Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb een nieuwe pc besteld en vandaag in elkaar gezet, maar helaas niet helemaal zonder succes. Ik krijg met geen mogelijkheid beeld. M'n beeldscherm blijft in standby staan en springt niet aan.

Het is praktisch hetzelfde systeem als het workstation uit de Best Buy Guide van Maart:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012

Ik heb de videokaart vervangen met een Saphire Radeon HD6850, en een zwaarde voeding erin gezet. Verder is het systeem eigenlijk hetzelfde als wat in bovenstaande link staat, maar staat hieronder nogmaals samengesteld.

Bij het aanzetten van de computer gaan alle fans draaien, de systeemfans, de CPU fan, etc. De schijven draaien, en alles lijkt het te doen. Er komt alleen geen beeld. Ik heb zelfs een andere videokaart geprobeerd, uit een ander systeem, maar ook daar krijg ik geen beeld eruit. Het probleem lijkt dus niet de videokaart te zijn. Ik heb de hangen/opstart troubleshooter doorgenomen, maar ik kom er eigenlijk niet meer uit nu. Ik hoop echt niet op een DOA, ik heb deze besteld omdat mijn oude pc kapot is gegaan en ik zit er niet op te wachten om weer een paar dagen langer te wachten.

Nogmaals de specs:

Moederbord: pricewatch: MSI X79A-GD45 (8D)
Processor: pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed
Geheugen: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Voeding: pricewatch: XFX PRO650W
Videokaart: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Andere videokaart
- Alle schijven losgekoppeld, alle apparaten losgekoppeld, zo kaal mogelijk opstarten
- Geheugen bankjes losgehaald, afzonderlijk getest
- De videokaart in de verschillende PCI-e poorten geprobeerd (welke moet ik hebben?)

Heeft iemand nog ideeen? Of misschien dat ik nog wat dingen over het hoofd zie? Er zit bijvoorbeeld op het moederbord zelf ook een 12-volt aansluiting, in het boekje staat dat het voor de graphics zijn, wat doet die precies? Moet ik ergens anders nog rekening mee houden? Alvast bedankt!

Verwijderd

Doet je monitor het wel op een ander systeem?

• Boyd
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:40:
Doet je monitor het wel op een ander systeem?
Ja. heb er zelfs 2 staan, beide geprobeerd.

Verwijderd

Ok, dat zal het dan niet zijn. Er komen wel dagelijks vergelijkbare topics voorbij, wellicht kun je die doorzoeken om tips te lezen over wat je kunt testen. En anders wordt het de Hangen en Opstarten Troubleshooter.

• Boyd
Net met NOG een andere videokaart (die geen extra voeding nodig had), kreeg ik even beeld!! Maar daarna m'n eigen videokaart teruggezet, zonder resultaat en ik krijg nu ook geen beeld meer met de videokaart die het wel deed...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.

• Boyd
Al gedaan, pas daarna mocht ik een topic openen.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Probeer eens 2 geheugen bankjes mocht je er vier hebben. Misschien dat je systeem geen geluid, qua piep geeft. Lees dan eerst even je moederbordboekje even door welk banken bezet moet zijn. Geen idee of 1 geheugen reep zal werken.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamepie56 schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:02:
Al gedaan, pas daarna mocht ik een topic openen.
Als je dat al doorgenomen hebt, dan heb je vast wel meer te melden wat je geprobeerd hebt, lijst is wat dat betreft erg karig en weet zeker dat er meer dan die tips in staan. Ik weet zeker dat er eea over de voeding in staat, maar daar lees ik niets van terug.

Probeer ook eens een BIOS-update of een ander moederbord, als je daartoe in de gelegenheid bent. Of, helemaal simpel: zo kaal mogelijk, maar dan alle onderdelen uit de kast, om te voorkomen dat je onderdelen kortsluiten met de computerkast.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2012 23:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg er ook voor dat je de geheugenmodules (dus niet bankjes!) in de juiste sloten hebt zitten.
En mocht je een quad channel setup gebruiken, haal er 2 uit en draai ze in een dual of singlechannel setup.

• Boyd
Hoe kan ik een BIOS update doen als m'n scherm niet werkt? Andere voeding geeft zelfde resultaat, ook getest.

Geheugenmodules zitten in de juiste bankjes. Ik draai quad channel setup, maar ook in dual of single gebeurd er niks anders. (ja, neem ik goed over uit het boekje...)

Zonder geheugen en videokaart krijg ik ook totaal geen respons, geen piepje niks, ik heb zelf een daarvoor bestemd speakertje aangesloten. Die ene keer dat hij WEL opstartte, kreeg ik ook een piep te horen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamepie56 schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:11:
Hoe kan ik een BIOS update doen als m'n scherm niet werkt?
Je had toch een werkende situatie? Herstel die en update dan je BIOS, of werkt dat ook niet meer, kan ik me niet voorstellen iig.
Zonder geheugen en videokaart krijg ik ook totaal geen respons, geen piepje niks, ik heb zelf een daarvoor bestemd speakertje aangesloten. Die ene keer dat hij WEL opstartte, kreeg ik ook een piep te horen.
Welke piep was dat? En probeer eens met een zo minimaal mogelijke setup, maar dan met de onderdelen buiten de kast, dus op je bureau. Uiteraard wel de anti statische folie gebruiken om die onder het moederbord neer te leggen.

Werkt de PC dan wel, dan heb je contact met de kast. Werkt het dan nog niet, dan is je moederbord waarschijnlijk dood.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 12:07
Als ik me niet vergis zitten er ook status ledjes op je moederbord. Gaan die wel branden? En zo ja: welke?
Gamepie56 schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:38:
Er zit bijvoorbeeld op het moederbord zelf ook een 12-volt aansluiting, in het boekje staat dat het voor de graphics zijn, wat doet die precies?
Heb je deze (volgens mij Molex kabel) inmiddels wel aangesloten?

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
En de extra voedingsconnector op de videokaart (ik neem even aan dat ook deze kaart er een heeft)?

Verwijderd

Er zit bijvoorbeeld op het moederbord zelf ook een 12-volt aansluiting, in het boekje staat dat het voor de graphics zijn, wat doet die precies?
Ik vermoed dat dit het probleem is (als je deze niet aangesloten hebt).
Zodra je deze kabel niet aansluit kun je de genoemde symptomen krijgen.

• Boyd
CptChaos schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:27:
[...]
Je had toch een werkende situatie? Herstel die en update dan je BIOS, of werkt dat ook niet meer, kan ik me niet voorstellen iig.
[...]
Welke piep was dat? En probeer eens met een zo minimaal mogelijke setup, maar dan met de onderdelen buiten de kast, dus op je bureau. Uiteraard wel de anti statische folie gebruiken om die onder het moederbord neer te leggen.

Werkt de PC dan wel, dan heb je contact met de kast. Werkt het dan nog niet, dan is je moederbord waarschijnlijk dood.
Hij heeft het 1 keer gedaan, diezelfde situatie werkt ook niet meer... ik krijg het met geen enkele setup meer aan de praat. De piep was gewoon 1 piep dat de computer opstart.. hij deed het toen 1 keer.. verder nooit piepjes gehad.

graphics molex is aangesloten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamepie56 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:22:
Hij heeft het 1 keer gedaan, diezelfde situatie werkt ook niet meer... ik krijg het met geen enkele setup meer aan de praat. De piep was gewoon 1 piep dat de computer opstart.. hij deed het toen 1 keer.. verder nooit piepjes gehad.
Dan moet je even de onderdelen uit de kast halen, op je bureau leggen en minimaal mogelijk maken (1 reepje RAM, 1 HDD e.d.) en dan booten. Boot de PC dan wel, dan heeft de inhoud te strak in de kast gezeten. Boot de PC dan nog niet, dan is waarschijnlijk je moederbord overleden.
Pagina: 1