Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:57
Allereerst weet ik niet zo goed waar dit topic te plaatsen, graphics, programming, webdevelopment?

Ik ben op zoek naar een stukje software waarmee ik een (3d) interactieve webpresentatie kan maken.
Het gaat om een 3d product die je kan zien in 360 °. (zoals je tegenwoordig steeds meer op het internet ziet)
Met verschillende knoppen moeten er animaties gestart worden.

dit is een goed voorbeeld --> link
(flash?)

Ik pre-render alles in 3ds max. Er zijn verschillende tools op internet die van losse images de 360 kunnen maken, maar ik zoek juist iets dat er ook animaties aan kan koppelen, en bijv. kleuren kan aanpassen.

Zijn hier tools voor zonder al teveel programmeer werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Modellen in Max klaarmaken voor Unity, en ze dan op het web afspelen?

[ Voor 41% gewijzigd door Dark Blue op 02-04-2012 15:33 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk met javascript,
vb hier http://www.uize.com/examples/3d-rotation-viewer.html
of google javascript 3D object viewer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een eigen model-viewer schrijven in WebGL.

http://www.elmarnieser.nl/webgldemo

Ik zie zeer veel potentie in WebGL

Edit: Sorry, ik zie dat je niet zo zeer opzoek bent naar een 'realtime' techniek, Flash of Javascript lijkt me een prima oplossing in dat geval.

[ Voor 31% gewijzigd door ElmarNieser op 02-04-2012 16:39 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:57
Thanks for the input so far!
Ik zat zelf te kijken bij wirefusion maar hier moet je de modellen inladen en dan de materialen en texturen in het programma zelf doen. Unity heeft dat, als ik het zo vluchtig zie, ook.
Mijn kwaliteiten zitten juist in het renderen in 3ds max & vray dus wil ook graag daar de content mee renderen.

Ortery is nog een programma waar je de gerenderde images kan inladen en en er 360 view van kan maken. Maar daar kan je geen animaties aan hangen.

@ElmarNieser: interesting, zou je hier al hotspots of acties aan kunnen koppelen?

Javascript zal ik vanavond eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Plint schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:44:
@ElmarNieser: interesting, zou je hier al hotspots of acties aan kunnen koppelen?
Ja, programmeren van WebGL gebeurt gewoon via JavaScript. De mogelijkheden zijn in principe jou creativiteit. Alleen de grootste adder onder dit gras is dat het alleen nog maar door de nieuwere browsers wordt ondersteunt.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Pagina: 1