Voeding/mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSniper1990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 12:10
Beste Tweakers,

onlangs heb ik van een maatje van mij een 2u kastje overgenomen, met voeding.
Nu wilde ik vandaag dit kastje opvullen, maar na alles netjes te hebben ingebouwd, gaat de handel niet aan! *damnit.. trap er weer in..eerst alles testen*

Gelijk alle aansluitingen gecontroleerd en deze zaten goed.
volgende gedachte: mobo stuk? => ander mobo, zelfde probleem.

Bij het aanzetten krijgen zowel de cpu fan als de voedingsfan een slinger en daar stopt het feest. Het power ledje op mijn mobo's branden wel. Dit geldt dus voor beide mobo's.

Volgende stap was de voeding testen. Deze heb ik getest door een verbinding te maken tussen de groene aansluiting(naam kwijt) en een ader. De ventilator van de voeding gaat hierdoor constant draaien.

Ra ra, wat is het probleem? Kan iemand mij hierbij helpen?

Wat extra info:
Beide moederborden zijn enkel uitgerust met CPU en geheugen. Rest heb ik los gehaald.
De voeding heeft een vermogen van 400 watt, moet dus genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je geheugen zou kapot kunnen zijn, misschien de reepjes één voor één erin doen en hopen op succes bij eentje.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSniper1990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 12:10
Goed punt, echter al geprobeerd.
Beide mobo's hebben eigen geheugen. (ddr2 vs ddr3).

Nog een opvallend punt trouwens: Na 1 keer een mobo aangezet te hebben, kan ik bovenstaande niet herhalen zonder de stekker eruit te trekken. Het geheel reageerd dan gewoon niet meer.
Stop ik de stekker er weer in, dan krijg ik weer de eerder beschreven situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als je nou eens een lijstje maakt met onderdelen die het zeker weten doen en een lijstje met onderdelen die het mogelijk niet doen. Probeer zo specifiek mogelijk te zijn (liefst productlinks uit de pricewatch van de onderdelen ;) ) en dan wordt het waarschijnlijk voor jezelf ook een stuk makkelijker/overzichtelijker, in ieder geval voor mij wel dan :) .

Grillmeister