[stampede] #11 tegnieze fraagbaac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:06

VictordeHolland

Een topic waar iedereen zijn vraagjes kwijt kan en waar wellicht al antwoorden staan. :)

1. Apple computers
Voor modernere Apples (Intels) en oudere Apples (PowerPC) bestaat er geen Docking-applicatie. Een alternatief is het installeren van Boot Camp of een andere simulator/VM. Hierbij gaat de voorkeur wel uit naar een Virtuele Machine. Het is mogelijk dat Boot Camp namelijk icm met BOINC niet beide processors gebruikt.

2. Bepaalde oudere Wintel-systemen hebben de 0% vooruitgang bug
Dit zijn voornamelijk Core 2 Duos en aanverwante CPU's in combinatie met Win7 32 of 64 bits. Mogelijke oplossingen zijn een ander OS, een VM of een USB-bootstick aanmaken, zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37882161

3. Help ik krijg geen werk binnen
Er zijn 31 maart en vandaag zoveel nieuwe PC's bijgeschakeld dat de Docking-server op het moment de vraag aan werk niet aankan. We hopen dat dit weer recht trekt in de loop van een paar dagen.
Bepaalde instellingen aanpassen kan helpen, in BOINC versie 6.x.x:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gBFQI.jpg

In BOINC versie 7.x.x is de instelling "verbind elke xx dagen" veranderd naar minimale werkbuffer, dan moet de waarde wat omhoog naar 0,5 dagen. Als iedereen die nu al voor vele dagen werk heeft, nieuw werk ophalen even uitzet, dan kan dat een hoop schelen voor de starters.

Toevoeging: Docking genereert inmiddels meer WU's, langzaam aan zou men ook een buffer van 1 à 2 dagen kunnen instellen en wellicht de frequentie van het aantal keren verbinden per dag kunnen verlagen.

4. Stats links
Stampede stats: http://dah.qik.nl/stampede.php
Stats van vandaag http://dah.qik.nl/
Alle koeien die gemolken zijn vandaag: http://dah.qik.nl/index.p...m=46&more=user&type=daily
Alle koeien die ooit eens gemolken zijn op D@H: http://dah.qik.nl/index.p...46&more=user&type=overall

Alternatieve bron voor stats is DigiK-oz, deze heeft naast D@H ook vele andere projecten
http://www.digik-oz.nl/dcTeamStats.aspx?project=Docking@Home
NB: Getallen tussen de verschillende stats bronnen kunnen verschillen, dit komt doordat deze op een andere manier berekend worden, zie ook deze informatieve post

5. Hoeveel punten is normaal?
Uitgaande van 100% CPU gebruik en 24 uur: Info by: VictordeHollander
C2D 7400 @3,2 ~ 2200 punten
C2Q 9300 @2,5 ~ 4200 punten
i5 2500k @4,0 ~ 8400 punten
C2Q 6600 @2,4 ~ 4500 punten by white_panther

NB: Waardes kunnen afwijken door overclocking & niet 24/7 op alle cores. Neem deze waardes alleen ter indicatie, en niet als harde feiten ;)

6. Registratie loopt vast!
Mensen die zich registreren via BOINC kunnen soms vastzitten op een formulier van de site, welke blijft klagen dat niet alle velden ingevuld zijn. Schijnbaar een bugje, want als je terug gaat naar de D@H-site dan zul je zien dat je ingelogd bent
Voeg "Docking@Home" toe als project ( tools -> add project or account manager -> kies "add project" -> selecteer "Docking@home" .. en doorloop de rest van de wizard).
Het kan zijn dat je bij voltooiing van de wizard op de docking website komt, die vervolgens zegt dat niet alle velden zijn gevuld.. ga dan gewoon terug naar de docking site en je zult zien dat je bent ingelogd
7. Machines gebruiken die niet je eigendom zijn
Even een noot vanuit de DPC crew. Voor PCs en servers die niet van jezelf zijn, zul je toestemming moeten vragen om ze te mogen gebruiken voor de stampede bezigheden.
Voor jou, en alle anderen die plannen hebben om D@H te draaien op de computer(s) van werk of school/opleiding: Denk er wel even aan om eerst daarvoor toestemming te vragen bij de baas/systeembeheer. We zien liever niet dat mensen ontslagen worden (of andere narigheid krijgen) vanwege oneigenlijk gebruik van eigendom van een werkgever (en ja, dat is gebeurd). DPC wil daar liever ook niet mee in verband gebracht worden.
8. Kan ik mijn GPU gebruiken?
Docking@Home ondersteund enkel de CPU.. maar wees niet getreurd! Er zijn genoeg projecten waar je GPU behoorlijk hard aan de bak kan: PrimeGrid (AMD & nVidia), Collatz(AMD & nVidia), GPUGrid(nVidia), MilkyWay(AMD & nVidia).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Handig, vooral het ik krijg geen werk binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Ter informatie:
Ik heb ook last van de 0% bug. W7 x64 met een i5 2500k.

Ander keertje probeer ik weer mee te doen.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

zo maar een stel vragen die voor een (nieuwe) deelnemer interessant zijn:

Wat voor resultaat mag ik verwachten van mijn specifieke cpu
Wel handig, al die statistieken. Kunnen de bijbehorende links ergens sticky geplaatst worden?
Leuk die screensaver en die client rechtsonder, maar ik wil de client helemaal niet zichtbaar hebben. Hoe stel ik dat in?
Kan ik de client vanaf een USB stick of een netwerkdrive draaien (zonder iets op het beoogde werkpaard te installeren..)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van je specifieke CPU kan je een specifieke prestatie verwachten, oké beetje flauw maar ik kan niet raden wat voor PC je hebt en hoe goed die het doet. :P
Maar voor gedane arbeid krijgen de PC's credits die je in die stats-overzichten ziet. Sommige mensen hebben nieuwe snelle machines en sommigen hebben de beschikking over veel machines.

BOINC installeer je liever zonder die screensaver via advanced options en een USB-bootstick is heel goed mogelijk:
http://www.dotsch.de/boinc/Dotsch_UX.html algemeen verhaal, de instructies voor USB-installatie:
http://www.dotsch.de/boinc/DotschUX-USB_Installation.html

Zal even wat linkjes aanmaken naar de statspaginas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Goed bezig, een userbase die zelf info geeft en helpt! Ik ben eigenlijk ook niks anders gewend bij DPC. 8)
Zelf heb ik wat weinig tijd dit jaar om echt bezig te zijn en omdat ik de qikstats niet kan bereiken kan ik ook niet handig de stampedeteamindeling regelen, komt nu op dukebox neer... Dat is ook waarom ik niet al te veel gepost heb.

Vandaag was het ontbijten, in het huis bezig, hardlopen (15,5km; nog aan het opbouwen), lunchen, muren voorstrijken, vrouw aandacht geven :+ (met een filmpje), laat eten, ontspannen... En nu weer /5

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy

Andy

rm -r

misschien heeft het met 1 april te maken maar ik zal toch reageren.

Ik heb het niet over mijn cpu, maar over een lijst van veel voorkomende cpu's en de daarbij te verwachten output. Voor een nieuwkomer is het dan:
A. makkelijk te controleren of hun output normaal is
B. mogelijk een keus te maken om een specifieke pc wel of niet in te zetten

Ik bedoel niet het runnen vanaf een bootable OS, maar het draaien van de client op een pc/werkplek, zonder dat er iets geinstalleerd hoeft te worden. Ik wil dus de benodigde bestanden op een Stick of in een map hebben en daar vanaf draaien.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:40
Waar kan ik eigenlijk persoonlijke stats zien, zou wel willen zien hoe mn huis tuin en keuken pctje zich houd :D

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Andy schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:32:
Ik bedoel niet het runnen vanaf een bootable OS, maar het draaien van de client op een pc/werkplek, zonder dat er iets geinstalleerd hoeft te worden. Ik wil dus de benodigde bestanden op een Stick of in een map hebben en daar vanaf draaien.
Als je het op 1 pc installeerd kan je de boinc map (C:\Program Files\BOINC) op een stick zetten en op een andere pc neer zetten, of van stick af draaien. Als je het van de stick af draait moet je alleen niet op pc1 starten met een paar taken en vervolgens op pc2 de taken afmaken, dat kan foutgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Qazwaplol schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:38:
[...]

Als je het op 1 pc installeerd kan je de boinc map (C:\Program Files\BOINC) op een stick zetten en op een andere pc neer zetten, of van stick af draaien. Als je het van de stick af draait moet je alleen niet op pc1 starten met een paar taken en vervolgens op pc2 de taken afmaken, dat kan foutgaan.
Hiervoor is een handmatige benchmark draaien voordat je docking aanzet voldoende waardoor je andere WU's binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

InGen10 schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:33:
Waar kan ik eigenlijk persoonlijke stats zien, zou wel willen zien hoe mn huis tuin en keuken pctje zich houd :D
Op http://dah.qik.nl zijn de stampedestats te vinden. Om de stampedestats te zien moet je even stampede.php er achter zetten. Op http://www.digik-oz.nl/dcTeamStats.aspx?project=Docking@Home kan je ook stats vinden.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Laatst online: 27-09-2024
bobsquad schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:39:
[...]

Hiervoor is een handmatige benchmark draaien voordat je docking aanzet voldoende waardoor je andere WU's binnen krijgt.
Ja, maar als je halverwege een WU bent heb je kans dat je werk voor niets is geweest.
Beste is gewoon niet die map met meerdere pc's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
dwaas schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:55:
Ter informatie:
Ik heb ook last van de 0% bug. W7 x64 met een i5 2500k.

Ander keertje probeer ik weer mee te doen.
Ik heb een zelfde systeem en hier werkt het prima.
Post een vensterdumpje van je instellingen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik heb het niet over mijn cpu, maar over een lijst van veel voorkomende cpu's en de daarbij te verwachten output. Voor een nieuwkomer is het dan:

Ik weet niet beter dan dat BOINC echt op de PC zelf geïnstalleerd moet zijn, misschien dat er anderen zijn die daar meer info over hebben?

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@ InGen10: Meer persoonlijke stats voor jou account kun je
hier vinden

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We kunnen een begin maken als daar behoefte aan is.

Uitgaande van 100% CPU gebruik en 24 uur:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
Een additie voor de OP: Mensen die zich registreren.. en daarna vast zitten op een formulier van de site. Deze hebben het registratie proces WEL doorlopen en zijn WEL ingelogd mits ze even naar de hoofdsite gaan.
Voeg "Docking@Home" toe als project ( tools -> add project or account manager -> kies "add project" -> selecteer "Docking@home" .. en doorloop de rest van de wizard).
Het kan zijn dat je bij voltooiing van de wizard op de docking website komt, die vervolgens zegt dat niet alle velden zijn gevuld.. ga dan gewoon terug naar de docking site en je zult zien dat je bent ingelogd :)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 16:36

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

[...]

Voor jou, en alle anderen die plannen hebben om D@H te draaien op de computer(s) van werk of school/opleiding: Denk er wel even aan om eerst daarvoor toestemming te vragen bij de baas/systeembeheer. We zien liever niet dat mensen ontslagen worden (of andere narigheid krijgen) vanwege oneigenlijk gebruik van eigendom van een werkgever (en ja, dat is gebeurd). DPC wil daar liever ook niet mee in verband gebracht worden.

@Mab hieronder: :> Ik ben vaak wat voorzichtig in bewoording van zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 02-04-2012 09:41 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Bubbles schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:47:
[...]

lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy

Andy

rm -r

Het gaat me niet om het zonder toestemming draaien van de client, het gaat mij er om dat ik zo min mogelijk(de)installatie werk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=3406

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Weet iemand hoe ik een buffer aanmaak (van bv 2 dagen) aanmaak op een linux bak. Maw is er een boinccmd switch waarmee je dat doet, moet ik een bepaalde ini file veranderen...? Geeen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
global_prefs_override.xml
XML:
1
2
   <work_buf_min_days>0.010000</work_buf_min_days>
   <work_buf_additional_days>1.000000</work_buf_additional_days>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt die minimale buffer graag wat hoger hebben:
XML:
1
2
   <work_buf_min_days>1.000000</work_buf_min_days>
   <work_buf_additional_days>0.010000</work_buf_additional_days>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

VictordeHolland schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:04:
[...]

We kunnen een begin maken als daar behoefte aan is.

Uitgaande van 100% CPU gebruik en 24 uur:

dan kun je toch zien dat 2 MB L2 chache meer toch wel een verschil maakt,

95% CPU en 24 uur
C2Q 6600 @2,4 ~ 4500 punten

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
Een beetje indicatief : http://www.digik-oz.nl/dcCPUFactors.aspx

Hmmm, die mag wel weer eens geupdate worden zie ik, er missen wat recente CPU types. Komt ergens eind van de week wel goed

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ook ik heb last van de 0% bug met Windows 7, i7 2600. Is er een mogelijke andere oplossing als Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dit al dezelfde bug is waarmee Core 2 Duos te kampen hebben. Maar die machines doen het wel met XP, Linux en wellicht ook Vista. Victor heeft een kleine howto geschreven voor een Linux-bootstick zodat je je bestaande installatie intact kan laten: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37882161

Is die machine geupdate via Windows Update? .net Framework geïnstalleerd, laatste chipset drivers?

Edit: Okay Linux noob reporting: Heb een Ubuntu 11.10 installatie en wil deze graag vanuit een PC met Win7 kunnen aansturen. Welke applicatie/programma is een goede keuze?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

G
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:17:

Edit: Okay Linux noob reporting: Heb een Ubuntu 11.10 installatie en wil deze graag vanuit een PC met Win7 kunnen aansturen. Welke applicatie/programma is een goede keuze?
Inloggen via ssh met Putty, commandline FTW!
Zo log ik altijd in op mijn server, maar niet zo handig voor de beginner.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Putty inderdaad. Mocht je al echt een UI willen kom je bij VNc terecht, al kun je beter vragen voor hulp met de commandline dan VNC draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Nog een vraag: ik beheer via hpcloud een farmpje van 20 linux boinc clients. Hoe moet ik die configureren om boinc manager te kunnen gebruiken?

(Nu kan ik alleen connecten via putty - root access mb een certificaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik zal je even de URL geven ivm het feit dat typen op de telefoon best lang duurt,
http://boinc.berkeley.edu/wiki/Controlling_BOINC_remotely
Mocht je dan nog vragen hebben... :) De bestandsnamen kloppen voor Linux en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
En welke port moet ik open zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-gui_rpc_port xxx, standaard 31416.

[ Voor 118% gewijzigd door Paprika op 03-04-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
En met welke boincmanager werk jij t liefst? Boincview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Grappig dat je het vraagt. Toevallig gisteren die eens getest met 5 servers. Met de standaard manager switchen is irritant bij 15 :P. Werkt wel ok en wilde eigenlijk vandaag zelf bij alle 15 't gaan opzetten. Maar zelf ben ik ook niet zo bekend met Boinc.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 03-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ga vanavond eens BoincTasks proberen.

http://www.efmer.eu/boinc/boinc_tasks/manual.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-02-2024

lvt

Even een vraag waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op kon vinden waar ik iets mee kon. Ik heb zo'n 25 tot 30 taken staan met de status "Staat klaar om te rapporteren" in de boinc manager(s).

Voordat ik overal op ga klikken en mijn taken zo weggooi (zou zonde zijn) kan ik dit forceren om te versturen of moet ik gewoon afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/04a7b7z403G51W.png

Update knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-02-2024

lvt

voortaan toch maar de Engelse versie installeren dan had ik er waarschijnlijk eerder op geklikt ;) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

GPU wordt niet ondersteund voor dit project, klopt dat?
En ergens een soort van geoptimaliseerde binaries te vinden? (heb i5-2500k)

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
mind_ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:42:
GPU wordt niet ondersteund voor dit project, klopt dat?
En ergens een soort van geoptimaliseerde binaries te vinden? (heb i5-2500k)
GPU wordt inderdaad niet ondersteund op Docking, mocht je je GPU willen inzetten voor distributed computering tijdens (of na) de stampede kun je uit een beperkt aantal projecten kiezen (mede afhankelijk van merk). Enkele voorbeelden: PrimeGrid, Collatz Conjecture, Milkyway@home en GPUGRID. Vaak is het nodig om ergens een vinkje aan te zetten op je userpage van het project, dat je ook werk voor de GPU wilt ontvangen.

Voor zover ik weet zijn er geen geoptimaliseerde apps voor Docking, maar met een 2500k moet je toch aardig wat punten per dag binnen kunnen halen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
Zo... ff de thread doorgespit en de OP aangepast.. puntje 4 voorzien van meer links.. en 5-8 uit dit topic gehaald!
Keep up the good work guys! :D staat meer info in de thread dan je zou denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Camulos schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:02:
Zo... ff de thread doorgespit en de OP aangepast.. puntje 4 voorzien van meer links.. en 5-8 uit dit topic gehaald!
Keep up the good work guys! :D staat meer info in de thread dan je zou denken :)
Ik krijg weer veel te veel credit voor de kleine dingen die ik toegevoegd heb :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank Victor en Camulos voor de bijvoegingen. :)
Enne bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
wat is overigens het beste os om op te crunchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een OS met zo min mogelijk toeters en bellen maar die wel alles goed uitvoert.

Dan heb ik nog geen naam genoemd, maar twee dagen geleden een Ubuntu 11.10 (Linux distro) geplaatst op een nieuw apparaat, het was eenvoudiger dan Windows installaren. Daar ik onvoldoende bekend ben met Linux zit ik nu toch wel met vragen maar dat heb je ook als je onbekend ben met Windows.

Ik denk het beste OS voor crunchen is een OS geschreven voor crunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
@whocarez: Er is geen beste OS om te crunchen, heeft te maken met de applicaties die geschreven worden voor het project.
Er zijn pakweg 3 soorten OS'en die ondersteund kunnen worden: Windows - Linux - Mac (unix?)
Daarbij kunnen er optimalisaties worden geplaatst voor bepaalde platformen, waardoor deze sneller door de WU's heen eten dan andere. Heeft ook te maken met feature support en drivers etc. (zeker als het gaat om GPGPU projecten).
Voor de grap kun je eens kijken naar de applicaties die Primegrid ondersteund: http://primegrid.com/apps.php. Zie de verschillende flavors in platformen: Windows(32bits), Windows(64Bit), Linux, Mac OS (post 10.4), Intel AVX-builds, CUDA-builds, AMD-builds

Even ter illustratie:
- D@H heeft geen Mac applicatie.. wellicht omdat de developers liever tijd steken in de grootste groep? (windows + linux)
- Als je je GPU wilt gebruiken, dan is het best om Windows te gebruiken (voornamelijk vanwege drivers)
- Als je juist een mager kalfje hebt, dan wil je geen GUI, dus pak je een linux server-editie. (mag ook als je een vette stier hebt die enkel als server werkt)
- Soms ben je gebonden aan een platform: Op een iMac zul je het makkelijkste met Mac-applicaties werken, omdat je anders windows/linux zult moeten emuleren
- De meeste thuisgebruikers willen ook nog hun PC gebruikers voor andere zaken.. en zullen daarom alleen al vaak Windows draaien (== aanname).. het is beetje onlogisch om dual-boot te draaien speciaal voor boinc?

Uiteindelijk is het beste platform dat aansluit bij je wensen, je gebruik van de machine.. en natuurlijk van de hardware :)

Voor D@H: Windows of Linux maakt niet veel uit :P ik gebruik beide (3x Win7 pro en 1x Ubuntu 10.04LTS server)

[ Voor 11% gewijzigd door Camulos op 04-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb de laatste dagen het probleem dat mijn wu's blijven hangen.
Afbeeldingslocatie: http://adkroeze.nl/Untitled.png
Er wordt gewacht met uploaden ik heb alleen geen idee waarom. Als ik het project ga bijwerken worden de wu's wel verzonden. Uit de stats blijkt ook dat er geen wu's overkomen want credits nemen niet toe.

De instellingen voor het verbinden met het het project staat nu op 0,01 (heb het eerst op 0 gehad) maar er blijft een wachtrij met wu's ontstaan. Wat doe ik verkeerd en hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je doet niets verkeerd. Het project is periodiek niet bereikbaar waardoor de BOINC-client verbinding maakt maar geen antwoord krijgt. Vervolgens wordt de communicatie een uur (of langer bij herhaling) uitgesteld. Af en toe controleren en een handmatig update (bijwerken?) uitvoeren is zo'n beetje de enige oplossing of geduld hebben dat het vanzelf weer goed komt (meestal wel, maar kan lang duren).

Toevoeging: Je werkbuffer wat vergoten kan geen kwaad zodat je niet zonder werk komt te zitten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 09:33 ]

Pagina: 1