Omdat het teveel offtopic ging in het windows 8 ervaringen en discussies topic heb ik maar even een nieuwe topic geopend. Wat het probleem is, is dat het maar niet lukt om met de Windows 8 Consumer Preview versie te connecten met het Eduroam netwerk op de Hogeschool van Amsterdam.
Wat ik heb geprobeerd:
windows\serviceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking te deleten, wat zou kunnen helpen volgens de tweaker msap, dit werkte voor mij niet.
Ik heb de folder dus gedelete, dan gebeurt het volgende, er verschijnt een venster waar ik mijn username en password moet invoeren, dus username en password ingevoerd krijg de error can't connect.
Ik heb toen volgens een tutorial op internet het volgende gedaan:
Setup a new network connection
Network name: eduroam
Security type: WPA2-Enterprise
Encryption type: AES
Security key: geen
Start this connection automatically aangevinkt
Op next geklikt en dan change connection settings
In het security tabje op settings geklikt en add trust external ca root aangevinkt
Vervolgens geprobeerd te verbinden maar ik krijg elke keer dat ik opnieuw me username en password moet invullen.
Ik heb ook nog deze link gevolgd:
http://www.ic.uva.nl/ic/draadloos-internet/handleidingen.cfm
Vraag:
Maar ook die werkte helaas niet, iemand nog suggesties die ik kan doen om te kijken of het werkt? Zijn er misschien programma's die het connecten verbeteren met dit soort netwerken?
Wat ik heb geprobeerd:
windows\serviceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking te deleten, wat zou kunnen helpen volgens de tweaker msap, dit werkte voor mij niet.
Ik heb de folder dus gedelete, dan gebeurt het volgende, er verschijnt een venster waar ik mijn username en password moet invoeren, dus username en password ingevoerd krijg de error can't connect.
Ik heb toen volgens een tutorial op internet het volgende gedaan:
Setup a new network connection
Network name: eduroam
Security type: WPA2-Enterprise
Encryption type: AES
Security key: geen
Start this connection automatically aangevinkt
Op next geklikt en dan change connection settings
In het security tabje op settings geklikt en add trust external ca root aangevinkt
Vervolgens geprobeerd te verbinden maar ik krijg elke keer dat ik opnieuw me username en password moet invullen.
Ik heb ook nog deze link gevolgd:
http://www.ic.uva.nl/ic/draadloos-internet/handleidingen.cfm
Vraag:
Maar ook die werkte helaas niet, iemand nog suggesties die ik kan doen om te kijken of het werkt? Zijn er misschien programma's die het connecten verbeteren met dit soort netwerken?