Toon posts:

advies nodig - MKV bestanden + mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel probeer ik uit een keuze te komen welke mediaspeler het beste bij mij past. Maar ik kom er niet uit.
Ik download redelijk tot erg vaak series en videos van diverse dingen die ik dan liever op de TV wil afspelen dan achter mijn pc te moeten zitten.

Nou kwam ik gister in de media martk en zag ik een simpele UI voor een media speler alleen helaas waren de kaartjes omgedraaid en kon ik niet zien welke media speler dus dat UI gebruikte.

Ik zoek dus een mediaspeler die mkv met gemak kan afspelen, dus ook 1080p bestanden met veel codec ondersteuning.
een mooi en gemakkelijk user interface, waar ik goed mee overweg kan.

Nou is mijn vraag dus min of meer welke mediaspelers raden jullie aan voor de beschrijving waar ik naar op zoek ben?

hoop dat jullie me hier uit de brand kunnen helpen!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Je kan ook eventueel kijken naar een Bluray speler met USB en de optie om MKV aftespelen.
Zo heb ik er zelf 1 van LG en daar is het een kwestie van MKV + SRT op een stickie en afspelen maar.

Ook kan hij het via DLNA vanaf mijn NAS lezen.

Verwijderd

Dat zijn zo ongeveer alle mediaspelers. Stel je eisen dus een stuk specifieker inclusief een budget, kijk in de pricewatch welke spelers populair zijn en kijk Youtube filmpjes om de GUI te kunnen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen bluray speler, ik zoek een echte mediaspeler.

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:30:
ik wil geen bluray speler, ik zoek een echte mediaspeler.
Dan zou ik gewoon goed rondkijken want eigenlijk kunnen ze het allemaal wel, zolang de UI en alles je maar bevalt.

Verwijderd

Topicstarter
de ene mediaspeler zal toch wel beter zijn dan de ander?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:32:
de ene mediaspeler zal toch wel beter zijn dan de ander?
Ja, dus ik zou zeggen pak de pricewatch er eens bij en ga kijken welke kan wat jij wilt. Google is ook een aanrader. Succes. :)

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 01-04-2012 13:35 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
De enige die eigenlijk afvalt is de AppleTV. Leest dit maar eens door:

http://nl.hardware.info/r...t-alles-wat-je-moet-weten

Aan de hand daarvan kan je vast je keuze bepalen.

[ Voor 16% gewijzigd door et36s op 01-04-2012 13:36 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:28:
Ik zoek dus een mediaspeler die mkv met gemak kan afspelen, dus ook 1080p bestanden met veel codec ondersteuning.
Dat kunnen veel TV's zelfs al. Voordeel: slechts 1 afstandsbediening is genoeg :)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:28
RemcoDelft schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:37:
[...]

Dat kunnen veel TV's zelfs al. Voordeel: slechts 1 afstandsbediening is genoeg :)
Nadeel is wel dat de meeste TV niet overweg kunnen met SRT bestanden. Als je graag ondertitels wilt dan heb je daar weer niet zoveel aan.

Je zou ook de Raspberrypi kunnen overwegen als je tweaken niet erg vindt. Het is wel iets meer werk maar groot voordeel is dat hij zeer klein is en met XBMC overweg kan. Er zijn nog wat kleine problemen maar binnenkort gaan ze over te uitleveren. Gistern kon ik eindelijk de bestelling plaatsen.

Raspberry Pi

http://www.raspberrypi.org/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

MikeOO schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:41:
[...]

Nadeel is wel dat de meeste TV niet overweg kunnen met SRT bestanden. Als je graag ondertitels wilt dan heb je daar weer niet zoveel aan.
Nee, de meeste tv's negeren juist de srt's die zich in de mkv container zitten te gebruiken.
Losse srt's werken wel.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-04-2012 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag was naar een mediaspeler geen xbmc rasberry of iets, dus welke van de merken goed zou zijn en waarom. bedankt in elk geval voor de link even door spitten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
job schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:44:
[...]
Nee, de meeste tv's negeren juist de srt's die zich in de mkv container zitten te gebruiken.
Losse srt's werken wel.
^^ Dat inderdaad. En een kleine Google-zoektocht leert dat het niet zo eenvoudig te extracten is, omdat je dan OCR moet gebruiken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:28:
Nou kwam ik gister in de media martk en zag ik een simpele UI voor een media speler alleen helaas waren de kaartjes omgedraaid en kon ik niet zien welke media speler dus dat UI gebruikte.
Kan je wat concreter zijn. Hoe zag het er uit?
Je beschrijf nu 95% van de producten.
een mooi en gemakkelijk user interface, waar ik goed mee overweg kan.
Waar kan jij goed mee overweg? Wat is mooi... ik veel uis erg lelijk. Pas het laatste jaar gaat er aandacht naar een nette ui.

Ik zou zeggen bekijk eens wat topics van dit subforum.
Vaak staan er afbeeldingen van de interface in, anders zijn die doodeenvoudig te vinden op google of youtube.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 01-04-2012 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
het waren vrijwel grote buttons met duidelijk erin film muziek ed erin, dat trok mij aan het is simpel en duidelijk.
Meer als dat kon ik niet van het interface uit opmaken.

Ik ben best handig met een hoop, maar als iets makkelijk kan waarom niet?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2012/03/d8009dbb7e1bda68ed3e1aeaf93f1899_view.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas niet die, anders ga ik even naar de media markt nu kijken wat het precies was.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waarom trek je geen HDMI kabel van je PC naar je TV toe ? Of installeer Plex o.i.d om je PC als mediaserver te laten dienen.

veruit de voordeligste oplossing, met mooie interfaces en skins.

Verwijderd

Topicstarter
plex?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De WD TV Live is voor TS de enige juiste player. Kost niet veel, klein en doet wat ie moet doen met een leuke interface.

Zo niet, dan mag je zelf wel wat meer onderzoek gaan doen want dit hele topic slaat nergens op eerlijk gezegd....

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
ik ben toch uitgekomen op de ac ryan, lijkt me prima keuze zo.

Verwijderd

Topicstarter
kan je dus ook met xbmc, zelde principe neem ik aan.

• Mektheb
Xbmc / Plex / Mediaportal allemaal zelfde achtig iets.

Ik persoonlijk heb liever Mediaportal omdat ik daar meer mee kan, maar dat ben ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/components/com_mtree/img/listings/m/135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/components/com_mtree/img/listings/m/375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/components/com_mtree/img/listings/m/376.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/components/com_mtree/img/listings/m/153.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Mektheb op 01-04-2012 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooi, ik zal even kijken of de AC ryan bevalt, mocht dit niet geval zijn dan misschien kijken voor xbmc.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

redfoxert schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:09:
De WD TV Live is voor TS de enige juiste player. Kost niet veel, klein en doet wat ie moet doen met een leuke interface.

Zo niet, dan mag je zelf wel wat meer onderzoek gaan doen want dit hele topic slaat nergens op eerlijk gezegd....
Precies hetzelfde geld voor een pch a110, ac ryan, en nog 100 andere mediaspelers ;0

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:39:
mooi, ik zal even kijken of de AC ryan bevalt, mocht dit niet geval zijn dan misschien kijken voor xbmc.
Dat draai je dus wel op je PC en niet op een (gemiddelde) mediaplayer.
Pagina: 1