Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firewire en Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 08:43

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor mijn vervolgopleiding ben ik opzoek naar een laptop. Normaal zou dit voor mij geen probleem zijn, zijnde het niet dat er nu een apparte vereiste aan zit. De laptop moet een Texas Instruments Firewire poort hebben.

Natuurlijk heb ik al op de pricewatch gekeken (http://tweakers.net/price...iqEPiIG1_hjPp7hapFpdnbtl8) Maar daar kwamen voornamelijk Vaio's naar voren die ik liever niet wil hebben :) Nu zit er wel een enkele HP en Acer tussen maar die hebben allebij 5400RPM schijven (Heb natuurlijk liever een SSD).

Mijn vraag is, is er ook een andere mogelijkheid om mijn probleem op te lossen? Een goeie laptop (i5/i7, Nvidia kaart, ssd en liefste 8GB ram) maar toch een Firewire poort te hebben?

Als iemand een goeie suggestie heeft, hoor ik die graag!

P.S. Het document met de eisen is eventueel hier te vinden (http://www.nhtv.nl/filead...rs_and_3D_Visual_Arts.pdf)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Betere vraag misschien, maar waar heb je in godsnaam een firewire poort voor nodig? Het wordt echt amper meer gebruikt tegenwoordig. Wellicht dat er ook gewoon alternatieven bestaan op USB3.0, en dan heb je ineens een veel ruimere keuze in notebooks.

En gewoon die HP of Acer kopen en er zelf een SSD inzetten is ook altijd een oplossing.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:07:En gewoon die HP of Acer kopen en er zelf een SSD inzetten is ook altijd een oplossing.
Daar zat ik ook aan te denken maar wist niet of dat goed te doen was :)

Waarvoor ik die firewire poort nodig hebt, GEEN idee maar het staat ook in het document voor Indie Game's. Persoonlijk denk ik dat het is om de laptop aan een console te hangen is, maar precies weten doe ik het niet :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou dan eerst eens navragen waarom die eis gesteld wordt, ik heb hem vaker voorbij zien komen, maar eigenlijk wordt die poort nooit gebruikt.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik zal morgen maar is een mailtje de deur uit gooien dan, kijken of ik er iets wijzer van wordt, Als vrees ik dat het wel een verplichte is :P

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-10 14:18
Die Sounblaster geluidskaarten die voor je laptop worden voorgeschreven vind ik ook wel een aardige
:P

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een SSD kun je meestal goedkoper zelf achter af in bouwen. Dus daar zou ik de keuze niet vanaf laten hangen.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Net mail terug gehad :)
Hello Thijs,

No, IGAD students probably do not need this.
Kind regards,
Karena
Dus dat is goed nieuws :+

[ Voor 10% gewijzigd door Koozza op 02-04-2012 12:46 ]

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:55
En anders als je het alsnog nodig hebt (kan het me niet voorstellen) kun je indien je toekomstige laptop het ondersteund er een pcmcia kaart in doen voor een firewire aansluiting ;)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Knuckless schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:50:
En anders als je het alsnog nodig hebt (kan het me niet voorstellen) kun je indien je toekomstige laptop het ondersteund er een pcmcia kaart in doen voor een firewire aansluiting ;)
Ja maar vaak is pcmcia ouder / moeilijker te vinden dan een firewire :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

PCMCIA ga je niet meer vinden, het is nu allemaal Expresscard en zelfs dat kom je erg weinig tegen. Vrijwel iedere notebook heeft een veelvoud aan USBpoorten aan boord, en daar kun je tegenwoordig eigenlijk al alles mee.
Als je die firewire eis laat varen is je keuze in eens een heel stuk ruimer :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En mocht je dan nog niet weten wat je moet kopen, kun je tegen die tijd terecht in de NBBG aanschaftopics :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.