Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:26
Medetweakers,

Gezien ik er op de website geen steek wijzer van wordt, en evenmin google mij aan een goed antwoord kan helpen, schakel ik graag jullie hulp in!

Ik was lekker aan het knutselen aan een van mijn storage doosjes, hierin werd het moederbord vervangen voor een exemplaar van deze.
http://www.supermicro.com...on6100/SR56x0/H8SGL-F.cfm

Nu probeerde ik mijn PERC6 er in te steken, maar hij boot niet (daarvoor zonder controller wel).
Ik denk, nou kan gebeuren, en ik test nog wat andere PERC SAS controllers, (6i/r, 5, 6), maar geen van allen lijken te werken, waar ik hier voorheen nooit problemen mee had op bijvoorbeeld een MSI K9ND SPeedster, ASUS KFSN4-DRE.SAS en vele andere borden.

Heeft iemand enig idee met welke controllers deze SuperMicro's wel compatibel zijn?

Ik heb SM zelf al een mail gestuurd, maar #duurtlang

Alle tips zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb her en der gelezen dat je bij sommige moederborden een bepaalde pin moet afplakken op de raid-controller.

frankknopers in "Dell PERC 5/i SAS RAID of HP RocketRAID 2220 voor RAID5"

[ Voor 31% gewijzigd door Brains op 02-04-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Dat zou op de PERC6 precies hetzelfde moeten wezen als op de PERC5?

Het beeld blijft inderdaad zwart en er gebeurt verder niets.
Als ik dan de kaart er weer uithaalt start hij wel weer vrolijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets heb ik onlangs ook meegemaakt met een Asus M2N32 WS Pro mobo hier.
Op dat mobo heb ik een PCI videokaart zitten en stopte een PCI-E Raidcontroller (Highpoint RR3560) in een PCI-E 16x poort en startte de pc op. Ik kreeg geen beeld en heb de controller er weer uitgehaald, vervolgens kreeg ik weer wel beeld. Ben toen de bios ingedoken, omdat mij iets bijstond over de primaire videodisplay.
Deze stond in het BIOS op de eerste PCI-E x16 poort, waar ik dus die Highpoint in had gestoken. Nadat ik de instelling had gewijzigd van PCI-E x16-1 naar PCI, heb ik de controller opnieuw geplaatst en de pc weer opgestart, nu werkte alles naar behoren. Misschien dat er bij jou ook zo'n soort instelling in het BIOS zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ik heb video onboard, en de raidcontroller werkt in geen enkel pi-e slot.
Heb ook al de ahci/raid modi aangepast, dit helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Kreeg dit terug van SM

Please try our AOC-SAS2LP-H8iR SAS 2 controller. In the past DELL, HP and IBM had controllers that were preparatory. Any clone controller should work without issue.

RJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Staat in je BIOS iets van PCIe 1.0 Compatibility aan? Dat wil nog wel eens helpen.
Ook Interrupt 19 Capture moet aan staan en Enable Option ROM (Force BIOS) zou je ook aan moeten zetten.

Verder kan je eens proberen om power saving features uit te zetten (van PCIe).

EDIT: Ik heb je handleiding er even bij gepakt, maar al je PCIe sloten zijn 2.0 sloten.
Ikzelf heb een Tyan bord wat mijn RAID controllers niet slikt in 2.0 sloten, maar alleen in het (enige) 1.0 slot.
Ooit ticket voor ingeschoten bij Tyan, maar ze zeiden dat dat aan het chipset lag, en dat ze er niets aan konden doen. Kreeg het advies om doodleuk up te graden.

EDIT2:

Quote uit handleiding:
BMC Jumper
JPB is used to enable or disable theBMC (Baseboard Management Control) Chip and the onboard IPMI connection. This jumper is used together with the IPMI settings in the BIOS. The default position is on pins 1 and 2 to Enable BMC. See the table on the right for jumper settings. BMC Jumper Enable (JPB) Jumper Settings Jumper Setting
Kan je ook nog proberen...

EDIT3:
@BIOS
ROM Scan Ordering
This setting determines which kind of option ROM activates prior to another.
Options include Onboard First and Addon First.
EDIT4:

@BIOS
ACPI Version Features
Use this setting the determine which ACPI version to use. Options are ACPI
v1.0, ACPI v2.0 and ACPI v3.0.
Even op 3.0 zetten.

[ Voor 82% gewijzigd door FireDrunk op 03-04-2012 10:56 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Bedankt, ik ga vandeweek even kijken wanneer ik tijd heb of deze instellingen verschil maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Alle bovenstaande opties deden het niet, dus ben ik ook aan de slag gegaan met plakband, en dit werkt prima!

Deze mod werkt dus niet alleen op een PERC5 maar ook op de PERC6.
In dit geval in combinatie met een AMD SR5650 + SP5100 Chipset

Dell PERC 6 mod

Dell PERC 6 mod

klikbaar!

[ Voor 24% gewijzigd door Wannial op 03-04-2012 19:15 ]

Pagina: 1