[LCD] Hanns-G HG281D - Flikkerend beeld bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 15:32
Sinds een jaar of 3 ben ik in het bezit van een Hanns-G H281D (pricewatch: Hanns.G HG281DJ) monitor. Sinds een kleine 2 weken geeft de monitor echter problemen.

Bij het opstarten van mijn PC begint het beeld te flikkeren zodra deze het windows inlogscherm bereikt. Het flikkeren gaat gepaard met zachtje 'plopjes' die duidelijk uit de speakers aan de achterzijde van het scherm komen. Bij het weergeven van de BIOS, raidcontroller informatie en het 'Windows wordt ingeladen' scherm is er niks aan de hand.

Het knipperen/flikkeren begint dus bij het inlogscherm van windows, het beeld is 2 seconden zichtbaar, waarna het 10 seconden zwart is, daarna 2 seconden zichtbaar etc.

Na een kleine 2 minuten lijkt het scherm zich te stabiliseren en geeft dan ook geen problemen meer. Tot het scherm of de hele pc wordt uitgezet, waarna het hele verhaal weer opnieuw begint en ik weer 2 minuten moet wachten tot ik de pc kan gebruiken.

Het scherm staat nu via HDMI aangesloten op de PC, echter een signaal over DVI geeft hetzelfde probleem. Het updaten van de drivers voor de grafische kaart en het moederbord heeft geen oplossing geboden.

Jammer genoeg heb ik via de GoT search geen overeenkomende problemen kunnen vinden. Een zoekopdracht op Google leert dat meer mensen hier problemen mee hebben, maar ik kan er geen duidelijke oplossing vinden. Ik hoop daarom dat hier iemand voor mij een oplossing heeft!

Voor de volledigheid, hieronder de relevante pc specs:

Mobo: MSI 790FX-GD70
Cpu: Phenom II X4 965
Gpu: Radeon HD5870
Ram: 16GB Ripjaw X RAM
Hdd: 120GB OCZ vertex2 SSD

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:21

epic_gram

undercover moderator

Je zou even je monitor voor de zekerheid op een andere computer kunnen proberen. Maar ik denk dat er iets met je voeding in je scherm niet goed is.

In dat geval moet je even je scherm openschroeven en de condensators controleren, en als ze kapot zijn vervangen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 22:31
hallo allemaal,
Ik heb het zelfde probleem met een samsung syncmaster 206BW.
condensators vervangen, kan je mij vertellen wat dat inhoud en waar ik dan nieuwe kan krijgen.
Ik heb het scherm ook al op een andere pc getest, zelfde problleem. kabel vervangen en nog het zelfde probleem. Zelf de dvi kabel vervangen door een vga en ook nog een keer door een dvi. Het probleem blijft zich voor doen. Valt dit eventueel door een pc winkel te vervangen of te maken en wat kost zoiets.
alvast bedankt