Toon posts:

Zal deze stup werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me op voorhand dat ik dit topic open, ik weet dat dit hier niet zou horen en heb geen idee of dit uberhaupt ergens thuishoort op dit forum, maar ik heb deze hulp gewoon even nodig. Een aantal jaar geleden heb ik ook enkele honderden euro's teveel neergelegd wat, voor een arme scholier als ik die bij de Mac voor een paar euro's hamburgers in elkaar draait, bar veel is omdat ik zelf weinig kennis had van hardware en compatibiliteit tussen deze onderdelen, en de kennis van mijn vader miniem was/van me broer nogal gelimiteerd.

Ik heb deze kennis nu een beetje zelf weten te vergaren, en heb heel wat lopen zoeken en begrijp nu van de meeste termen wat het zijn. Aan de hand van een hele berg Google zoekopdrachten, maanden wachten tot ik het geld bij elkaar had en elke keer opnieuw beginnen met samenstellen, wil ik dan nu toch eindelijk mijn nieuwe onderdelen aankopen.

Het idee is dat het een setup wordt waarmee ik hardcore kan gamen (Battlefield 3, Diablo 3, Mass Effect 3, Minecraft), waarmee ik intensief aan videobewerking en -opname kan doen (Dus in-game, bewerking gaat in Sony Vegas en Adobe After Effects) wat dus inhoudt dat ik snel moet kunnen renderen, realtime rendering tijdens het bewerking en de games optimaal moeten blijven presteren tijdens het opnemen. Ook doe ik regelmatig aan beeldbewerking en 3D modeling wat gedaan wordt in Adobe Photoshop en Cinema 4D/Blender.

Dat is zo'n beetje het idee achter mijn setup. Ik heb nu dus een setupje die ik in een Word-bestand heb moeten zetten i.v.m. voorschietingen van mijn ouders en die dus precies wilden weten wat ik zou gaan kopen (Niet dat ze het begrijpen, maar dat achterwege). Als ik deze plaats, zouden jullie zo vriendelijk kunnen zijn te kijken (Met bijvoorbeeld persoonlijke ervaringen of technische inzichten) of dit samen zal gaan, en ik niet weer maanden en honderden euro's later, nadat bleek dat de helft niet compatibel was, toch allemaal nieuwe onderdelen moet kopen? Ik weet dat ik dit zelf zou kunnen opzoeken, maar ik ben bang dat ik wat over het hoofd zie (Wat ik vaak doe, maar dat terzake) en ik wil gewoon ECHT niet weer met een grote teleurstelling mijn pc moeten terugbrengen. Gewoon niet...

Moederbord:
Asus P8Z68-M PRO,s1155
mATX,2xPCIe,VGA,DVI,HDMI,DP
• Processorsocket: Socket H2(1155)
• Processorfamilie: Intel
• Moederbord form factor: micro ATX

http://www.mycom.nl/Produ...-P8Z68M-PRO,s1155/1196167
134, 99
(113,44 excl. btw)

Processor:
Intel Core i5-2500K, s1155
3.30GHz,Quad-Core,6MB,BOX
• Processorfamilie: Intel Core i5
• 64-bit computing:
• Processor-kloksnelheid: 3300 MHz
• Processorsocket: Socket 1155

http://www.mycom.nl/Produ...re-i52500K,-s1155/1109729
195, 98
(164,69 excl. btw)

Videokaart:
Asus GeForce GTX560 Ti DCII,1GB
GDDR5,2xDVI,HDMI,PCIe
• Type koeling: active
• Grafische adapter, soort geheugen: GDDR5
• Maximum geheugen grafische adapter: 1024 MB
• Graphic adapter memory: 1024 MB

http://www.mycom.nl/Produ...TX560-Ti-DCII,1GB/1110242
204, 98
(172,25 excl. btw)

Hard disk:
Seagate Barracuda 1TB - 3.5inch
SATA 3,6Gb/s,7200RPM,64MB
• Rotatiesnelheid: 7200 RPM
• Opslagcapaciteit harde schijf: 1000 GB

http://www.mycom.nl/Produ...acuda-1TB--35inch/1308123
89, 99
(75,62 excl. btw)

Geheugen:
Corsair Vengeance BLUE,1600-16GB KIT
1600MHz,CL9,4x4GB,XMP,1.5V
• Kloksnelheid geheugen: 1600 MHz
• Intern geheugentype: DDR3
• Intern geheugen: 16384 MB
• Proper use: PC/server

http://www.mycom.nl/Produ...BLUE,160016GB-KIT/1308227
93, 98
(78,97 excl. btw)

Processor cooler
Cooler Master Hyper 212 EVO
sAM2/AM3/FM1/775/1366/1155

http://www.mycom.nl/Produ...ter-Hyper-212-EVO/1308045
27, 98
(23,51 excl. btw)

Casefan
ZM-F2 LED
92mm silent LED case fan free from noise and vibration

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=201

Bij voorbaat dank (:

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:17

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dergelijke vragen is [BBG aanschaf] Gamesysteem bedoeld, waarbij je ook in [BBG aanschaf] PC voor fotografen zou kunnen kijken vanwege je videobewerkingsplannen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

hardcore games en dan minecraft? :+

ziet er goed uit. alleen neem de low profile versie van je geheugen. heb je meer ruimte voor je koeler.

en waarom staat er wel een casefan maar geen case zelf?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
Fordox schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:37:
hardcore games en dan minecraft? :+

ziet er goed uit. alleen neem de low profile versie van je geheugen. heb je meer ruimte voor je koeler.

en waarom staat er wel een casefan maar geen case zelf?
Misschien houdt hij van een open pc, waar je makkelijk overal bij kan :+

Verwijderd

Heb je al een voeding, denk aan een goed PSU als je ook gaat overkloken, neem eventueel een GTX560Ti 448 core versie.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

En wat dacht je van ssd? En hoeveel schermen ga je gamen? En ik zou geen i5 2500k nemen want ik neem aan dat je niet gaat overklokken. En ik raad je aan om 2gb versie videokaart te nemen, want bf3 en crysis gebruiken veel video geheugen. En ik zou zelf processor koeler scyth mugen 3 nemen. En voor bewerken zou ik i7 nemen. Wat is je budget eigenlijk, voorbeeld setup (van mezelf) gallery: ionn

[ Voor 90% gewijzigd door ion op 01-04-2012 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Budget wil ik niet hoger dan de 800 euro laten komen, tbh. En ik wil niet zo professioneel gaan videobewerken dat ik over wil stappen op een i7, ook al scheelt dat, voor zover ik weet, zo'n 80 euro maar. Dat ik geen case heb komt omdat ik die al heb. Alles wat hier niet bij staat heb ik al, dus. Nadat ik dit heb afbetaald koop ik er nog een 2de 22" scherm bij, heb nu 1 22" en een iets kleinere, ik denk 17/19" er naast.

Mijn broer zit me nu nog wat uit te leggen over het verschil tussen SSD en HDD. Omdat ik nog een 1,5TB internet HDD erin heb zitten, ga ik toch een 320GB SSD overwegen. Grote kans dat ik die erbij doe, dan.

En ja Minecraft staat er niet bij omdat het een hardcore game is, haha. Maar het is wel een van mijn meest gespeelde games. En ik dacht, hee, waarom niet he :P

Ik heb een 550W voeding van Fatal1ty, dat moet ie makkelijk trekken. Is er enig verschil tussen de high profile en low profile versie van me geheugen? Dan haal ik die, scheelt me nog een euro of twee zelfs, ook :P

Het wordt geen pc voor enkel beeldbewerking of gaming, het moet echt een cross zijn tussen beiden omdat ik beide voor mijn hobby doe. Programmeren en bruteforcing ga ik echter waarschijnlijk serieuze gebruiken.

Ik game nu dus op 1 scherm (Tenminste, heb er twee maar game maar op 1) Ik ga misschien overwegen op twee te gamen als ik mijn tweede SyncMaster BX2231 heb, maar heb daar geen ervaring mee en voor zover ik weet kan ik met deze Mobo/Graka niet cross carden (Echt geen verstand daarvan om eerlijk te zijn, maar bij de ene stond SLI en de ander Crossfire)

Ik ga ook nog niet meteen overklokken, enkel als het wat trager wordt. Ik wil nu gewoon stable kunnen gamen en al die andere dingen, en waarschijnlijk over een tijdje pas het overklokken overwegen.

Ik heb ook geen idee welke GTX560 Ti ik moet kopen, omdat ik zie dat er heel veel verschillende merken zijn en verschillende versies. Daar ben ik echt niet in thuis en zal me eerst meer moeten verdiepen daarin om te weten wat ik anders moet hebben.

Ik hoop dat ik alles beantwoord heb nu. Bedankt voor de informatie al allemaal. Nog wat antwoorden op mijn overige vragen zouden perfect zijn! (:

Edit: Graka is bij deze vervangen door de 2GB versie, zo'n 37 euro prijsverschil.
Edit2: Evenals mijn geheugen vervangen door LP

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:17
Een 320GB SSD kost +- 400/500 euro hé, de helft van je budget.. Wat moet je trouwens afbetalen? Je leent het geld van je ouders oid? nvm

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 02-04-2012 00:02 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik zou zelf geen 320 gb ssd nemen want aan 120 of 180 heb je genoeg als bootdrive en paar programma's. Ik zou de asrock extreme 3 gen 3 nemen is sock 1155 en is sli en crossfire mogelijk. En is ook nog wat goedkoper. En ik zou voor deze gtx 560 ti gaan: pricewatch: Club3D GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition

Verwijderd

Topicstarter
Hmm een 320GB SSD werd door me broer aangeraden. Ik draai nu alles op een 200GB HDD en moet zeggen, die zit bar snel vol, ondanks dat ik al mijn files op mijn 1,5TB HDD zet. Ik zal wel even kijken of er een SSD van 120/180 binnen mijn bereik ligt, anders zal ik het nog even moeten uihouden met een HDD. Is het verschil in snelheid tussen SSD en HDD echt zo groot? En zou het mijn systeem echt hard bottlenecken?

Ik zit nu naar die mobo/graka te kijken. Op zich is het handig dat ik een mobo heb die meteen dual cards ondersteund voor toekomstige uitbreidingen, ik zal daar even serieus naar kijken. Over die graka, ik zit nu mijn huidige en die ene die jij aanraadt te vergelijken, maar wat is nou echt het voordeel? Behalve dat deze een klein beetje goedkoper is, haal ik er zogauw niet echt duidelijke verbeteringen uit. Is de koeling beter?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

er is geen verschil tussen de gewone en de low profile ram geheugen. de looks zijn net wat anders, thats it. en ze koelen iets makkelijker als ej er meer voltage doorheen jaagt. maar of dat je doel is...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik heb ze vervangen door LP omdat ik met zekerheid wil gaan over ruimte i.v.m. me CPU koeling.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:29:
Het spijt me op voorhand dat ik dit topic open, ik weet dat dit hier niet zou horen en heb geen idee of dit uberhaupt ergens thuishoort op dit forum, maar ik heb deze hulp gewoon even nodig.
Zo werkt het hier niet. Je doet hier voorkomen alsof je nooit eerder hier geweest bent, maar je hebt exact dezelfde vraag een maand of zes geleden gesteld. Toen heb ik je topic gesloten omdat je zelf te weinig inzet toonde. Ik heb je duidelijk aangegeven waar je verder kon zoeken en waar je tenslotte een vraag kon stellen als je er niet uit kwam:
dion_b in "Welk MoBo en RAM bij i5-2500K processor?"

Ik verwees je toen naar:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Je hebt nu wel duidelijk aangegeven wat je ermee wilt (positief!), maar daar houdt het op. Je geeft totaal geen motivatie over waarom je met die eisen uitgekomen bent op specifiek deze onderdelen. Je bent ook blijkbaar niet achter die link gaan kijken en stelt dus weer je vraag op de verkeerde plek (hier). Graag daar alsnog een kijkje nemen.

Verder drie tips nog:
1) Compatibility draait vooral om geheugen <-> moederbord. Kijk op de site van je moederbordfabrikant naar een QVL (Qualified Vendors List) of hoe dan ook het bij jouw fabrikant mag heten. Staat exaact het geheugen wat je overweegt daarop? Prima. Zo niet, kies dan een ander mobo of ander geheugen. Vooral Asus staat bekend om problemen hiermee trouwens. Dit is iets wat je prima zelf kunt doen voordat je om hulp vraagt.
2) Je achtergrondsverhaal over Mac (ik denk daarbij trouwens aan Apple maar dat terzijde), ouders en MS Word documenten is vermakelijk, maar irrelevant voor ons advies. Je kunt beter meer info geven over je eisen en vooral ook waarom je met die eisen bepaalde keuzes denkt te maken.
3) Leuke lijst met onderdelen, maar waar ga je ze in hangen? Kast is doorgaans wel zo bevorderlijk. Voeding helpt ook met dingen te laten draaien ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.