*update: zojuist windows xp geinstalleerd op een andere hdd en spellen spelen werkt perfect. 2 uur lang games gespeeld zonder vastlopen of problemen. Toch een driver probleem?
Beste tweakers
Een tijd terug heb ik een leuk systeempje gekocht met een kapot moederbord. Ondertussen is die vervangen en loopt het systeem als een trein. Daarna ook nog 3 verschillende videokaarten geprobeerd, maar ik loop telkens tegen problemen aan. Nu ben ik ook niet de meest doorgewinterde tweaker, maar zelfs ik kan ik een google functie gebruiken en toepassen
specs:
Behuizing:
-Silverstone SG05
In de behuizing is standaard een 300watt voeding aanwezig.
Moederbord:
-Zotac H55ITX-A-E
voorheen zat onderstaande mobo erin, maar deze is vanwege defect vervangen door azarty
-Gigabyte GA-H55N-USB3
Geheugen:
-2x2GB (4GB totaal) Team Elite DDR3 1333MHz
Hardeschijf:
-128 GB crucial m4 SSD
Processor:
-Intel Core i3 540
GPU:
momenteel een ati 5670 512M
Het probleem:
Wanneer ik een spel probeer (bijvoorbeeld crysis of world of tanks) Loopt het spel helemaal soepel en zonder problemen. Na een paar minuten draait heel het systeem vast en kan ik niks anders dan opnieuw opstarten. Dit gebeurde met de nieuwste drivers van de 5670 en dus besloot ik om de originele drivers erop te zetten. Met succes wan nu kwamen de crashes "maar" om het half uur voor bij world of tanks. Crysis kon ik een uur lang spelen zonder problemen.
Omdat ik alle crashes weg wil hebben, heb ik weer de nieuwste drivers geïnstalleerd en de oude problemen kwamen weer terug. Hup weer terug naar de originele drivers en nu lopen de spellen na een paar minuten vast.
De temperaturen zijn stabiel: De processor met stock cooler wordt niet warmer dan 70 graden en de graka iets van 50 graden. systeemtemperaturen zijn ook laag. gemeten met speedfan, coretemp en msi afterburner
grr.... frustraties!
wat ik al heb geprobeerd:
- verschillende drivers voor zowel moederbord als graka
- voeding door gemeten (in orde)
- andere voeding 500 watt ocz
- andere HDD
- ander werkgeheugen
- nieuwe windows installatie
- spellen opnieuw geinstalleerd
- core clock, memory clock en voltage veranderd
- andere videokaarten geprobeerd gtx 460 en ati 6850
Waarschijnlijk heb ik nog meer geprobeerd, maar dit kan ik me momenteel herinneren
Het enige wat ik niet getest heb is het moederbord, maar deze is net nieuw.
Tijdens het typen van dit bericht liep het systeem ook vast toen ik de tekst wilde opslaan als word bestand.
Alle hulp is welkom. Het is echt om wanhopig van te worden.
Beste tweakers
Een tijd terug heb ik een leuk systeempje gekocht met een kapot moederbord. Ondertussen is die vervangen en loopt het systeem als een trein. Daarna ook nog 3 verschillende videokaarten geprobeerd, maar ik loop telkens tegen problemen aan. Nu ben ik ook niet de meest doorgewinterde tweaker, maar zelfs ik kan ik een google functie gebruiken en toepassen
specs:
Behuizing:
-Silverstone SG05
In de behuizing is standaard een 300watt voeding aanwezig.
Moederbord:
-Zotac H55ITX-A-E
voorheen zat onderstaande mobo erin, maar deze is vanwege defect vervangen door azarty
-Gigabyte GA-H55N-USB3
Geheugen:
-2x2GB (4GB totaal) Team Elite DDR3 1333MHz
Hardeschijf:
-128 GB crucial m4 SSD
Processor:
-Intel Core i3 540
GPU:
momenteel een ati 5670 512M
Het probleem:
Wanneer ik een spel probeer (bijvoorbeeld crysis of world of tanks) Loopt het spel helemaal soepel en zonder problemen. Na een paar minuten draait heel het systeem vast en kan ik niks anders dan opnieuw opstarten. Dit gebeurde met de nieuwste drivers van de 5670 en dus besloot ik om de originele drivers erop te zetten. Met succes wan nu kwamen de crashes "maar" om het half uur voor bij world of tanks. Crysis kon ik een uur lang spelen zonder problemen.
Omdat ik alle crashes weg wil hebben, heb ik weer de nieuwste drivers geïnstalleerd en de oude problemen kwamen weer terug. Hup weer terug naar de originele drivers en nu lopen de spellen na een paar minuten vast.
De temperaturen zijn stabiel: De processor met stock cooler wordt niet warmer dan 70 graden en de graka iets van 50 graden. systeemtemperaturen zijn ook laag. gemeten met speedfan, coretemp en msi afterburner
grr.... frustraties!
wat ik al heb geprobeerd:
- verschillende drivers voor zowel moederbord als graka
- voeding door gemeten (in orde)
- andere voeding 500 watt ocz
- andere HDD
- ander werkgeheugen
- nieuwe windows installatie
- spellen opnieuw geinstalleerd
- core clock, memory clock en voltage veranderd
- andere videokaarten geprobeerd gtx 460 en ati 6850
Waarschijnlijk heb ik nog meer geprobeerd, maar dit kan ik me momenteel herinneren
Het enige wat ik niet getest heb is het moederbord, maar deze is net nieuw.
Tijdens het typen van dit bericht liep het systeem ook vast toen ik de tekst wilde opslaan als word bestand.
Alle hulp is welkom. Het is echt om wanhopig van te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door oosterhofjf op 03-04-2012 11:45 ]