vm-help.com//esx40i/esx40_whitebox_HCL.php
Van daaruit bennek vertrokken om alles op te bouwen.

Volgende specificaties:
- Harde schijven heb ik niet nodig.
- Van het moederbord zou ik het onderstaande moeten weten:
* Onboard GPU?
* Eventuele RAID controller?
- Ik zou nog een case en koeling moeten hebben waarbij de nadruk ligt op stilheid en weinig licht.
- De voeding moet nog gekozen worden.

Moederbord: Gigabyte 1366 GA-X58A-UD3R USB3 SATA3
Processor: Intel 1366 Quad Core I7 960 3.2GHz
Geheugen: Kingston DDR3 12GB 1333MHz (310864) 3x4GB

Alle opmerkingen/aanbevelingen zijn welkom!
Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 12:11 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat wil je nu precies weten? Of je moederbord een onboard GPU heeft? Dat lijkt me redelijk makkelijk te vinden op Google.

Heb je bovenstaand spul al gekocht ook? Want het kan zuiniger en vrijwel net zo snel, met een platform wat niet EOL is (1366 wordt natuurlijk uitgefaseerd als deze maand s2011 echt leverbaar gaat worden).

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:12
Een 1366 moederbord/cpu heeft sowieso geen onboard GPU mogelijkheden. Daar zul je toch echt een losse kaart voor moeten kopen.

Of je een raid controller nodig gaat hebben hangt af van hoe veel schijven je wilt gana gebruiken, en of de onboard oplossing van je moederbord daarvoor de mogelijkheden bied of niet.

Voor koeling kun je het best een h80/100 set nemen, lekker stil.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgend,
Laat het duidelijk zijn dat ik nog niks gekocht heb en dat ik eerst de onderdelen die ik zou aanschaffen wil laten reviewen, want er kan duidelijk nog veel verbeteren.
De bedoeling is een testserver te maken waarop ESX 4.x of hoger kan op draaien.
Op die manier kan ik virtuele machines aanmaken.

Kheb inderdaad al gevonden dat er geen onboard GPU zit, dus dat is al een minpunt.
Heb je een tegenvoorstel van moederbord en bijhorende componenten? (Rekening houdend met de ESX 4.0 of hoger compatibiliteit)

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

• ToWi1989
Een socket 1155 moederbord met i5-2500k?

[ Voor 8% gewijzigd door ToWi1989 op 02-04-2012 12:23 . Reden: Geen K dus! ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:17:
Goedemorgend,
Laat het duidelijk zijn dat ik nog niks gekocht heb en dat ik eerst de onderdelen die ik zou aanschaffen wil laten reviewen, want er kan duidelijk nog veel verbeteren.
De bedoeling is een testserver te maken waarop ESX 4.x of hoger kan op draaien.
Op die manier kan ik virtuele machines aanmaken.

Kheb inderdaad al gevonden dat er geen onboard GPU zit, dus dat is al een minpunt.
Heb je een tegenvoorstel van moederbord en bijhorende componenten? (Rekening houdend met de ESX 4.0 of hoger compatibiliteit)

Alvast bedankt voor de snelle reactie!
ja, kijk eens naar S1155 of S2011. Die laatste is waarschijnlijk erg duur, maar s1155 (Sandy Bridge) is betaalbaar, heeft voldoende procs met VT-D en VT-x en onboard GPU's. Tot slot zijn deze procs ook wat zuiniger (kijk eens naar een i5 2400 bijvoorbeeld) waardoor je in theorie minder warmte hoeft af te voeren met je koeler.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

TomWinkelmolen schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:19:
Een socket 1155 moederbord met i5-2500k?
Geen K, die ondersteunen geen VTD/VTX geloof ik. Is wel even aan de TS om uit te zoeken (Intel.com) want ik weet het niet zeker.

Kijk trouwens ook eens hier voor het samenstellen van je computer.

Asus S1155 borden uit de whitelist van ESX;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Asus P8H67-M EVO
Asus P8P67
Asus P8P67 Pro
Asus P8P67 WS Revolution
Asus P8P67-M
Asus P8P67-M PRO 
Asus Sabertooth 
Asus Z8NA-D6 
Asus Z8NA-D6C 
Asus Z8PE-D18

En er zijn meer merken, dus keuze zat :) Baseer je na het shortlisten van deze (en andere merken) s1155 borden op wat je nodig hebt: aantal SATA poorten, SATA300/600, etc, etc.

Tot slot; deze opmerking ook gezien?
NOTE: this list includes a number of SATA controllers that provide RAID functionily via a software component in the drivers supplied with the controller. Examples would be the Intel ICH series and the nVidia MCP series. ESX 4.x and ESXi 4.x do not support that software RAID functionality thus you will only be able to access the individual drives connected to controllers such as these.
Tot slot tot slot (:P)
http://ark.intel.com/products/52207
Intel site over de i5 2400, daar zie je dat deze zowel VT-d als VT-x ondersteund (de non K versie dus!!). Je kunt daardoor niet alleen virtualiseren maar ook op HWniveau je apparaten doorgeven aan VM's. (waarmee in principe de opmerking over de raidcontrollers kan komen te vervallen)

[ Voor 80% gewijzigd door Pixeltje op 02-04-2012 12:27 ]

• ToWi1989
Pixeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:20:
[...]

Geen K, die ondersteunen geen VTD/VTX geloof ik. Is wel even aan de TS om uit te zoeken (Intel.com) want ik weet het niet zeker.

Kijk trouwens ook eens hier voor het samenstellen van je computer.
Klopt inderdaad! :X

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:20:
[...]

Tot slot; deze opmerking ook gezien?

[...]

Tot slot tot slot (:P)
http://ark.intel.com/products/52207
Intel site over de i5 2400, daar zie je dat deze zowel VT-d als VT-x ondersteund (de non K versie dus!!). Je kunt daardoor niet alleen virtualiseren maar ook op HWniveau je apparaten doorgeven aan VM's. (waarmee in principe de opmerking over de raidcontrollers kan komen te vervallen)
M.a.w. een RAID controller is aangeraden?

Zijn de werkende set-ups op de URL dat je doorstuurde nog steeds aan te raden? Of reeds achterhaald?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Lees: *LET OP* - Wat moet ik kopen
Hierin kun je zien dat dit soort vragen op deze manier niet toegestaan zijn op GoT. Je leest er ok waar je hier dan _wel_ aan je antwoorden kunt komen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.