Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTC One X: een quadcore in je broekzak

Pagina: 1
Acties:

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 22:19
Op pagina zeven staat:
HTC heeft niet vier, maar drie knoppen onder het scherm geplaatst; een Menu-knop ontbreekt. Apps die niet voor Android 4.0 zijn geoptimaliseerd, verwachten wel zo'n knop, en die staat dus moederziel alleen onderaan het scherm in een daarvoor gereserveerde balk. Dat kost schermruimte en app-ontwikkelaars moeten die knop dus zelf naar boven verplaatsen. Dat kost echter tijd en tot die tijd kunnen veel apps dus niet fullscreen draaien.
Deze alinea is denk ik gebaseerd op "verouderde" android-ervaring en geeft imho een verkeerd beeld van het probleem. Het gebruik van drie knoppen is normaal vanaf android 4.0 aangezien de menu-knop uitgefaseerd wordt. Als ze wel een menu-knop hadden toegevoegd was die, als straks bijna alle apps zijn aangepast, nutteloos en verwarrend (je hebt een knop op je telefoon die 99% van de tijd niets doet).

Het probleem hier is dat HTC voor hardware-(touch)-knoppen heeft gekozen ipv de standaard (vanaf ICS) on-screen knoppen. Bij deze on-screen knoppen wordt immers bij "legacy"-apps de menuknop bijgeplaatst zonder dat dit extra ruimte kost (die menubalk was er toch al). Wat met de hardware-knoppen natuurlijk niet kan met als gevolg die bijna lege menu-balk.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
reviews: HTC One X: een quadcore in je broekzak
De nieuwere Cortex A15-core kan bijvoorbeeld niet in quadcores worden gebruikt.
Vraag me af hoe T.net aan deze wijsheid komt.

http://www.arm.com/produc...15.php?tab=Specifications
1-4X SMP within a single processor cluster
Of.. we nemen de auteur van de review zelf als bron:

nieuws: Samsung toont quadcore Cortex A15-processor

;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Sphere- op 02-04-2012 15:41 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:59
Dit heb ik gefixt. Misschien bedoelde de auteur dat er nog geen quadcores zijn aangekondigd op basis van de A15-cores.

Op Martijnve zal Arnoud zelf even moeten reageren.

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-10 01:35
Accutype: li-ion

Moet zijn: Accutype: li-ion-polymeer

De One X is namelijk een van de eerste, of misschien wel de eerste (weet ik niet zeker), met een LiPo accu. Dit maakt de accu lichter en geeft hem een stuk langere levensduur met een minder lange periode van slijtage. Bron: http://www.gsmarena.com/htc_one_x-4320.php en eerst op de HTC site, maar nu niet meer.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

reviews: HTC One X: een quadcore in je broekzak
en hoe geweldig een next-gen dualcore ook is, de minder goed ingevoerde consument zal die altijd als minder snel zien.
;)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

:| Dat is echt to-taal nieuw voor me... En taal is bepaald niet mijn zwakste punt. Oké, my bad. Niets gezegd, voor het overige hulde voor de review; hij leest weer lekker weg!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Deze alinea is denk ik gebaseerd op "verouderde" android-ervaring en geeft imho een verkeerd beeld van het probleem. Het gebruik van drie knoppen is normaal vanaf android 4.0 aangezien de menu-knop uitgefaseerd wordt. Als ze wel een menu-knop hadden toegevoegd was die, als straks bijna alle apps zijn aangepast, nutteloos en verwarrend (je hebt een knop op je telefoon die 99% van de tijd niets doet).
De andere, en door Google gewenste, oplossing is het weghalen van de knoppen onder het scherm. Voor die optie had HTC ook kunnen gaan.
Misschien bedoelde de auteur dat er nog geen quadcores zijn aangekondigd op basis van de A15-cores.
Yup.
Pagina: 1