ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
Leuk om zo SCIFI kennis te verspreiden !
Kudos dus! Je ontwikkelt jezelf als modder, en ik kan niet wachten tot je volgende project
[ Voor 15% gewijzigd door TRG op 19-04-2012 09:50 ]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Hey bedankt man !TRG schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:49:
Je starship mod vond ik knap gedaan, maar toch vond ik het accent meer liggen op een modelbouw project dan een computermod. Bij deze AT-AT mod is het ook wel een model, maar is de versmelting met een computer veel slimmer en leuker gedaan naar mijn mening. Wat mij betreft qua idee en concept dus een flinke stap vooruit, en ik moet toch ook wel zeggen, erg slim bedacht met dat voetstuk waar je de lastige componenten in kwijt kan, en vervolgens kabels en buizen te verbinden met de AT-AT body door de poten heen. Het leuke eraan is, is dat het optisch bekeken niet direct evident is.
Kudos dus! Je ontwikkelt jezelf als modder, en ik kan niet wachten tot je volgende project
Ik probeer idd altijd wel nieuwe technieken of ideeen te gebruiken. Elke dag weer wat bij leren he.
Probeer altijd een paar vast staande design rules te definieren voor mezelf, bij deze was de belangrijkste dat er geen kabels of connectoren zichtbaar waren. Is redelijk gelukt denk ik.
Nu de rest van de build van de AT-AT verwerken en dan weer verder aan de Modyssey, we hebben daar wat veranderingen aan de buitenkant in aangebracht om meer de Monolith uit de film in stand te houden. (graveringen op de voet ipv de kast) maar daar komt binnenkort weer een update over.

Hallo allemaal, hier is weer een update van het werk aan de AT-AT!
Met het meeste werk betreffende de bekabeling van de benen en het reservoir gedaan, kon ik aan de basis beginnen. Het idee was om de rad's, PSU, fancontroller, flowmeter, uv strip en mediabay in de basis te plaatsen omdat daar geen ruimte was in de body.

Ik had nog een paar stukken mesh over van de bouw van de EURISKO.

De gehele basis gaat met styrene bekleed worden

Heb de letters met de hand uitgesneden, had het netter door een lasercutter kunnen laten doen maar dit is bets leuk werk vind ik!

Alles aan elkaar gelijmd, en weer een functie voor mijn figuurzaag gevonden. Hij weegt ruim 20 kg !

Das nou jammer, rood UV plexi heeft de neiging om roze te worden.
Ook was de styrene niet licht dicht genoeg en kan je dus de stukken plexi erdoorheen zien.

Wat zouden we toch doen zonder Aluminium tape !

Ik moest echt wat meer rood in de base krijgen om het roze van de plexi te compenseren. Gelukkig had ik nog een mooie ledstrip liggen!

Wiring , wiring , wiring ...

Ah, dat ziet er al een stukje beter uit !

Kon eindellijk aan de solderingen van de bekabeling beginnen. Ik hoop zo dat ik de labels correct heb geplakt !

Ik kon geen schroeven gebruiken om de kabels mee vast te zetten omdat je dat aan de bovenkant van de base zou zien. Dus maar een oude disney truuk gebruike ... TAPE IT !!!

Het eind resultaat ... Nou ja bijna dan, de slang die de rads verbind is doormidden gekript en ik heb er een flow meter tussen gezet welke ik vanaf de onderkant kan zien.

I love enermax ! Ze zijn niet de stilste maar wel een van de mooiste fans die ik kon vinden. Ze lijken hier op een soort generator ..

En met de base bijna klaar kon ik na gaan denken over de solderingen en hardware plaatsingen in de body !

Tot de volgende update !
Tis ook echt een leuk project om te doen geweest !
Superlatieven schieten weeral ferm te kort, leuke filmpjes ook, zeker blijven doen!
Mooi werk, meer kan ik niet zeggen, respect!
Thanks !X-DraGoN schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:38:
Schitterend project weeral!
Superlatieven schieten weeral ferm te kort, leuke filmpjes ook, zeker blijven doen!
Mooi werk, meer kan ik niet zeggen, respect!
Er komen minimaal nog 2 filmpjes aan over de AT-AT!
Ik krijg zowaar zin om zelf ook weer eens wat te gaan modden
Drop ff een berichtje als je gaat beginnen!
Thanks
Je had de voeding/ventilatoren op de bodemplaat ook in de shield generators van hoth kunnen wegwerken...

voor de rest
[ Voor 6% gewijzigd door cleopet op 25-04-2012 16:21 ]
Ik heb idd zitten denken om de generators te verwerken in de fangrills. Maar die zouden in vergelijking te klein worden met de AT-AT. De generators zijn volgens mij groter dan de AT-AT. Daarom heb ik gekozen voor een hele effen bodemplaat. Had ook wel een beetje te maken met beschikbare tijd hoor ...
"hmm, ok, hij gaat een pc in een bestaand ding proberen te proppen

en waarvan je achteraf denkt
"WOW! Hij pakt het toch wel even iets rigoureuzer aan dan verwacht!
Ik had dit natuurlijk al wel kunnen verwachten van Asphiax
Ziet er goed uit! Ik ben in ieder geval onder de indruk!
Edit: Misschien een idee om de base ook nog van wat "reliëf" details te voorzien net als de AT-AT body? Frenkie doet dit altijd heel handig met restanten bouwmodel onderdelen en vikureen.
[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 26-04-2012 09:17 ]
Ja, de bedoeling was om de AT-AT niet op een Hoth Scenario to plaatsen met sneeuw enzo (gerommel met watten enzo dat blijft niet lang mooi) maar op een deathstar achtige ondergrond met panelen en relief idd. Net zoals de hull van een stardestroyer of zoals de body van de AT-AT zelf. Daar gaat wel weer even wat tijd in zitten om het goed te doen.
Waar heb je dat van gemaakt? Ik zie wat onderdelen liggen van modelbouwdingetjes? Maar die grote witte plaat,wat is dat voor een spul?

Tis een simpel houten frame bedekt met handgesneden Styreen.
Vellen van 0.25mm tot 5 mm (120cm by 120cm)
En dan wat kits op marktplaats gescoren en daarmee wat kitbashing.
Was om te leren omgaan met de lijm soorten en hoe het styrene te monteren en af te werken valt.
Hier nog een paar pics

Hi all, here is another update of the work that I had to do for the AT-AT!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
http://dvice.com/archives/2012/05/gallery-at-at-p.php
Complimentjes met je unieke case!
Your lack of planning is not my emergency
http://www.engadget.com/2...se-mod-mini-ITX-intel-i7/
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Ja dank jullie allemaal !
Het is even een gekkenhuis nu !
Normaal iets van 100 a 200 man op me blog per dag, nnu binnen 5 uur over de 45000!
IGN, Endgadget, HardOCP, Geekologie, Walyou, Dvice en zo veel anderen.
Tis heel spannend!
Ik zal de rest van de buildlog maar online zetten zo snel mogelijk lol!
Bedankt voor de support !
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zeker en vast verdient geniet maar even van de fame
73000 en counting en er komt zo nog een grote aan !
Gekte !
Anoniem: 407521
Lijkt me echt balen als zoiets gebeurd ;o
KUTGW!
Op TP10 draaide hij op me onboard --> RUK DUS !!
Er was volgens mij wel iemand die op de TP10 zelf een lekkage had maar weet niet mee wie precies.
Thanks !
Sander

Hallo allemaal, hier is de laatste update van de IMPERIAL AT-AT !
Begonnen aan het werk voor de laser opstelling. De "kop" van de AT-AT is erg goed ontworpen met diverse lagen over elkaar! Fantastisch werk van de mensen van HASBRO !

Ik moest de leds van de kanonnen verwijderen en gaten boren voor de lasers om uit te kunnen breken.

De lasers zelf moesten vast gezet en uitgelijnt worden met tape. Vader zal niet happy zijn als we de rebels niet raak kunnen schieten!

Paar leds voor het raam geinstalleerd

Ik gebruik hier een TSOP 1838 IR receiver om de output van de oude HDMI switcher remote te analyseren en de arduino zo te programmeren dat er een ander vuur patroon ingezet wordt als er een andere toets ingedrukt wordt.

Ook een mooie plek voor de Arcduino zelf gevonden

Laatste electrische check, alles werkt , mooi ! Nu de hardware en waterkoeling spul installeren !

Vul station Boxtel. Ik gebruik een oud res op de kast om de at te vullen. Omdat de res lager zit dan de pomp moet ik oppassen voor droogvallen van de pomp. Enige lastige was de lucht in het systeem , heeft even geduurd voordat dat eruit was.

En zo is ie klaar, gevuld en operationeel !

NEEE!!!! Ik moest een fitting vervangen omdat ie lekte en daarbij was er wat vloeistof in de aux 12v connector op het moederboard blijven zitten. Rechtopstaand was het geen probleem maartoen ik de AT op zn zij legde .... PATS !!!
Dag dag moederboard, CPU en GPU !!!

Dus met 2 dagen voor de lanparty was het dikke stress. Moest alle kapotte hardware vervangen

HMMM welke was ook al weer stuk ... ARGH !!!!

En moest ook alles weer uit testen of het werkte, gelukkig wel !

Maar na alle stress en het halve land rondrijden om alle onderdelen te vervangen was het me toch gelukt. Met 2 uur over voor het begin van de TP10 lanparty kon ik relaxen ... HIJ WAS KLAAR! !!

Nog 1 grote laatste uitdaging, hoe kreeg ik hem daar ?

Op de lan party nog wat laatste aanpassingen (stuk plastic in de PSU boog telkens naar beneden tegen de fan aan wat een enorm irritant geluid produceerde)

Maar daar stond ie, toch nog gehaald !

Nu terug thuis ben ik mijn kantoor aan het her ontwerpen. Ook heb ik de layout van de AT iets aangepast. Waar de GPU zat, zitten nu 3 x 2TB hdd's en funtioneerd ie als mijn NAS ! een van de weinig watergekoelde die er zijn volgens mij ... LOL

Samen met de USS EURISKO vormt de IMPERIAL AT-AT een mooie upgrade voor me kantoor !

En dat was het voor deze build. Kijk hier voor de volledige picture verslag van TP10 !
Ik ben van plan om de base met styrene te gaan bekleden en daarn te airbushen (misschien het model ook) om het geheel nog wat aan te passen. Dus er komen nog wel wat updates aan maar weet niet wanneer !
Ik hoop dat jullie even veel van de build genoten hebben als ik en ik ben al een een nieuwe build bezig !
ASPHIAX
Heb ook wat input mogen leveren ! (tis wel in het engels)
Modders Toolkit
[ Voor 11% gewijzigd door Asphiax op 29-06-2012 23:28 ]
ora et labora
Je bedoelt luchtintakes in het model en dan via buizen of slangen naar de rad's waardoor ze "onzichtbaar" worden muv de uitlaat mesh aan de onderkant ?
Klinkt heel leuk !
Thanks !mrc4nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:24:
wow, een hele pc in zn kleine ruimte, kudo's voor het idee en de afwerking!
[ Voor 34% gewijzigd door Asphiax op 30-06-2012 17:15 ]
Zo ingewikkeld had ik het niet in gedachten, ik had gewoon de intake aan de onderkant gelaten en de airflow onder een hoek gezet met exhaust aan de zijkant of iets dergelijks, zodat je een egale top hebt. Hier kan je dan met wat fantasie wel een sneeuwlandschapje + gecrashde snowspeeder oid van makenAsphiax schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:14:
Thanks man !
Je bedoelt luchtintakes in het model en dan via buizen of slangen naar de rad's waardoor ze "onzichtbaar" worden muv de uitlaat mesh aan de onderkant ?
Klinkt heel leuk !
De bedoeling was dat ik hem nog ga airbrushen waarvoor ik nu bezig ben om te oefenen op kleine modelletjes. Wilde hem eigenlijk op een soort metaal achtige ondergrond laten staan. Dus met panelen op de base en dat de intakes met de enermax fans eigenlijk een soort reactors zijn. Dus een donker(dere) base.
Net alsof ie op de deathstar staat ofzo.
Voor de Coolermaster contest wil ik deze airbrush gaan doen (als ie weer begint dit jaar )
[ Voor 11% gewijzigd door Asphiax op 30-06-2012 21:50 ]
Lijkt mee een mooi plaatje. Moet er niet nog ergens een datacenter gemod/gebouwd worden? Gewoon een Death Star ontwerp datacenter van 10 verdiepingenAsphiax schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:50:
Net alsof ie op de deathstar staat ofzo.
Back to reality; een glimmend zwarte ondergrond zou echt mooi zijn, maar ook direct zichtbaar stoffig.
Misschien een volledig andere kant op: in het bos.

Dan krijg je een mooi contrast tussen de natuurlijke omgeving en de built-to-kill machine van KDY.
Addicted to silent computing
De deathstar is niet zwart. Van een afstand lijkt ie wel donkerder maar dat komt door de schaduwen van de gebouwen die er op staan.

Ik zat een beetje hieraan te denken

Maar ben er nog niet uit dus hoor graag meningen !
I knowDe deathstar is niet zwart.
Ze moeten ook ergens gefabriceerd worden, ik neem aan op een hele grote shipyard ofzo, transport moet ook geregeld worden. Ik zie wel een kudde AT-AT's klaar staan in de deathstar als volledige vernietiging van een planeet niet noodzakelijk is.
De IMPERIAL AT-AT is genomineerd! Na vorig jaar de tegenslag met de EURISKO zijn er dit jaar weer nieuwe kansen ! Dus stem op de IMPERIAL AT-AT en win!
http://woobox.com/vnhqzr/vote/for/138524

Heb je een mooi voorbeeld om een bijpassend bed + desk te maken.
Er kan vast nog wel een pc + beamer in het hoofd gemod worden.
Kun je ook nog mooi films kijken.
Volgens mij is dat zijn bed !
Deze is toch gewoon te cool!
Bedankt voor het delen, als je er nog meer hebt !