Toon posts:

MacBook wil niet van USB/DVD booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag Ubuntu installeren op mijn MacBook Pro, als multiboot met OS X Lion dan.
Ik heb onderstaande URL gebruikt om een bootable USB te maken, maar als ik opstart en op alt duw, krijg ik enkel maar mijn Mac partitie en recovery partitie te zien, geen USB om te booten dus. Ik heb ook eens Ubuntu gewoon op een DVD gebrand, maar zelfs deze ziet mijn macbook niet bij het starten + alt. Hoe kan ik dit oplossen?

https://help.ubuntu.com/c...ook%20using%20USB%20Stick

Alvast Bedankt!
Dashter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Vanaf USB wil een MacBook dacht ik sowieso enkel een OS X installatie of setup starten. Als je de ISO als image hebt gebrand naar de CD dan zou dit echter wel gewoon moeten branden. De grote vraag is dus hoe je de CD/DVD gebrand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
bootcamp gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CD is gewoon met Disk Utility gebrand, en bootcamp wil ook niet lukken omdat deze onder Lion enkel Windows 7 wil installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26
Opstartdisk in Systeemvoorkeuren al eens gebruikt? Heeft bij mij geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:03
Nou, de MacBooks willen enkel in BIOS emulatie (Bootcamp) booten vanaf (externe) DVD drive. Al kan dit anders zijn voor de MacBook Airs..
Enkel OS X wil ie vanaf USB booten.

Verder heb je volgens mij rEFIt (bootloader welke na Apple EFI opstart) nodig, van dat uit kan je Linux booten (of OSX en Windows mocht je multibooten).

🤞🏻

Pagina: 1