Scherm schoon gemaakt, nu lucht/waterbel onder laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Ik ben zo slim geweest mijn laptop scherm schoon te maken, met het beeldscherm nog aan.
Waarschijnlijk heb ik ook te veel schoonmaak spul gespoten op het scherm.

Nu heb ik een hele vervelende lucht/waterbel links onder op mijn scherm.
Het vult ongeveer een kwart van mijn scherm.

Het scherm werkt nog prima, maar er zit een lichtere 'waas' over dit gedeelte, tussen in zitten droge vlekken. (Zie foto's)

Wat kan ik nu het beste doen? Droog föhnen? Wachten tot het opdroogt? Opsturen? (Heb garantie, maar examenperiode... :( )

Foto's Picasa.

Betreft hier een ASUS K52Jc

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 02-04-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vocht zou er nog wel uit kunnen drogen, zou hem op een warme plek laten staan en het liefst niet aanzetten want vocht kan alsnog schade veroorzaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 19:15
Ik denk niet dat je hierop garantie kan claimen. Het is een gebruikersfout. Je scherm mag je eigelijk alleen schoonmaken als deze koud is. Je kan het scherm het beste uit houden voor een aantal dagen zodat het vocht eruit kan drogen. Je hebt wel kans dat er vlekjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik kan mij nog herinneren dat ik mijn iPhone die iets van vocht had opgelopen door harde regen, in een doosje vol met rijst heb gepropt, dus met andere woorden, zou rijst hier een uitkomt bieden?

Föhn niet een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 19:15
een föhn zou ik niet doen. Een pak met rijst kan inderdaad goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

OF een bak zout, of van die silicagel pakjes. Oftewel, alles wat hygroscopisch is, en vocht kan wegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bedankt voor de tips!

Ga denk ik vanavond aan de slag met een pak rijst.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

HollowGamer schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:26:
Bedankt voor de tips!

Ga denk ik vanavond aan de slag met een pak rijst.. ;)
Pas dan wel op dat de rijst niet via de ventilatiegaten je laptop instroomt.. dan zit je met een ander probleem.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Hmm gekookte rijst. Maar inderdaad ik zou de gaten even dichtplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30

SP

Zarrack schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:21:
Hmm gekookte rijst. Maar inderdaad ik zou de gaten even dichtplakken.
ongekookt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:30
Je moet de laptop natuurlijk wel in een afgesloten bak oid doen dan, anders heeft het nog weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Helaas heeft het niet gewerkt.

Ik heb rijst op het scherm gelegd, vervolgens flink ingepakt, wat kleine doosjes op het scherm... maar helaas. :(

Kan ik geen garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Je kunt geen garantie claimen. Hoogstens je verzekering als je geloof ik de molest clausule hebt. Dat wil zeggen schade aan je eigen inboedel meeverzekerd hebt door eigen toedoen.

Of een speciale verzekering voor laptops.

[ Voor 11% gewijzigd door DjCoke op 04-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 22:02
Daarom ook nooit reiniger OP het scherm spuiten, maar op een doek.
Maar heb je wel een speciale reiniger gebruikt voor schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een user error, jij hebt zelf dat spul op je scherm gedaan en daarmee je scherm gesloopt, dat valt niet onder garantie. Garantie is enkel op fouten van de fabrikanten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je zou nog kunnen proberen de laptop in een afgesloten bak te leggen met 2 of 3 flinke sillicagel zakjes erbij. Soort vochtvreter dus. (of een gewone vochtvreter will do). Bak goed afsluiten, even een dag en nacht laten staan en dan tevoorschijn halen, kijken of het gewerkt heeft. Nee? > nog een dag en nacht.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Pixeltje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:44:
Je zou nog kunnen proberen de laptop in een afgesloten bak te leggen met 2 of 3 flinke sillicagel zakjes erbij. Soort vochtvreter dus. (of een gewone vochtvreter will do). Bak goed afsluiten, even een dag en nacht laten staan en dan tevoorschijn halen, kijken of het gewerkt heeft. Nee? > nog een dag en nacht.
Dat ja. Elke bouwmarkt verkoopt het. Drogist misschien ook.
Baat het niet, dan schaadt het niet. Want op deze manier is je scherm waardeloos.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
dat lijkt me meer een laag die losgekomen is? Beetje het effect van een slecht opgeplakte screenprotector, niet echt een vochtplek?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 14:33

Perkouw

Moderator General Chat
Ouch, hoe krijg je dit voor elkaar ?! Garantie gaat hem inderdaad niet worden daar het een gebruikersfout is. :/
warhamstr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:48:
dat lijkt me meer een laag die losgekomen is? Beetje het effect van een slecht opgeplakte screenprotector, niet echt een vochtplek?
Lijkt het inderdaad wel erg op maar het lijkt me stug. Dan had de TS dit ook wel gezien denk ik.

[ Voor 61% gewijzigd door Perkouw op 04-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik heb speciaal LED/LCD-screen clean spul gebruikt, gekocht bij de Paradigit, neem niet aan dat het zo'n slecht spul is, maar helaas.. :(

Ik heb hier nog door wat collega's laten kijken, waarschijnlijk is het een van de lagen die voor het scherm zitten.

Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30

SP

Je zou je scherm eruit kunnen halen en proberen door wat keukenpapier tegen een zijkant te houden het vocht eruit te "zuigen". Of eventueel de verschillende lagen glas/plastic vanelkaar halen en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:30
Misschien dat dit na een tijdje vanzelf weer wegtrekt door de warmte die het scherm uitstoot?
Pagina: 1