Toon posts:

Router en wireless adapter; door 2 gewapend beton plafonds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn vorige topic en wat research ben ik tot de conclusie gekomen dat powerline toch te onbetrouwbaar is, en ik heb zo het idee dat 8m door 2 gewapend betonnen plafonds met een degelijke router en wireless adapter moet kunnen. Het probleem is dat ik geen ervaring heb met routers/wireless adapters omdat voorheen de pc direct naast de router stond. Ik zat te denken aan pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND als router maar ik heb geen idee welke wireless adapter, dat PCI/PCI-e gedoe snap ik niet echt maar ik heb gelezen dat die dingen beter werken dan een usb adapter. Ik heb nu een oude linksys router en een bagger usb wireless stick van eminent(hij ziet zelfs maar 2 netwerken op zolder, met de laptop zie ik er al 6) en met die usb wireless stick van eminent kan ik ons netwerk niet eens detecteren terwijl ik met de laptop nog 1 streepje krijg op zolder.

Graag advies voor een router en wireless adapter die 8 meter door gewapend beton van een nieuwbouwwoning moet kunnen komen met 4-5 streepjes

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Een netwerk kabel trekken is dus echt geen optie neem ik aan?

Verder als je een router/accespoint op de eerste verdieping zet die je signaal van beneden kan oppakken en weer uit kan zenden dan ben je denk ik al een heel eind het zou dan wel langzamer worden.

Wat je ook kunt doen is iets met goeie antennes die wat meer vermogen en dbi hebben zeg maar.
Je kunt ook eens googlen op wifi signaal versterken er zijn leuke oplossingen denk een kommetjes onder de antennes om ervoor te zorgen dat je een beam krijgt

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
djkavaa schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:11:
Een netwerk kabel trekken is dus echt geen optie neem ik aan?

Verder als je een router/accespoint op de eerste verdieping zet die je signaal van beneden kan oppakken en weer uit kan zenden dan ben je denk ik al een heel eind het zou dan wel langzamer worden.

Wat je ook kunt doen is iets met goeie antennes die wat meer vermogen en dbi hebben zeg maar.
Je kunt ook eens googlen op wifi signaal versterken er zijn leuke oplossingen denk een kommetjes onder de antennes om ervoor te zorgen dat je een beam krijgt
Ik kan absoluut geen kabels trekken dus ook geen ethernet kabel van router naar AP. En als dat van wireless naar wireless gaat heb ik ook geen snelheid en hoge latency (gaming)
Ik vraag dus alleen om advies voor een router en wireless adapter, als deze afstand niet te overbruggen is (moet toch kunnen!) dan ga ik voor powerline.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 16:54 ]

• Kavaa
Ik denk dat je iets moet proberen met goeie antennes en het eventuele versterken.
Denk aan het kommetje.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Powerline een optie?
Graag advies voor een router en wireless adapter die 8 meter door gewapend beton van een nieuwbouwwoning moet kunnen komen met 4-5 streepjes
Voor advies kan je het beste naar een winkel...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:03:
Powerline een optie?

[...]
Voor advies kan je het beste naar een winkel...
Powerline te onbetrouwbaar, wil eigenlijk ook wifi in tuin.

En voor advies naar een winkel gaan is onzin, daar proberen ze je alleen maar de duurste troep aan te prijzen.

Waarom post je dit bericht als je duidelijk ziet dat ik geen powerline wil en daarnaast ook nog eens onzin post?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wifi en gewapend beton is niet echt een goede combinatie.

Powerline is wel degelijk een alternatief, probeer het eens.

Kabeltje trekken blijft de beste garantie voor signaal.

Abort, Retry, Quake ???

• Kavaa
Probeer deze eens.
Deze gebruik ik zelf bij iemand op een camping 1 zender is hier voldoende voor de hele camping.
Dus een aardig zend vermogen ik weet niet hoeveel precies maar ik denk dat deze toch aardig ver gaat tegenover een andere router of accespoint.

http://www.wifishop.nl/pr...00mw-vermogen-11b-g-n.htm

Als het goed is kun je daar ook nog eens een externe antenne op aan sluiten.
Je kunt deze proberen en als het niet werkt voor je hem natuurlijk weer terug sturen.

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-02 12:22
Kan al best voor iets gaan op de 2.4Ghz band, 5Ghz heeft namelijk meer last van obstakels.
Je kunt misschien is kijken naar de spullen van Ubiquiti (een bullet ofzo) en dan kan je zelf nog een geschikte antenne uitzoeken.
Verder kan je idd beter voor een insteekkaartje gaan (pci-e) omdat deze meestal één of meerdere externe antennes hebben die je vaak dan ook nog kan vervangen door een krachtigere exemplaren.
USB stickjes hun antenne zitten in dat kleine behuizingkje verwerkt waar door het ontvangst niet geweldig is.
Garanties dat het goed gaat werken kan je natuurlijk nooit geven omdat er zoveel factoren bij te pas komen. (stoorzenders in de buurt, aard van obstakels, etc)
Er bestaan wel usb stickjes waarmee je het 2.4Ghz spectrum kunt bekijken maar dan moet je toch eerst router/ap kopen om te kijken wat erdoor komt.
Hopelijk ben je hier wat mee.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:07:
Powerline te onbetrouwbaar, wil eigenlijk ook wifi in tuin.
Had je topic niet helemaal gelezen, excuses
En voor advies naar een winkel gaan is onzin, daar proberen ze je alleen maar de duurste troep aan te prijzen.
Is alleen maar mijn advies :)
Waarom post je dit bericht als je duidelijk ziet dat ik geen powerline wil en daarnaast ook nog eens onzin post?
Omdat het mag ;)

Volgens mij blijft het een uitdaging om dit WiFi only op te lossen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-02 11:08
Dit schijnt een zeer goede range te hebben: pricewatch: Netgear N900 Wireless Dual Band Gigabit Router WNDR4500
Pagina: 1