Neppe Wii controllers / Wiimote

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hi,

Laatst een Wii gekregen en wil er nu 3 xtra controllers bij gaan kopen. Kwam er alleen achter dat die dingen echt asociaal duur zijn (wiimote met motionplus en een nunchuck voor 80 eu).

De 'neppe' 3rd party controllers zijn echt vele malen goedkoper (25 euro) maar ik vraag me af op welke punten ik moet inleveren als ik zo'n controller haal.

Zijn er tweakers die gebruik maken van 3rd party wiimotes? Zoja, hoe is de feel en het gebruik vergeleken met de echte?

(ps mocht iemand dit lezen en zijn controllers willen verkopen, pm me maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik ben zelf aan het kijken naar de nepcontrollers, heb er geen ervaring mee. De echte controllers zijn echt waardeloos, zijn al binnen paar maanden stuk en onbruikbaar, daar ga ik echt geen 80 euro voor neerleggen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Nu online
als ze binnen een paar maanden kapot zijn moet je gewoon garantie hebben toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 21:23
Ik heb zelf een Wiicontroller van Dealextreme met motionplus ingebouwd (voor zelda). Kostte volgens mij iets van 25 euro.
Werkt goed, alleen voelen de knopjes wat anders aan als de originele. Minder consistent zeg maar.

Als je een softmod hebt zorg dan wel dat je altijd een originele bij de hand hebt want in sommige programmatjes werkt een compatible wiimote niet. heel vreemd.

In alle spellen (ook met softmod) werken deze remotes feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

Megamind schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:47:
De echte controllers zijn echt waardeloos, zijn al binnen paar maanden stuk en onbruikbaar, daar ga ik echt geen 80 euro voor neerleggen meer.
Wat doe je er dan mee? Door de kamer gooien?
Mijn controllers gaan al vijf jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Haha nou dat stuk gaan valt wel mee, ik heb nep controlers gehad, en die waren echt dom hoor.
Ga jij maar eens een potje bowelen of mario karten met zon neppe. Wordt een succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hydro link van welk model jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

M'n zus heeft nep-controllers voor de Wii, maar twee daarvan verliezen regelmatig heel even de verbinding met de Wii, waardoor je afhankelijk van het spel dat je aan het spelen bent, bewegingen mist, of een annoying schermpje krijgt met de melding dat de controller de connectie verloren heeft.
Daarom heb ik zelf gewoon originele controllers gekocht (maar dan geen vier, maar twee, want idd wel erg duur)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 10:44
Je moet eens op Ebay kijken. Daar verkopen ze nepperds die gewoon echt lijken. Met een beetje zoeken heb je een nunchuck + Wii Mote met Wii Motion Plus ingebouwd voor 15 euro incl. verzenden. Kwaliteit is ook best goed te doen. Heb er meerdere en nog geen een is er kapot.

Er zit wel verschil tussen wat je kunt krijgen. Zo heb ik een zwart setje binnengehad en die leek gewoon helemaal echt. Bij een rode echter is de analog stick van de nunchuck gewoon supernep er zit namelijk een kapje op de plek waar je je duim zet. Maar voor de prijs kun je in ieder geval niet tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Je ziet inderdaad alleen door de bomen het bos niet meer. Hij moet niet te goedkoop aanvoelen vind ik maar daar kom je helaas moeilijk achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ervaring met namaak controllers is erg slecht. Slechte motion plus, niet altijd 100% compatible, bouwkwaliteit laat vaak te wensen over en ga maar door. Wii accessoires kun je prima als namaak kopen als het om plastic omhulsels gaat maar een namaak controller of bv balanceboard is vaak niet zo'n groot succes.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
FloggingHank schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:53:
Je ziet inderdaad alleen door de bomen het bos niet meer. Hij moet niet te goedkoop aanvoelen vind ik maar daar kom je helaas moeilijk achter
Ik heb bij dealextreme 'neppe' wii controlers aangeschaft. Deze werken perfect, voelen net zo aan als de normale. Zelfs als je de toetsen indrukt. Gevoeligheid is ook hetzelfde. Zou zomaar uit dezelfde fabriek als het origineel kunnen komen. Controllers zijn namelijk 100% identiek, tot in het kleinste detail, alleen in het vlak waar normaal nintendo staat is nu niets gestanst. Motionplus addon werkt er perfect op.
De speaker klinkt wel net een fractie harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 10:44
thefox154 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:00:
[...]

Ik heb bij dealextreme 'neppe' wii controlers aangeschaft. Deze werken perfect, voelen net zo aan als de normale. Zelfs als je de toetsen indrukt. Gevoeligheid is ook hetzelfde. Zou zomaar uit dezelfde fabriek als het origineel kunnen komen. Controllers zijn namelijk 100% identiek, tot in het kleinste detail, alleen in het vlak waar normaal nintendo staat is nu niets gestanst. Motionplus addon werkt er perfect op.
Ja, die van Dealextreme zijn ook prima. Ik denk dat die ook hetzelfde zijn als die je op Ebay vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat als je inderdaad de beste Wiimotes opzoekt op Dealextreme (goed de reviews lezen) dat je dan best een goede Wiimote kan hebben. Alleen is de Motionplus, althans, degene die ik daar vandaan heb niet te vergelijken met de echte. Die is vele malen nauwkeuriger, en heeft veel minder drift.
Dus ik heb niet veel goede hoop voor Dealextreme Wiimotes inclusief Motionplus.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een rode qware (intertoys) erbij gekocht. Knoppen voelen iets anders. Werken goed. Alleen in in een of andere usbloader werkt hij niet goed. In de spellen wel altijd.

Ook 2 clone draadloze nunchukcs gekocht. Die verliezen echter af en toe hun synchornisatie met de wiimote, en hebben dus niemands voorkeur. Zijn wel vele malen goedkoper dan de bedrade versie, waarvan de draad ook al een keer gesneuveld is door gebruikers fouten (lees: erop zitten en eraan trekken).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
thefox154 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:00:
[...]

Welke heb je gekocht? diegene van 20 dollar of die vna 50 dollar (prijzen voor set van wiimote+ motionplus + nunchuck + rubber omhulsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Een tijdje terug heb ik een Dr. Who Sonic Screwdriver controller gekocht. Dit is een controller die eruit ziet als de Sonic Screwdriver van Dr. Who (vandaar de naam). Het lijkt dus niet op een standaard controller, maar het is één van de fijnste en één van de goedkoopste third-partry controllers die ik heb kunnen vinden. Deze controller heeft geen motion plus en geen nunchuck, maar als je alleen een controller nodig hebt, is dit een goede keuze.

Deze controller is redelijk licht, moet via een usb-kabeltje opgeladen worden, en maakt een redelijk stevige indruk (alleen de B-knop heeft wat speling). En via een webshop zou je niet veel meer dan 15 euro kwijt mogen zijn.

Let op: ik vind het een fijne controller, maar het is zeker niet zo goed als een officiële Nintendo controller! En je kunt 'm niet in je gitaar (of zo) drukken vanwege de afwijkende vorm.
Pagina: 1