Toon posts:

hp dv6000 zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een hp dv6000 laptop welke sinds vanochtend een zwart scherm geeft.
dit gebeurt direct bij het opstarten, hij geeft ook 3 pieptonen (1x lang, en 2 x kort)
ik heb al meerder keren geprobeerd opnieuw op te starten, maar helaas zonder resultaat.
ook al enkele minuten de battery eruit gehaald, ook dit zonder resultaat.
heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn??? (ik vermoed iets met het video gedeelte)
Graag een oplossing.

alvast bedankt.

bas

Verwijderd

al andere adapter geprobeert?

Verwijderd

Heb je al gezocht op de errorcode?

Verwijderd

Topicstarter
Trolloos: een andere adapter heb ik nog niet geprobeerd, zonder adapter(gewoon op de battery) werkt(te) hij prima.
XeNeRgy: beetje gesnuffeld en bijna elk antwoord wijst naar de video-chip, welke een bekend probleem blijkt te zijn. Ze hebben een oplossing door het moederboard eruit te halen en deze een warmte behandeling te geven op de video-chip.

heeft iemand hier van gehoord?
werkt dit, en dan niet voor een week of 2 natuurlijk?
Wat zou het kosten en/of is het zelf te doen?

bas

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52

Nemesizz

Untouchable

Die warmte behandeling (reflow) werkt maar tijdelijk en uiteindelijk (na een paar reflows) helemaal niet meer.
(zie bijvoorbeeld het 8800 defecten topic, dat probleem geld ook voor een aantal andere nvidia chips, metname notebook gpu's).

De werkingsduur van een reflow verschild per keer, bij de een houdt ie het een dag uit, de ander een week, weer iemand anders een maand.

Ik heb zelf een aantal reflows gedaan (bij een aantal videokaarten, zowel PC als laptop), de beste poging hield het een jaar uit, de meeste waren na 3 weken alweer dood.

Als je reflowen niet zelf kan (geen oven/heatgun of kennis van zaken) zou ik er zeker geen geld meer insteken en "gewoon" een nieuwe laptop halen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
GPU :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:19:
Trolloos: een andere adapter heb ik nog niet geprobeerd, zonder adapter(gewoon op de battery) werkt(te) hij prima.
Werkt hij nogsteeds op de accu?

Als dat zo is kan het niet de videochip zijn.

Verwijderd

Topicstarter
allen, dank voor de reactie's.
Trolloos: uiteraard doet hij het nu ook niet meer op alleen de accu, hij springt wel aan maar het scherm blijft zwart en uiteraard de pieptonen.

ik denk dat de conclusie is: voor een paar 10-tjes maken en verkopen en op zoek naar een andere.
dank jullie voor de quick response.

bas

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:21

epic_gram

undercover moderator

Je kunt ook kijken of er eventueel nog ruimte is voor een losse grafische kaart in je laptop. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
epic_gram: das opzich wel een goeie, maar moet ik hem dan uit elkaar halen of is dat zo ergens op te vragen/op te zoeken?
Pagina: 1